AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har fått influensa og er skikkelig sylta. En venninne har bestemt seg for å lage mat til meg og kommer med det på døra nå og da, utrolig snilt av henne! Men jeg sliter med at hun ikke tar hensyn til intoleranser og allergier, heldigvis ikke noe veldig farlig, men det er kjedelig å sitte på do i en halvtime etterpå fordi hun hadde melk i eller at jeg får utslett i halve ansiktet fordi det er tomat/tomatjuice i det og sånne eksempler.. hun bare bestemmer seg, lager, leverer og jeg klarer ikke å bli sur på noen som vil være grei. Prøvde å si fra og da ble det slik: "Du jeg blir så glad for at du kommer med mat til meg, det er veldig hjertevarmende! Men jeg hadde blitt glad om du hadde sagt fra først eller spurt for du vet det er ikke alt jeg tåler så godt? Men takk altså, det er veldig god mat!" "Ble så glad for at du liker maten min, bli frisk og rask du ❤❤❤❤❤❤❤" Hun overser alt jeg lurer på angående ingredienser og bare hopper over... Anonymkode: c04a8...ea7 1
Andro Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 (endret) Du er veldig utydelig. Prøv heller: "Takk for at du vil lage mat, men jeg kan ikke spise det, for da blir jeg bare enda dårligere." Ikke røp at du har smakt på det, når hun ikke tar hensyn. Endret 24. februar 2023 av Andro 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Du er veldig utydelig. Prøv heller: "Takk for at du vil lage mat, men jeg kan ikke spise det, for da blir jeg bare enda dårligere." Ikke røp at du har smakt på det, når hun ikke tar hensyn. Ja du har vel rett, jeg vil bare ikke såre henne. Anonymkode: c04a8...ea7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 «Du er bare så skjønn, tusen takk for omsorgen!😍 Men jeg kan desverre ikke spise det pga allergier.. 😬😔🙈💔». Noe sånt.. ikke lett🙈😅 Anonymkode: ef7a6...ea7 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Jeg er enig i at du er utydelig, men hun ignorerer din betydning samtidig. Du må være mer direkte og si noe som «Du, jeg kan ikke ta imot mer mat. Ellers takk ❤️» Anonymkode: fd980...b51 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Jeg satt på dass hele kvelden og hadde utslett i 3 dager, men sånn ellers, joda maten var god den!! 👌👌👌😂 Anonymkode: ba8a1...b98 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Skjønner poenget deres, skjønner at jeg bare må skjære dette av og ikke være hyggelig eller vag, selv om hun vet jo alt jeg ikke tåler og blir sjuk av, men jeg burde sikkert ikke sagt maten var god 😄 Anonymkode: c04a8...ea7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Jeg er så konfliktsky at jeg bare hadde sagt takk og kastet maten 🙈 Anonymkode: 56cff...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er så konfliktsky at jeg bare hadde sagt takk og kastet maten 🙈 Anonymkode: 56cff...dcb Jeg tenkte det, men den dårlige samvittigheten over å tenke tanken holdt på å knerte meg. Jeg tror jeg har noen ille problemer med konfliktskyhet og sånn selv Anonymkode: c04a8...ea7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 "Bli vekk, orker ingenting." Anonymkode: 350f2...441
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner poenget deres, skjønner at jeg bare må skjære dette av og ikke være hyggelig eller vag, selv om hun vet jo alt jeg ikke tåler og blir sjuk av, men jeg burde sikkert ikke sagt maten var god 😄 Anonymkode: c04a8...ea7 Hvis hun vet hva slags mat du ikke tåler, og gir deg den når du attpåtil er syk, mener hun ikke godt. Anonymkode: e72ec...068 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå