Gå til innhold

Uutholdelig jobb?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har du noen gang hatt en jobb som du mistrivdes så mye i at du sluttet etter en kort stund?

Jeg prøvde meg en gang på en telefonselger-aktig jobb, men holdt ikke ut etter et par måneder. Har nesten fått telefonskrekk etter det. :(

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Ja, matbutikk. Holdt ut en del lengre enn deg, men jeg skjønte etterhvert at jeg bare ble utnyttet og ikke hadde noen som helst mulighet for verken avansement eller spesielt gode referanser uansett hvor god jobb jeg gjorde, i tilllegg til et elendig arbeidsmiljø og null takknemlighet for all ekstrajobb jeg gjorde, så jeg fant meg noe annet. Det er noe av det lureste jeg har gjort hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonselger- der holdt jeg ut en en måned.

Butikkmedarbeider i klesbutikk- holdt ut i 4 mnd. Fikk bare vondt i ryggen, og folka var sure og hadde en eller annen intern konflikt. Heldigvis var det bare et vikariat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonoperatør hos opplysningen 1881. Fabelaktig miljø, men gud bedre tid så mange idioter som ringer. Noen skal ha pizza oppskrifter, vite hvor de skal gå av trikken i Oslo for å komme hit og dit, mens andre ringer i det de er i ferd med å ta livet av seg eller står midt oppe i en massiv ulykke(lite morsomt)

Holdt vel ut i et par-tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, en telefonselgerjobb, et par ganger i uka i 2 mnd. Da var det nok! Og en lagerjobb, kaldt og skittent, utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hadde sommerjobb som servitør/resepsjonist for mange år siden. Det var definitivt en dårlig idé. Noen år før dette igjen hadde jeg slitt med sosialangst, som jeg trodde jeg hadde kommet over. Restene av den slo ut i full blomst da jeg måtte "stå på utstilling" bak kassaapparatet.

Det ble en heller kort karriere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sommerjobb på kjøkkenet på et sjukehjem en gang. Jobbet der et par måneder, men mistrivdes noe så forferdelig. Å stå ved oppvaska eller smøre brødskiver hele dagen var ikke særlig gøy. Det var nemlig kun de fast ansatte som fikk lov å lage middagene.

Dessuten var det et drittmiljø der, en som hadde hovedansvaret og en annen som gjerne ville ha hovedansvaret. Det var kun en av de jeg jobbet med som jeg likte..

Forsov meg nesten ca annenhver dag da jeg begynte kl 07.00 og det var jo fordi jeg mistrivdes så ille mye. Miljøet var verst, skulle alltids utstått selve den kjedelige jobben et par måneder til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg var avisbud for Aftenposten, og holdt ut i tre måneder. Stå opp kl. 02.00, for så å springe opp og ned trapper (5-etasjers bygninger uten heis) i 3-3 1/2 timer 6 dager i uka , det var ikke noe for meg. Utrolig tøft fysisk. Og det fungerte dårlig siden jeg var på skolen hele dagen, og derfor ikke hadde tid til å sove. Det eneste positive var at jeg gikk ned 15 kilo i løpet av denne perioden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne ble lurt til aa ta telefonselgerjobber (de sa det ikke var salg paa intervjuet) og min venninne ble sparket etter tre dager - jeg sa opp dagen etter. Vi skulle ringe firmaer i Amerika og vaere skikkelig pushy, og holde oss til et utrolig teit og daarlig manuskript. Men vi fikk betalt heldigvis - var vel ca. 5 pund i timen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonoperatør hos opplysningen 1881. Fabelaktig miljø, men gud bedre tid så mange idioter som ringer. Noen skal ha pizza oppskrifter, vite hvor de skal gå av trikken i Oslo for å komme hit og dit, mens andre ringer i det de er i ferd med å ta livet av seg eller står midt oppe i en massiv ulykke(lite morsomt)

Holdt vel ut i et par-tre mnd.

Jøss :overrasket: sjokkerende å høre at folk ringer til opplysningen for sånt!!

:overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hata jobben min! Eg slutta snart for eg vet at eg har arbeid i KBG uansett så..

:overrasket: Er dette en tulle-profil med bilde av en stakkars uskyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jobbet på et hagesenter en gang. Uten noen slags interesse for noe som har med hage å gjøre. Grusomt. Var der bare tre dager eller noe sånt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pleieassistent på sykehjem.

Samme her. Jobben i seg selv kunne vært helt ok, selv om det er slitsomt fysisk og psykisk. Det verste synes jeg var at vi hadde så dårlig bemanning - dessuten var det i sommerferien, så mange av de som kjente pasientene og rutinene var borte. Enkelte var skikkelig kjipe å jobbe sammen med også - tok ikke hensyn til at man var ufaglært og var "sure" uten å si fra hvorfor. Mange som er veldig fastlåste i sin måte å gjøre ting på og hvordan de så på andre. Andre igjen var veldig ok.

Jobbet i en liten kommune, hvor de skrøt på seg bra eldreomsorg og mente det måtte være "mye mer stress" i Oslo - men venner av meg som har hatt samme type jobb i Oslo kan fortelle om mye bedre rutiner (f eks for hygiene) og færre brukere pr pleier (også i forhold til pleiebehovet) enn det var hos oss.

Nei, takke meg til arbeidsplasser med mer jevn kjønnsfordeling, eller aller best; være sin egen arbeidsgiver:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogplantings-jobb. Grufullt. :(

Ble kjørt langt uti ingenmannsland.

Stikke ned et lite tre i jorda.

En meter fra hverandre. Det var helt umulig.

Forferdelig ulendt terreng. Slitsomt. Akkord.

På slutten av dagen ble de satt ned i en viss fart

uansett hvor de havnet hen. Jeg var møkkalei !

I tillegg var der ikke noen muligheter for å gå på do,

på en privat og diskrèt måte. Vi var to ungjenter,

og to gode håndfuller villøyde, stirrende skogs-karer i alle retninger...

Holdt ut en dag. Aldri mere !!!

Endret av Elmaand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

narvesen. slutta etter ei halv vakt. jeg takler overhodet ikke salgsjobber  :forvirret:

Med uutholdelige salgsjobber tenker jeg foerst og fremst telefonselger eller andre som driver med oppsoekende salg, der man maa vaere frempaa og "frekk," eller hvertfall veldig utadvendt, for aa faa suksess. Jobbe paa Narvesen krever vel ikke saa mye annet enn et hyggelig vesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jobben i seg selv kunne vært helt ok, selv om det er slitsomt fysisk og psykisk. Det verste synes jeg var at vi hadde så dårlig bemanning - dessuten var det i sommerferien, så mange av de som kjente pasientene og rutinene var borte. Enkelte var skikkelig kjipe å jobbe sammen med også - tok ikke hensyn til at man var ufaglært og var "sure" uten å si fra hvorfor. Mange som er veldig fastlåste i sin måte å gjøre ting på og hvordan de så på andre. Andre igjen var veldig ok.

Jobbet i en liten kommune, hvor de skrøt på seg bra eldreomsorg og mente det måtte være "mye mer stress" i Oslo - men venner av meg som har hatt samme type jobb i Oslo kan fortelle om mye bedre rutiner (f eks for hygiene) og færre brukere pr pleier (også i forhold til pleiebehovet) enn det var hos oss.

Nei, takke meg til arbeidsplasser med mer jevn kjønnsfordeling, eller aller best; være sin egen arbeidsgiver:-)

Samme her. Var vel 17-18 år og hadde fått sommerjobb på det lokale sykehjemmet. Jeg fulgte i helene på en erfaren sykepleier et par timer den første og andre dagen. Dag nr 3 ble jeg satt alene på vakt på en annen avdeling enn der jeg hadde hatt "opplæring". Jeg visste ikke en dritt om hvem som var der, bruk av diverse hjelpemidler, evt sykdommer eller andre ting man måtte ta hensyn til. Senere på dagen ble jeg kalt inn til sjefen og fikk beskjed om at jeg hadde valget mellom å dra hjem nå eller bli til vakta var ferdig for dette var ikke noe sted for meg.

I ettertid har jeg hørt fra noen som jobber fast der at dette var en helt uholdbar måte å gjøre ting på. Det er tross alt gamle og syke mennesker man har med å gjøre. Vet du ikke hva du gjør kan du jo fort knekke en arm eller et ben på dem om du f.eks. prøver å løfte feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...