AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Lang historie kort: Har to barn der tidlig tenåring ikke lenger vil på samvær til den andre forelder pga partneren, har vært et problem i årevis og skjedd ting så jeg i perioder har sagt nei til samvær med overnatting. Partneren overser tenåring når de møtes, sier ikke hei etc. Forholder seg heller ikke til meg. Yngste barn (snart tenåring) ønsker å dra til andre forelder, og har nå dratt dit alene i en periode. Det hele skurrer fremdeles for meg. I fjor sommer ble yngste fysisk presset ned i en stol og tvunget til å spise, stadig får jeg tilbakemeldinger om stygge ting og usannheter som er sagt om meg, og mange konflikter mellom forelders partner og barna. For noen år siden kom den andre forelderen til meg og sa at partner var psykopat og ikke likte barna og var slem, for så å trekke alt tilbake. Det fortvila i situasjonen er at barna har villet ha samvær, de har telefon og den andre forelderen ringer og overtaler dersom barna har sagt de ikke vil. Nå har eldste altså satt foten ned. Jeg håper noen har gode råd. Det er ikke aktuelt å få den andre forelderen og partner med på mekling, det har jeg prøvd i årevis. Anonymkode: 87505...68d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Det er lite du kan gjøre. Flott at eldste har satt foten ned, det kommer vel yngste til å gjøre etter hvert også. Anonymkode: a9a7d...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er lite du kan gjøre. Flott at eldste har satt foten ned, det kommer vel yngste til å gjøre etter hvert også. Anonymkode: a9a7d...2dc Er det jeg også har konkludert med, det er så i gråsona. Sånn de holder på er jo ikke greit, men jeg får vel bare stole på at jobben jeg gjør veier opp. Anonymkode: 87505...68d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Få barna koblet med helsesykepleier slik at de har noen å snakke med! Dette er også lurt om den andre skal sette seg fullstendig på bakbeina og kreve at eldste også kommer på samvær! Anonymkode: bc663...327 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Få barna koblet med helsesykepleier slik at de har noen å snakke med! Dette er også lurt om den andre skal sette seg fullstendig på bakbeina og kreve at eldste også kommer på samvær! Anonymkode: bc663...327 Barna har hele veien hatt noen å prate med, men nå ønsker de ikke det mer. Vanskelig når de blir eldre. De har allerede prøvd å trumfe gjennom samvær men da ga jeg beskjed om at man etter en viss alder må man velge selv. Jeg ble også lei av å alltid kjøre å hente eldste etter en dags samvær, da var det bedre å la hen bli hjemme. Anonymkode: 87505...68d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå