AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Del Skrevet 24. februar 2023 Hvor mye/lite alkohol drikker dere som prøver? Jeg er ikke avholds selv om vi prøver men slutter selvfølgelig den dagen vi får positiv test. Jeg vil si jeg tar meg et glass vin 3 dager i uken, typisk et glass på tirsdag, fredag og lørdag. Har ikke tenkt at jeg drikker mye. Men tror dere at den mengden kan redusere fertiliteten? Anonymkode: 0795c...e78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Del Skrevet 24. februar 2023 Nei, tror ikke tre glass i uken reduserer fertiliteten. Sliter dere med å få barn så er det nok helt andre grunner til det. Dette blir jo veldig anekdotisk, men hadde selv et veldig høyt forbruk før jeg testet positivt med første. Drakk mye mye mer enn deg i uken. Ble gravid på første pp i en alder av 34. Anonymkode: 4e0d5...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Del Skrevet 24. februar 2023 Hadde ikke drukket i det hele tatt i prøve perioden. Ville ikke hatt det på samvittigheten hvis jeg fikk et FAS barn. Anonymkode: c99d2...753 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 24. februar 2023 #4 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg trodde alkohol var mest skadelig tidlig i svangerskapet. Men skadelig er det for barnet uansett. Så hvorfor drikke i det hele tatt? Klarer du ikke stoppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Del Skrevet 24. februar 2023 Tre dager i uken høres veldig mye ut når du prøver å gravid. Selv en gang i måneden er "på grensen" syns jeg Anonymkode: 1c27a...5a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg drikker fra mensen til eggløsning (med negativ graviditetstest til positiv eggløsningstest). Men dette er små mengder 1-2 glass i helgen. Etter eggløsning ville jeg ikke tatt den risikoen. Anonymkode: ada8e...e77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg har prøvd i 3 år og enda ikke blitt gravid. Drikker kanskje tre ganger i året, men tenker at det er viktig å leve nogenlunde som normalt fram til man blir gravid. Om tre glass vin i uken hadde vært viktig for meg så hadde det vært synd å kutte ut dette i tre år liksom. Tre glass i uken er ikke mye, kanskje evt droppe et av glassene. Men å stoppe helt har jeg ingen tro på. Anonymkode: b4362...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Del Skrevet 24. februar 2023 MyMichelle skrev (1 time siden): Jeg trodde alkohol var mest skadelig tidlig i svangerskapet. Men skadelig er det for barnet uansett. Så hvorfor drikke i det hele tatt? Klarer du ikke stoppe? Man er jo ikke gravid når man prøver. Anonymkode: cbd9a...243 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg drakk mindre eller ingen ting mellom eggløsning og mensen i noen måneder mens vi prøvde. Men så trakk det ut og livet gikk sin gang med selskaper, lønningspils, osv. For meg var det ikke riktig å sette livet på vent i lengden, hadde bare blitt et usunt fokus. I starten av graviditeten deler man ikke næring med fosteret. Høres ut som du har et helt sunt forhold til alkohol. Anonymkode: 83692...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg reduserte mellom EL og mens, drakk som vanlig ellers. Det sagt er vanlig for meg 1-3 glass til mat. Mulig en hvitvin i sola om sommeren. Aldri fyll. Den mengden du nevner har ingenting å si for fertiliteten. Men alkohol kan påvirke et foster/celle, helt fra befruktning. Anonymkode: 5e064...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #11 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg kuttet alkohol helt i to måneder før vi ble gravid med første og ble gravid på prøverunde to. Med de to andre ble jeg gravid selv om jeg drakk tre glass vin to helger på rad først og to 0,33 øl til og med dagen før jeg testet positivt med siste. Da prøvde vi ikke. Jeg hadde selvsagt følt meg bedre om jeg ikke hadde drukket i det hele tatt med de to andre, men alt i alt, så er det litt tilfeldig og legene mine mener at det ikke har noe å si med veldig moderat forbruk i forkant av positiv test, men generelt vet vi jo alle at alkohol ikke er bra. Du kan jo heller prøve å ikke drikke fra eggløsning til test, og ellers holde det moderat som du gjør. Hvis du stresser med det, kan du kutte helt. Tre enniner som har gjort IVF, har fått beskjed om at moderat til lite forbruk går helt fint frem til innsett/eggløsning, men det kan jo variere hva forslagene er. Jeg ville fokusert på å kutte ned usunn livsstil, ta folat og vitaminer - og spesielt unngå røyking/snusing. Bar efordi det er sunnest for deg også. Anonymkode: 8e530...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #12 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man er jo ikke gravid når man prøver. Anonymkode: Nei men egga og sædcellene blir laget. Og man burde ikke drikke da heller. Les dere opp på FAS barn. Anonymkode: c99d2...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #13 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei men egga og sædcellene blir laget. Og man burde ikke drikke da heller. Les dere opp på FAS barn. Anonymkode: c99d2...753 Les deg opp på FAS sjøl. Embryoet deler ikke blodomløpet med mor før x antall uker. Kvinnekroppen er utstyrt sånn at de skal rekke å finne ut de er gravide før det er skadelig for barnet ( uteblitt mens) Anonymkode: 1614a...4c0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #14 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Les deg opp på FAS sjøl. Embryoet deler ikke blodomløpet med mor før x antall uker. Kvinnekroppen er utstyrt sånn at de skal rekke å finne ut de er gravide før det er skadelig for barnet ( uteblitt mens) Anonymkode: 1614a...4c0 Embryoet deler aldri blodomløp med mor... Når man drikker blir enhver celle i kroppen påvirket. Anonymkode: 5e064...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #15 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei men egga og sædcellene blir laget. Og man burde ikke drikke da heller. Les dere opp på FAS barn. Anonymkode: c99d2...753 Jeg tror eksperter har peil og man kan lytte til dem. De anbefaler at man skal leve helt som vanlig. Mange kvinner har drukket til og med mens de er gravide til de får positiv test, fordi de ikke er prøvere og blir tilfeldigvis gravide. Anonymkode: cbd9a...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #16 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror eksperter har peil og man kan lytte til dem. De anbefaler at man skal leve helt som vanlig. Mange kvinner har drukket til og med mens de er gravide til de får positiv test, fordi de ikke er prøvere og blir tilfeldigvis gravide. Anonymkode: cbd9a...243 Det er en stor forskjell på å vite, og å ikke vite. Det er stor forskjell på fyll, og 1-2 glass, når det gjelder påvirkning på kroppen. Celledelingen de første dagene/ukene er kritisk. Hvem vet hvilke kognitive evner som er svekket hos barna som er utsatt for en fyllekule? Anonymkode: 5e064...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #17 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg hadde latt være å drikke, ser ikke hvorfor man skal drikke alkohol når man prøver 🙄 Forskjell på et glass av og til, og 3 ganger i uka hvertfall… Dette er fra helsenorge : Du bør ikke drikke alkohol når du er gravid. Det beste er om du også unngår å drikke alkohol mens du forsøker å bli gravid. Alkohol kan redusere fruktbarheten og øke risikoen for spontanabort. Vær ekstra påpasselig i tidsrommet etter eggløsning og fram til du skal ha neste menstruasjon. Du kan ha blitt gravid i denne perioden. Anonymkode: 70f20...002 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #18 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde latt være å drikke, ser ikke hvorfor man skal drikke alkohol når man prøver 🙄 Forskjell på et glass av og til, og 3 ganger i uka hvertfall… Dette er fra helsenorge : Du bør ikke drikke alkohol når du er gravid. Det beste er om du også unngår å drikke alkohol mens du forsøker å bli gravid. Alkohol kan redusere fruktbarheten og øke risikoen for spontanabort. Vær ekstra påpasselig i tidsrommet etter eggløsning og fram til du skal ha neste menstruasjon. Du kan ha blitt gravid i denne perioden. Anonymkode: 70f20...002 Tipper du ikke har prøvd i åresvis 👍hilsen prøver på tredje året👍 Anonymkode: b752f...9ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #19 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tipper du ikke har prøvd i åresvis 👍hilsen prøver på tredje året👍 Anonymkode: b752f...9ad Meg over her. Vi var prøvere i fem år. 7 prøverørsforsøk. Om fylla er et så stort offer så har man mulig et problem? Anonymkode: 5e064...dc6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #20 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tipper du ikke har prøvd i åresvis 👍hilsen prøver på tredje året👍 Anonymkode: b752f...9ad Hvis det er så forbanna viktig med alkohol så bør man kanskje tenke over behovet sitt for barn?🙄 Har vært uten alkohol i 4 år, det er 0 problem. Tenker du å fortsette å drikke 3 ganger i uka når du har en liten unge? Anonymkode: 70f20...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå