Gå til innhold

Samleie og planlegging av barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er feil, mange tror eggløsning kommer 14 dager etter mensen, men eggløsning kommer alltid 14 dager før mensen. 

Har man en normal syklus på 28 dager, så har man eggløsning 9 dager etter mensen. 

Anonymkode: 7e726...72d

Ja, det er feil, jeg mente egentlig 14 dager etter start av mens. Dvs ca midt i syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Piggsopp skrev (1 minutt siden):

Ja, det er feil, jeg mente egentlig 14 dager etter start av mens. Dvs ca midt i syklusen. 

Ikke alltid. Eggløsningstidspunkt kan være vanskelig å fastslå om man har uregelmessige sykluser. Det som derimot er sant er at mensen kommer ca 14 dager etter eggløsning. Uansett lengde på syklus.

Anonymkode: 6bd6d...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke alltid. Eggløsningstidspunkt kan være vanskelig å fastslå om man har uregelmessige sykluser. Det som derimot er sant er at mensen kommer ca 14 dager etter eggløsning. Uansett lengde på syklus.

Dette er også feil. Det er individuelle forskjeller på hvor lang lutealfasen er. Gjennomsnittet er 14 dager, men alt mellom 12 og 16 er normalt. Jeg får mensen 12 dager etter eggløsning nesten alltid

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (8 timer siden):

Dette er også feil. Det er individuelle forskjeller på hvor lang lutealfasen er. Gjennomsnittet er 14 dager, men alt mellom 12 og 16 er normalt. Jeg får mensen 12 dager etter eggløsning nesten alltid

Mellom 12 og 16 er ca 14 😊 jeg får mens 13 dager etter EL. Mer presist enn å si at i en normal syklus får man EL på dag 14. En normal syklus varierer vel mellom 26 og 35 dager, selv om man som oftest sier 28. 

Ifølge appen jeg bruker så er i hvert fall 26-35 dager regnet som normal syklus, og ved 35 dager har man EL på ca dag 21. Det er en hel uke etter dag 14. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...