Hareena Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Jeg bor ikke i Oslo og det er derfor ytterst sjelden det arrangeres konserter med topp utenlandske band og artister her. Det jeg undrer meg over er alle coverband, tributeband, «woodstock», «Killer Queen» etc som arrangeres. Er det fritt for for hvem som helst å melke andres kunsteriske berømmelse til egen inntekt eller er alt dette avklart med rettighetsinnehavere? Jeg får litt assosiasjoner til innkjøp av falske Louis Vuitton vesker, men er jeg på jordet? Er dette godkjent, helt ok og greit så lenge folk kjøper billetter? Kjenner det er litt trist.
visp Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Hareena skrev (11 minutter siden): Jeg bor ikke i Oslo og det er derfor ytterst sjelden det arrangeres konserter med topp utenlandske band og artister her. Det jeg undrer meg over er alle coverband, tributeband, «woodstock», «Killer Queen» etc som arrangeres. Er det fritt for for hvem som helst å melke andres kunsteriske berømmelse til egen inntekt eller er alt dette avklart med rettighetsinnehavere? Jeg får litt assosiasjoner til innkjøp av falske Louis Vuitton vesker, men er jeg på jordet? Er dette godkjent, helt ok og greit så lenge folk kjøper billetter? Kjenner det er litt trist. Skjønner ikke helt greia selv. Det blir mer sånn privat fest, moro og allsang over det; ikke noe man bør legge ut billetter for?
Delamuerte Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 De som spiller må betale avgift til Tono som igjen betaler rettighets-innehavere av musikk. Så ja, det er lovlig og greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå