Gå til innhold

Jeg går på nav, får lite penger, og er super takknemlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får penger fra nav. Det er så lite igjen etter faste utgifter, at det ikke er lett å være sosial.

Jeg er syk og klarer ikke å jobbe. Jeg er super takknemlig for at staten sørger for at jeg har et hus, mat og lever verdig. Jeg er takknemlig for at de som er i arbeid er enige i at staten skal bruke penger på en som meg.

Det er jo veldig kjedelig og urettferdig at jeg er uføre og ikke har noe penger til overs. Men så har jeg tenkt at jeg må bare finne meg i den situasjonen jeg er i.

Det er en mann i nabolaget som er blind. Det ville jo vært veldig kjedelig å være i hans situasjon. Noen har kreft og vil dø snart.  Noen har problemer med at de ikke kan gå på do, og må han en pose utenfor, og gå rundt med det.

I mange andre land hadde jeg vært på gaten.  Jeg er stolt av den norske modellen.

Dette er bare ett innlegg. I tilfellet noen vil lure på hva jeg ønsker å diskutere.

Anonymkode: 3a6ce...b22

• Liker 3
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ufør etter trafikkulykke og har lite penger, men hadde jeg bodd i mange andre land hadde jeg havnet på gata, så sånn sett er jeg takknemlig for å bo i Norge.

Anonymkode: ee0be...8a6

• Hjerte 5
Skrevet

Så fint for deg. Selv klarer jeg å se at det er synd på en person med knekt fot selv om barna som sulter i Jemen har det verre. 

Anonymkode: 63119...32e

Skrevet

Det var fint å høre at noen er glade over systemet. Selvfølgelig har mange det veldig tøft, men mange klager uten å forstå at de er mye heldigere enn andre . Tusen takk!

Anonymkode: e7a23...b5a

• Liker 4
Gjest Adobyen
Skrevet

Det heter ikke «gå på NAV» men du er kanskje uføretrygdet?

Skrevet

Jeg er også takknemlig for den norske velferdsstaten og alle godene vi har. Ja, vi er heldige.

Likevel, det finnes forbedringspotensiale, også i rike, trygge Norge, og det må være lov å uttrykke, uavhengig av om det kommer fra kreti eller pleti, om man mottar trygd eller utbytte. 

Anonymkode: 369cb...e52

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så fint for deg. Selv klarer jeg å se at det er synd på en person med knekt fot selv om barna som sulter i Jemen har det verre. 

Kommer vel helt ann på personen med knekt fot? Om personen ikke har det så kjipt og den knekte foten har ført til at ledelsen på jobb endelig ser effekten av tilrettelegging og mannen i huset har forstått byrden av ansvar for hus og hjem og hjelper mer til feks. 

Da er det plutselig positivt å knekke en fot 😊

Anonymkode: 81db3...c2f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer vel helt ann på personen med knekt fot? Om personen ikke har det så kjipt og den knekte foten har ført til at ledelsen på jobb endelig ser effekten av tilrettelegging og mannen i huset har forstått byrden av ansvar for hus og hjem og hjelper mer til feks. 

Da er det plutselig positivt å knekke en fot 😊

Dummeste jeg har lest idag.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dummeste jeg har lest idag.

Hat selv hatt flere kjipe opplevelser som har ført til bedre livskvalitet,  mer selvinnsikt,  lærdom og lignende for meg og de rundt meg. 

At du synes det er det dummeste du har lest idag er jo synd. Du evner kanskje ikke å ta lærdom eller se det positive i vanskelige situasjoner.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hat selv hatt flere kjipe opplevelser som har ført til bedre livskvalitet,  mer selvinnsikt,  lærdom og lignende for meg og de rundt meg. 

At du synes det er det dummeste du har lest idag er jo synd. Du evner kanskje ikke å ta lærdom eller se det positive i vanskelige situasjoner.  

Så du vil knekke en fot fordi da kan arbeidgiver legge mer tilrette for deg i og med at du har knekt foten? 

Anonymkode: 021ce...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...