AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Er det noen her som har tatt tilbake partner som har slått en gang, og det har ikke skjedd igjen? skjedde meg for et par måneder siden, det var ikke hardt og det var heller ikke med hensikt å være voldelig. Han gjorde det slutt selv da det strider mot alt han står for, har oppsøkt psykolog, lagt alkoholen på hylla og virkelig ønsker å jobbe med seg selv. hva tenker dere? Anonymkode: 8cc26...547
Andro Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Nei. Ligg unna. Sett grenser for hva du vikler deg inn i. 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Ja jeg tok tilbake. Det skjedde igjen, og igjen og igjen. Spesielt i sammenheng med alkohol til tross for at han begynte i sinnemestring, påstod å ha lagt alkoholen på hylla og gikk på antabus fra lege (middel som gjør at man ikke tåler å drikke). Han tok seg sammen i perioder men det fortsatte å skje. Unnskyldningene var selvfølgelig at det ikke var han, at han hatet seg selv for det og at det aldri kom til å skje igjen Det skjer også noe underbevisst i parforholdet når man tilgir vold. Du mister egen selvrespekt og begynner å føle deg underdanig og tilpasse deg for at det ikke skal skje igjen, mens han ubevisst mister respekt for deg som tar han tilbake igjen og lærer at han kan slippe unna med å behandle deg dårlig. Etterhvert blir du helt selvutslettet pga de psykiske etterfølgene av å ha blitt slått av sin nærmeste som skal være trygg og god, de psykiske endringene som skjer i hjernen og følelseslivet ditt kan man ikke styre og vil påvirke deg og bryte deg ned samme hvor mye du tenker at dette skal gå bra Anonymkode: 168f5...0b2 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har selv slått ex. Og jeg ble pushet til det ytterste, han var narsissist og drev med psykisk vold. Så da ble jeg stående igjen som den «slemme» akk som han ønsket. Men er imot vold uansett. Ikke alle som har slått en gang vil gjøre det igjen…men sikkert mange Anonymkode: 1cae2...3b4
Eva-Lena Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det noen her som har tatt tilbake partner som har slått en gang, og det har ikke skjedd igjen? skjedde meg for et par måneder siden, det var ikke hardt og det var heller ikke med hensikt å være voldelig. Han gjorde det slutt selv da det strider mot alt han står for, har oppsøkt psykolog, lagt alkoholen på hylla og virkelig ønsker å jobbe med seg selv. hva tenker dere? Anonymkode: 8cc26...547 Jeg hadde aldri tatt han tilbake. Neste gang kan være siste gang han denger deg ihjel. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Tja, det ble med den ene gangen når det gjaldt vold. Men han utnyttet meg grovy økonomisk og var serie-utro etter at jeg tok ham tilbake. Så det var tydelig at jeg absolutt ikke burde ha tilgitt. Anonymkode: e1f9f...f03
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Kommer nok an på sammenhengen. Jeg fortsatte med kjæresten selv om han slo meg en gang. Og han slo skikkelig hardt. Men det var en gang tidlig i forholdet hvor det toppet seg med misforståelser mellom oss, og alt kom for en dag da. Og jeg var ikke redd eller usikker, tvert imot oppfattet jeg det som at han var den usikre av oss, og at han endelig skjønte at han må være ærlig. Jeg tror det er litt uvanlig. Anonymkode: 7a7d6...014
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): og det var heller ikke med hensikt å være voldelig. Hva mener du med at han ikke mente å være voldelig? Snublet han, og så datt hånden hans på ansiktet ditt? Anonymkode: 5c61b...e99
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Han må gjerne jobbe med seg selv, men den jobben som kjæreste står aldri ledig igjen. Enkelt og greit. Det er ikke en sti man går ned. Om det strider mot alt man tror på, slår man ikke til å begynne med. Du skal heller ikke unnskylde han med hvor hardt det var eller hensikten det hadde. Han SLO deg. Anonymkode: a8b68...e6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå