Gå til innhold

Flere som har dårlig erfaring med Beliani.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bildene på nett var fine, men varene så ikke sånn ut i det hele tatt når de endelig kom (var utrolig lang sendetid også, langt over 1 mnd). Jeg er ganske sikker på at det er løgn at de har lager i Europa. At de egentlig benytter dropshipping fra Kina, og at man like gjerne kunne handlet på Ebay eller Ali Express. 

Retur-ordningen er også et kapittel for seg selv. For å returnere småvarer fikk jeg en regning på nesten 1000 kr. Dette oppgir de selvfølgelig ikke på sine nettsider, så den gledelige overraskelsen får man først når man kontakter dem angående varene som ikke sto til forventingene. 

Aldri vært borti mer useriøs butikk. Kundeservice har vært så og si ikke-eksisterende, og det har vært utallige løgner hele veien. Tilslutt kontaktet jeg mediene, og de sa at de har fått flere henvendelser angående Beliani, og at de gjerne skriver en sak om det. Sier sitt om at dette er en aktør flere har brent seg på.

Anonymkode: 3e3d7...cbe

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beliani er en drittbutikk. Jeg vil si det nesten er på grensen til svindel det de driver med. Har vært i kontakt med både Forbrukertilsynet og Forbrukerrådet angående dem, og håper det får konsekvenser.  De har ingen etiske spilleregler i det hele tatt virker det som. Grådige, falske og ekstremt useriøse. 

Anonymkode: 6c189...ef4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig erfaring her og.

I stedet for å bruke så mye penger på reklame kunne de med fordel ha brukt det på å bli bedre på service og ha bedre villkår. Forretningsmodellen deres kommer neppe til å funke i lengden for her brennes bruer over lav sko.

Anonymkode: e3169...bd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg stadig at ikke folk sjekker Trustpilot før de bestiller fra relativt ukjente nettbutikker.

Anonymkode: a04cf...eb5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg sjekket Trustpilot ja. Men Beliani opererer med en del falske anmeldelser på Trustpilot (de legger inn 5-stjerner på seg selv til stadighet). Så godt mulig jeg hadde blitt lurt uansett den gang. Nå har jeg sagt ifra til Trustpilot, så en god del av de falske anmeldelsene er slettet, men jeg ser de fortsetter i samme spor, og at det stadig dukker opp nye 5-stjerner som helt tydelig ikke er skrevet av ekte kunder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skulle ønske jeg sjekket Trustpilot ja. Men Beliani opererer med en del falske anmeldelser på Trustpilot (de legger inn 5-stjerner på seg selv til stadighet). Så godt mulig jeg hadde blitt lurt uansett den gang. Nå har jeg sagt ifra til Trustpilot, så en god del av de falske anmeldelsene er slettet, men jeg ser de fortsetter i samme spor, og at det stadig dukker opp nye 5-stjerner som helt tydelig ikke er skrevet av ekte kunder. 

Ja, men de falske er lette å avsløre. 😂 Jeg tror neppe virkelige personer ville skrevet slike anmeldelser med slik ordlyd og merkelig språk:

F461C47E-8D15-48B8-8E73-8B2BDAEABAE9.jpeg

5AD98F8C-F830-4008-8547-1CCEF6AB0BC3.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har en dårlig opplevelse hver gang jeg hører den skingrende stemmen til hun i Beliani-reklamen som "synger" Beeliano.noo med påtatt italiensk tonefall. Grusomt.

Anonymkode: 4f1b8...b06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂

Nei helt enig der. De var litt mer moderate i språket før tror jeg (i hvert fall i noen av omtalene sine). Men nå har de begynt å ta kaka for å overgå de negative omtalene tror jeg. Før jeg rapporterte dem hadde de 4,9 i score der inne, så den gang var det en hel flod av 5-stjerner der inne. 

Ser også at de har en del falske reviews fra Polen. Tror jeg telte 17 eller 18 omtaler derfra. Gir lite mening at så mange i Polen handler i norsk-nettbutikk, så tror også at de har fått kjente derfra til å legge inn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever helt klart i grenseland, og jeg tror det skjer mye i kulissene hos denne butikken.

Ser de har tatt seg friheten å stjele logoene til store mediehus også (VG, Dagbladet, Aftenposten, Morgenbladet, Dagsavisen..). Kan ikke skjønne at det ikke skal få konsekvenser? For jeg kan på ingen måte se for meg at de har noe ønske om å assosieres med Beliani

Anonymkode: e3169...bd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men de falske er lette å avsløre. 😂 Jeg tror neppe virkelige personer ville skrevet slike anmeldelser med slik ordlyd og merkelig språk:

F461C47E-8D15-48B8-8E73-8B2BDAEABAE9.jpeg

5AD98F8C-F830-4008-8547-1CCEF6AB0BC3.jpeg

Disse er jo direkteoversatt fra engelsk

Anonymkode: 4f1b8...b06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er søppel rett og slett. Scam. De har hatt "salg" så lenge jeg har hatt med dem å gjøre, og det er godt over 6 mnd nå. Nok et brudd på Markedsføringsloven. Later som du er heldig og handler på tilbud, også er det egentlig deres faste priser året rundt. 

Kundeservice er ikke norske. Det er ei der som kan norsk, men hun er fra Øst-Europa et sted. Jeg tviler på at butikken i det hele tatt eksisterer, på den måten de gir uttrykk for. Det er noe som skurrer. De har oppgitt en adresse på Strømmen på sine nettsider, men det er bare en parkeringsplass der og et transportfirma (Singh Transport). Dette er samme transportfirmaet som kommer for å hente varene om du returnerer. Om transportfirmaet er de som står bak Beliani er jeg usikker på, men det er i hvert fall noe som ikke rimer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at de har gjort endringer på nettsiden sin siden sist jeg var i konflikt med dem, så mulig de prøver å redde skinnet sitt før Forbrukertilsynet rekker å sjekke dem opp. De var den gang fulle av mangler og brudd på lovverket, noe jeg påpekte ganske tydelig. Nå ser det ut som de har prøvd å tette igjen "bevisene". Det er i hvert fall bra de har sett seg nødt til å være litt mer transparente, så kanskje færre blir lurt. De er uansett en håpløs butikk som ikke løfter en finger før de må. Dere skulle sett loggen med samtaler jeg hadde med dem. Helt håpløse fra ende til annen, og veldig lite interessert i å imøtekomme kunden. Det var egentlig da jeg begynte å mistenke at dette var en falsk butikk, fordi ekte bedrifter oppfører seg helt annerledes når de får en klage og blir tatt for lovbrudd. Disse virket, og virker fremdeles, helt uanfektet. 

Beliani holder også på med sine uredeligheter på egen nettisde (ikke at vi kan forvente noe annet). Jeg la inn en negativ omtale på nettsiden deres, og de slettet den. For en dårlig butikk du må ha når du er nødt til å produsere falske positive omtaler på deg selv, og slette de som er ekte.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blitt lurt selv men venninna mi ble det. Kommer aldri til å handle der. Tror ikke jeg har hørt om verre behandling av kunder noen gang.

Anonymkode: 4fcf6...497

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Fant tråden takket være tips av venninne etter selv å ha blitt lurt. La oss sammen stoppe disse kjeltringene. Ser flere har vært i kontakt med media, klarna, forbrukerrådet, trustpilot, forbrukertilsynet osv. Om vi som blir lurt står samlet, og fortsetter å melde fra til disse instansene, så kanskje vi får en slutt på denne svindelen en gang for alle (er i hvert all lov å håpe). Jeg vet blant annet at både Dagbladet og Tv2 er interessert i å lage en sak, og tenker at jo flere som deler sin historie jo større effekt vil saken få.

Anonymkode: f0704...fc2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...