Gå til innhold

Blir ikke invitert hjem til noen i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk fra barnehagen og også da jeg henter og leverer at barnet mitt har flere venner i barnehagen. Han leker mye med ett barn på avdelingen som også er nabobarnet så de ses mange ganger i uka. 

Har ikke invitert med så mange andre fra barnahagen, men har gjort det et par ganger. Men han har aldri blitt invitert med bort. Hva er grunnen til at du som har barna borte på besøk ikke inviterer tilbake? 

Hva skal til for at du inviterer andre barn hjem til deg? 

Anonymkode: 9e99a...eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske uvanlig. Kanskje man begynner smått med det siste barnehageår. 

Hva er alder?

Anonymkode: eb9d0...aab

• Liker 8
Skrevet

Juster forventningene dine. Det kommer når det er tid for det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har inntrykk fra barnehagen og også da jeg henter og leverer at barnet mitt har flere venner i barnehagen. Han leker mye med ett barn på avdelingen som også er nabobarnet så de ses mange ganger i uka. 

Har ikke invitert med så mange andre fra barnahagen, men har gjort det et par ganger. Men han har aldri blitt invitert med bort. Hva er grunnen til at du som har barna borte på besøk ikke inviterer tilbake? 

Hva skal til for at du inviterer andre barn hjem til deg? 

Og hva er grunnen til at du mener dette skal være kutyme? De aller fleste er i barnehagen svært lenge, barna er små og når man kommer hjem er det avslapping, middag, litt lek, mat og legging. Vil ikke si det er normalen det du håper på her. Dette er vanligere med større barn, når de har mer energi til overs og legger seg litt senere. 

Anonymkode: a74d9...797

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har nok å gjøre i hverdagen så her passer det best med besøk i helgene rett å slett… Ettermiddagen våres går med på middag , litt lek / kos før bading, lesing og leggetid 😊 Er liksom ikke så mye tid å gjøre på når man henter i 15.30 tiden, kommer hjem , lager mat og spiser i 16.30 tiden, ungen legger seg 18.30 og da skal man spise middag, ha litt rolig-tid, bade/dusje, lese en bok, spise kveldsmat osv først 

Anonymkode: c4cc9...906

• Liker 12
Skrevet

Vi er slitene. Vi inviterer noen ganger,men ser at ungen min ikke orker heller etter en lang dag i bhg er han sliten. Vi har også et mindre barn som krever sitt.

Anonymkode: 3bf70...9c0

• Liker 5
Skrevet

Vi prioriterer ikke å bruke tid på det rett og slett. De er i barnehagen med vennene sine nærmere 40t i uken, og med oss foreldre ca 21t i hverdagene. 

Anonymkode: ff58f...2b0

• Liker 7
Skrevet

Det er kun et barn i barnehagen som inviteres hjem til oss, og det er fordi moren er alenemor og har spurt om vi kan bruke hverandre litt til avlastning. Vi trenger ikke noe avlastning selv men synes det står stor respekt av henne å bygge nettverk og å legge til rette for seg selv og barnet. Da stiller vi gjerne opp. Sånn bortsett fra det har vi egentlig nok med hverdagen, og i helgene møtes barna i nabolaget utendørs uansett. 

Anonymkode: 131bb...e13

• Liker 7
  • Hjerte 34
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen av våre var særlig på besøk hos noen etter barnehagen, ettermiddag ble fort spist opp av daglig sysler. I skolealder derimot, da blir det reising både her og der 😊

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kun et barn i barnehagen som inviteres hjem til oss, og det er fordi moren er alenemor og har spurt om vi kan bruke hverandre litt til avlastning. Vi trenger ikke noe avlastning selv men synes det står stor respekt av henne å bygge nettverk og å legge til rette for seg selv og barnet. Da stiller vi gjerne opp. Sånn bortsett fra det har vi egentlig nok med hverdagen, og i helgene møtes barna i nabolaget utendørs uansett. 

Anonymkode: 131bb...e13

For noen fine folk dere er :) 

Anonymkode: 58205...c2f

• Hjerte 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er alder?

Nei lenge før siste året her

Anonymkode: 980da...ced

• Liker 1
Skrevet

Ungen min er utslitt etter en dag i barnehagen. Syns det er greit at han får noen rolige timer med familien sin før leggetid. Tenker det blir mer aktuelt å ha med noen hjem når han er litt eldre. 

Anonymkode: 8d2b0...e0e

• Liker 4
Skrevet

Har hatt med barn hjem noen ganger, men synes ofte det er mer slitsomt enn hygge. 

Ett eksempel, vi lagde hjemmelaget pizza til middag. Gjesten fra barnehagen sa «jeg liker ikke sånn pizza, jeg liker bare sånne man kjøper i butikken». Jeg fant frem en frossenpizza og spurte «liker du denne?» 

Han: «ja» Jeg stekte den og serverte til han. Men nei, da likte han bare frossenpizza der man hadde tatt av all toppingen 🙈 Jeg lagde ostesmørbrød til han, som han spiste  

Etterpå sa han «jeg bare tulla altså, jeg liker alt jeg».. 

Han løp også rundt som en spirrevipp og nektet å være med pappaen hjem. Gjemte seg i alle rom i hele huset, og pappen løp etter 🙈 han løp så rundt og gjemte seg i hagen, løp også oppå og krøp under terrassen som holdt på å bli bygget og det var ikke trygt.. 

En annen gang ble vår sønn med han hjem. De kjørte sønnen vår hjem og hadde med sin sønn, som da løp inn i huset vårt og gjemte seg og ikke ville bli med pappaen sin..  Da sa jeg selvdagt «han kan bare bli hos oss en stund altså» Noe han ble. Samme styr med mat og henting som sist. 

Jeg vet at ikke alle barn er sånn, men 😅 letteste er at de leker i barnehagen 😂

Anonymkode: 815d6...11b

• Liker 8
Skrevet

Det kan være slitsomt, man vet gjerne ikke det før man har prøvd og da har man allerede gitt et inntrykk av at man vil gjøre det flere ganger / ungene spør om det. Har invitert med den nærmeste venninna flere ganger, det har bare vært koslig. Men vi kjenner ungen og foreldrene så vet at vi setter nokså like grenser og ungen oppfører seg 😅 De inviterer minst like ofte hjem til seg.

Har også hatt besøk av et annet barn, de lekte også kjempefint sammen og kosa seg.

Hadde også besøk av et annet barn, da ble det gråting og klaging over alt mulig, jeg var helt utslitt etterpå. Virka som ungen ikke var helt klar/moden for å dra på besøk til andre ennå.  Kommer ikke til å ta initiativ til besøk på en stund. 

Disse er 4-5 år. 

Anonymkode: 020e4...5f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er alder?

Siste året i barnehagen. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og hva er grunnen til at du mener dette skal være kutyme? De aller fleste er i barnehagen svært lenge, barna er små og når man kommer hjem er det avslapping, middag, litt lek, mat og legging. Vil ikke si det er normalen det du håper på her. Dette er vanligere med større barn, når de har mer energi til overs og legger seg litt senere. 

Anonymkode: a74d9...797

Mest fordi jeg leser her inne at man har besøk flere ganger i uka. Syns også det virker som det er normalen ellers i samfunnet når jeg snakker med venner og familiemedlemmer.. 

Ellers er jeg absolutt enig i at det ikke alltid passer pga. leggetid og at man er sliten. Men for oss så har vi en førsteklassing også som legges samtidig og der er det mer besøk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Siste året i barnehagen. 

Mest fordi jeg leser her inne at man har besøk flere ganger i uka. Syns også det virker som det er normalen ellers i samfunnet når jeg snakker med venner og familiemedlemmer.. 

Ellers er jeg absolutt enig i at det ikke alltid passer pga. leggetid og at man er sliten. Men for oss så har vi en førsteklassing også som legges samtidig og der er det mer besøk. 

Tror de færreste har med andre barnehagebarn hjem flere ganger i uken, men skolebarn går jo til hverandre, så blir mer besøk med skolebarn. 

Anonymkode: 815d6...11b

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i et nabolag med masse barn, og har ikke behov for å ha med noen hjem for at barnet skal ha noen å leke med. Det samme gjelder skolebarna. Dessuten har barna så mye aktiviteter at vi de fleste dagene ikke har tid/ork til å prioritere besøk. 

Anonymkode: 01023...e3f

Skrevet

Tar ikke med små barn hjem etter barnehagen. Min egen er veldig sliten og trenger ro. Min erfaring er at barna ikke har kapasitet til konfliktløsning når de er slitne, så et besøk blir veldig slitsomt for alle.

Anonymkode: b7757...d73

• Liker 2
Skrevet

Vi har med barn hjem en sjelden gang. Sjelden fordi barna er slitne etter barnehagen, og det er jeg også, samt at vi har ting å gjøre hjemme. Det eldste barnehagebarnet mitt er mer sosialt anlagt, og har oftere med seg en venn hjem. Hun blir også oftere invitert bort enn vi inviterer tilbake, og da er det førskolebarn hun er med (hun er året under).

Anonymkode: 914bf...485

Skrevet

Det eldste barnet mitt er i skolealder nå, men da hun gikk i barnehagen var vi på besøk til en venninne 2-3 ganger, samme jenta hver gang, og jeg var med hele tiden. Fikk generelt inntrykk av at de barna som besøkte hverandre ofte, var de som kjente hverandre fra før - spesielt skulle "Trine" stadig vekk være med "Olivia" eller "Julie" hjem rett etter barnehagen, og i starten tenkte jeg litt på at jeg skulle ønske at min jente var en del av gjengen også - helt til jeg fant ut at disse 3 jentene var søskenbarn. 

Min 4-åring har så langt aldri vært på vennebesøk, og lever helt greit med det.  Tenker det er noe man som smått kan begynne med de siste månedene før skolestart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...