AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Vi har en datter pp drøyt 10 år. Kroppen er så smått igang med endring, håper mensen drøyer litt. Jeg selv hadde kraftige blødninger(nattbind på dagtid i starten, og sterkt ubehag som ble lindret mwd paracet for å klare å gå pp skolen de første dagene). Er slikt arvelig, eller kan vår datter få mye mindre plager enn det jeg har hatt? Håper jo selvsagt at hun får det. Anonymkode: a06da...685
Jaane doe Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Tror det varierer mye. Min bestemor var kraftig plaget med menstruasjon, blødde tungt og lenge med skikkelig heftige smerter har jeg fått fortalt av min bestemor og bestefar. Mens min mor hadde vel ikke like mye plager som henne, hun hadde kortere mens med mindre blødning. Men hun også hadde en god del smerter. Jeg har aldri hatt noe særlig smerter, men har alltid blødd veldig kraftig og lenge.
Daria Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Jeg vet ikke hvordan moren min har hatt det, men jeg og min søster har hatt ganske forskjellige erfaringer, så noen garanti er det åpenbart ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Nei, det er ingen automatikk i det. Alle kvinnene i min nære familie har f.eks helt ulik syklus, blødning og blødningslengde. Anonymkode: c4433...435
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Min mor hadde kraftige og smertefulle blødninger. Jeg brukte truseinnlegg i 3 dager fram til jeg fikk barn, da måtte jeg bruke vanlige bind i 3 dager, og truseinnlegg i 2 dager. Men svært sjelden noe smerter, og da milde smerter. Datteren min igjen har det verre enn meg, men ikke så ille som min mor. Anonymkode: dd7ab...9bc
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Jeg hadde ekstremt kraftig blødning og ekstreme smerter i hele ungdommen og 20-åra, men begge deler mer moderate etter det. For min ene søster var ting helt likt som hos meg. Min andre søster, derimot, har alltid hatt beskjedne blødninger og ingen smerter. Det samme gjelder min mor og tanter og kusiner på den sida av familien. Min farmor og hennes søstre har hatt samme problemer med smerter og kraftige blødninger som meg og min yngste søster. Det samme har alle mine fem kusiner på den sida, så det er tydelig at det er fra farsida vi har arvet våre menstruasjonsproblemer. Anonymkode: c2aa5...cd3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Min søster hadde likt som mamma og min niese har det samme som de,men jeg slapp billig unna så vil ikke utelukk at det kan være arvelig Anonymkode: ee976...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå