Gå til innhold

Hvor bør en reise til i Albania?

Cecilie82

Anbefalte innlegg

Tenkte å reise til Albania i August. Er et par. Hvor anbefales det å reise? 

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skrytes, i hvert fall av reiseselskapene, voldsomt av Durres, men jeg likte det ikke noe særlig. Mye tiggere, det fløt søppel i strandkanten fordi søppelboksene ble tatt av den lille floa som kom og de tippet - hver dag!, og maten var heller ikke stort å skrive hjem om. Men det er nært flyplassen i Tirana.

Valgte å dra helt sør til Saranda etter fire dager i Durres, og der var det veldig fint. Selv byen har bare en bitteliten strand, men det er nært, og busser, til gode strender 1-2 mil unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster og familie var her i fjor; 

https://www.apollo.no/albania/durres-riviera/hotell/fafa-grand-blue-resort?productCategoryCode=FlightAndHotel&catalogueItemId=550245&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&duration=0&paxAges=18,18&departureDate=2023-02-24

De hadde en fin ferie og særlig turen inn til Tirana. Et litt anerledes «Sydenland» og det var tegn etter kommunismen mange steder. Billig med mat og drikke. Jeg kjenner at jeg er litt skeptisk. 

Anonymkode: e6051...6c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (20 timer siden):

Det skrytes, i hvert fall av reiseselskapene, voldsomt av Durres, men jeg likte det ikke noe særlig. Mye tiggere, det fløt søppel i strandkanten fordi søppelboksene ble tatt av den lille floa som kom og de tippet - hver dag!, og maten var heller ikke stort å skrive hjem om. Men det er nært flyplassen i Tirana.

Valgte å dra helt sør til Saranda etter fire dager i Durres, og der var det veldig fint. Selv byen har bare en bitteliten strand, men det er nært, og busser, til gode strender 1-2 mil unna.

Blir Tirana. Er 30 min med bil til Durres. Siden det ikke er bademulighet der ble det hotell med utendørs svømmebasseng.  Skal sjekke ut Saranda

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vlorë er også en flott by, som ligger midt i mellom Durres og Saranda

Anonymkode: 05b13...626

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kruja og Berat er flotte steder. 

Anonymkode: d9c5e...145

Så ut som flotte steder om en er på en liten rundtur.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (På 24.2.2023 den 19.32):

Opplevd motsatt av deg..masse tiggere i Sarande

Anonymkode: f8b2f...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Sarande i september. Synes det er flere tiggere i Oslo enn det vi så der. Men det var både søppel og løshunder og villkatter i enkelte deler av byen. I hovedstaden Tirana så vi en og del triste skjebner. Vi leide bil og kjørte rundt, vil absolutt anbefale det. 

Anonymkode: dc99c...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor vil dere anbefale ferie i albania for en barnefamilie ? 🙂 

og hva kostet billetter og hotell for de av dere som var der ifjor?

Anonymkode: d35e4...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...