Gå til innhold

Hva skjer med all den klaginga i media fra kvinner og jenter for tiden? Er det ikke mer viktige ting å fokusere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er fryktelig mye klaging og sutring fra kvinner og jenter i media for tiden. Setter seg alltid i offerrollen. Tror du ikke gutter og menn har opplevd mye trakassering osv fra kvinner? Men de klager ikke og kommer med "stakkars meg" holdning. Og hvis de gjør det, så blir de jo latterliggjort og må tåle det. Da er det deres egen "feil".

Men det største spørsmålet, er hvorfor får dette så fryktelig mye media dekning? Er mye annet som er MYE viktigere å skrive om. Litt av ett samfunn vi lever i.

Eks er denne artikkelen her i vg:

https://www.vg.no/nyheter/i/0QWj5E/regjeringen-tar-grep-mot-gamer-hets

Sophie Elise saken er også ett eksempel.

Nei, tror feminismen har mye skyld i dette eller/og at unge kvinner og jenter ikke har møtt motstand og derfor ikke tåler når de først får det.

Anonymkode: d0497...5f0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes menn klager mye mer.

Anonymkode: 838ed...47d

• Liker 6
Skrevet (endret)

Så løsningen din er at ingen skal åpne seg om det de har opplevd da?

Menn burde snakke mer om at de blir trakkasert de også

Det er synd på folk som blir trakkasert, å i lovens navn, er de offer

Folk må tåle dårlig behandling? Jeg er mer for at folk som behandler andre dårlig, må få høre det, å skjerpe seg 

Endret av Rosakatt
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke med på at man ikke kan si fra om ting bare fordi det er andre problemer som er større, eller andre som også sliter. Jeg er heller ikke fan av at det å kritisere/si fra er det samme som å sutre. Det finnes absolutt sutring, som at noen sier at menn har det også vanskelig = kvinner kan ikke mene noe.

Endret av Helene1982
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Syntes det er fryktelig mye klaging og sutring fra kvinner og jenter i media for tiden. Setter seg alltid i offerrollen. Tror du ikke gutter og menn har opplevd mye trakassering osv fra kvinner? Men de klager ikke og kommer med "stakkars meg" holdning. Og hvis de gjør det, så blir de jo latterliggjort og må tåle det. Da er det deres egen "feil".

Men det største spørsmålet, er hvorfor får dette så fryktelig mye media dekning? Er mye annet som er MYE viktigere å skrive om. Litt av ett samfunn vi lever i.

Eks er denne artikkelen her i vg:

https://www.vg.no/nyheter/i/0QWj5E/regjeringen-tar-grep-mot-gamer-hets

Sophie Elise saken er også ett eksempel.

Nei, tror feminismen har mye skyld i dette eller/og at unge kvinner og jenter ikke har møtt motstand og derfor ikke tåler når de først får det.

Anonymkode: d0497...5f0

Jeg syns ikke det er klaging eller sutring og si ifra om trusler om voldtekt bare fordi man er kvinnelig e-sport utøver. Man bør ikke tåle å stå i sånn hets og det har ikke noe med feminise å gjøre. Kanskje noen gutter kunne frontet en sak hvor de klart sier at hetsing på grunn av kjønn ikke er greit. Jeg oppfordrer mine unger (av begge kjønn) til å behandle alle på en fin måte.

Det hadde selvsagt vært like ille om det var omvendt. 

• Liker 4
Skrevet

"For tiden"? Det har vært sånn i 30 år nå 

Anonymkode: bfc57...730

• Liker 1
Skrevet

Tar man å deler prosentvis inn hyppighet av trakassering på kvinner og på menn, også deretter dele prosentvis opp etter klaging. 

Så vinner menn med 90% vrs 10% klaging mot kvinner. Selv om menn bare tar i mot 4% av trakasseringen som foregår. 

Det er ikke feminisme som er skyld at kvinner sier i fra, det er at svært mange menn er seksuelle avvikere av noen mennesker, og de som hevder de er "normale" bagatelliserer oppførselen dems. I mine øyne er de eneste normale mannfolka de som anerkjenner ett bevist verdensproblem. 

Anonymkode: 06638...62a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Så... derfor skriver du et langt klageinnlegg om klaging? 

Anonymkode: c5133...210

• Liker 9
Skrevet

Du har helt rett. Å si fra om seksuell trakassering er akkurat det samme som å la seg avbilde med en venninne med kokainpose. 

Og ja, det finnes masse viktigere ting å snakke om. Menn, for eksempel. Eller gutter. De har det jo ikke så greit for tiden sikkert. 

Anonymkode: 75f28...114

• Liker 1
Skrevet

Du har misforstått og snudd dette på hodet.

Hetsen menn opplever for å varsle får de fra andre giftige og usikre menn, ikke fra kvinner. De fleste kvinner støtter menn som varsler.

Både kvinner og menn BØR varsle, og begge skal få forståelse for det.

Kvinner skal ikke tie fordi mange menn opplever å ikke bli hørt og akseptert for deres opplevelser. Alle har en jobb å gjøre når det kommer til å respektere andre menneskers opplevelser, spesielt giftige menn.

Anonymkode: 938be...c6f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan argumentere på en voksen måte. Det å si at bare fordi det er en kvinne som prater, er det sutring, er slapp argumentering. Jeg tror du kan bedre.

• Liker 1
Skrevet

Jenter opplevede aldri å få juling på skolen og har derfor en mye lavere terskel for å klage når de møter motgang. Vi lever også i en tid hvor alt skal deles inn i hva som er greit og ugreit og hvor alt skal ordnes opp i, helst av den store staten som skal passe på oss alle. Vi skal ikke ta ansvar selv lenger. Vi skal ikke snakke sammen. Vi skal leve som små barn i en lekehage og hvis det er noe vi ikke liker er det om å gjøre å skrike høyest og mest for at tante staten skal favorisere meg og ikke deg.

Anonymkode: 2c521...a61

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har misforstått og snudd dette på hodet.

Hetsen menn opplever for å varsle får de fra andre giftige og usikre menn, ikke fra kvinner. De fleste kvinner støtter menn som varsler.

Både kvinner og menn BØR varsle, og begge skal få forståelse for det.

Kvinner skal ikke tie fordi mange menn opplever å ikke bli hørt og akseptert for deres opplevelser. Alle har en jobb å gjøre når det kommer til å respektere andre menneskers opplevelser, spesielt giftige menn.

Anonymkode: 938be...c6f

Jeg er enig i at hets på nettet, i millitæret og ellers kommer mest fra menn, men har det egentlig noe med saken å gjøre?

Jeg tror kvinner har lavere terskel for å varsle om ting og få det opp i lyset. Det var mye mobbing og grove kommentarer i forsvaret før, men menn har en tendens til å tenke at det bare er sånn det skal være.

Skrevet

Så du klager over at kvinner klager?

Anonymkode: fd243...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...