Gå til innhold

Katt med sår som ALDRI gror tross mange tiltak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Katten vår har ett sår som har vart siden i fjor sommer. Han var da ca. 11 mnd. Gikk tidlig til dyrlege og satt i gang tiltak, med skjerm og rensing av sår, kremer o.l.. Siden i høst har det vært noe mer intensivt med flere medisiner hver dag, samme sårstell-prosedyre, klesdrakt, bytting til allergivennlig for (får ingenting utenom dette) og etter nyåret bandasje som skiftes morgen og kveld. Gått jevnlig til dyrlege og kostnadene er oppe i over 50 000...

Og såret blir bare verre!

Det er så trist å se at pus ikke får vært ute som er det han liker aller mest i verden. Får jo heller ikke sosialisert seg med andre katter (pleide å gå ut og møte nabokattene hver dag).

Noen som har vært i liknende situasjon hvor det har bedret seg? Eller noen med god kunnskap som har noen gode råd? Begynner å føle oss litt rådville og håpløse når det bare går feil vei.

Anonymkode: e5861...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den fått jevnlige laserbehandlinger? Hvis ikke, ville jeg startet der. 

Skrevet

Har veterinær forsøkt å sy såret?
Hvis ikke, ville jeg spurt om det var mulig.
Hvis det allerede har blitt forsøkt, må vet ta en (ny) runde med blodprøver for å sjekke for uvanlige sykdommer eller tilstander. FiV, FiP, FeLV, kreft, diabetes, pankreatitt, hele bokstavrøkla.
Vår Storepus måtte avlives i fjor på denne tiden etter å ha hatt en del væskende byller som ikke grodde skikkelig. Tre av dem måtte syes, og blodprøvene viste kronisk pankreatitt, noe som *kan* gi sår som ikke gror.

Det er ikke noe liv for en katt med kronisk skjerm eller body, det er dessverre mulig at du må vurdere å sette strek hvis dette ikke kan ordnes. :gråter:

Skrevet

Synd jeg så andre svar på dette tidligere...?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...