Gå til innhold

Roma i påsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Roma i påsken? Tenkte å dra fra 4-7. april, det inkl altså skjærtorsdag og langfredag. Er ting åpent som vanlig da eller er butikker/restauranter/severdigheter stengt disse dagene?

Anonymkode: 92b9d...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjærtorsdag og langfredag er ikke helligdager i Italia. Den ordentlige påskefeiringen der er 1. og 2. påskedag. og da er det MYE folk i byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde orket.. ikke vært der i påsken, men syns det var nok folk ellers.. ser for meg det er mer i påsken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen som har vært i Roma i påsken? Tenkte å dra fra 4-7. april, det inkl altså skjærtorsdag og langfredag. Er ting åpent som vanlig da eller er butikker/restauranter/severdigheter stengt disse dagene?

Anonymkode: 92b9d...5c8

Det meste er åpent. Men vær obs på 2. påskedag.  Gatene er smekkfulle. Regn gjerne med 1 times kø for å få deg en is eller en kaffe midt i sentrum. 2. påskedag er forøvrig den eneste fridagen i påsken for de fleste i Italia.

Endret av Dolce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløs tid for Romatur...

Beste tiden er fra andre uka i januar til ut mars. Så november.

Skal du ha MINST mulig turister så er det andre uken i januar og ut januar....

Vært der mye selv :) Deilig å være der når turistboomen er lav.

Anonymkode: 64bb0...fb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma = Vatikanstaten og en haug med pilegrimer . Elsker Roma, men jeg tror faktisk jeg hadde styrt unna i Påsken.  Sist vi var der var i oktober og det var en perfekt tid. Roma er jo en turistmagnet uansett tid på året, men med litt planlegging kan man komme langt. Vi passet på å få veldig tidlig start på dagen og unngikk dere ed de verste køene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...