AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Kan jobbe en eller ingen vakter ene uka, og 4 vakter uka etter. Tilsammen blir det 31 timer ila 2 uker. Eller gjennomsnitt 15.5 timer pr uke. Men skal jeg da føre gjevnt gjennomsnitt, eller føre faktiske dager ila de to ukene? F.eks 0 timer uke 1 og 31 timer uke 2? Blir ikke klok på dette. Anonymkode: e96e2...d1a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Du fører timene de dagene du jobber. Anonymkode: 77fe2...f60
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du fører timene de dagene du jobber. Anonymkode: 77fe2...f60 Nei, det gjør man ikke. Arbeidstakere i skift-/turnusarbeid Dersom du arbeider skift/turnus, skal du føre opp gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid, regnet som et snitt av hele skift/turnusperioden. Ekstra arbeid i tillegg til turnusarbeidet føres i de uker arbeidet utføres. Gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid finner du ved å dele antall arbeidstimer totalt i turnusperioden på antall uker i turnusperioden. Den ukentlige arbeidstiden i din turnus kan beregnes som en prosentstilling dersom din stilling angis i prosent. For eksempel: En 50 prosent stilling beregnes til 18,75 timer i uken, uansett om fulltid avviker fra 37,5 timer i uken. https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/relatert-informasjon/utfylling-av-meldekort-for-enkelte#chapter-5 Anonymkode: 2d5fb...ca9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det gjør man ikke. Arbeidstakere i skift-/turnusarbeid Dersom du arbeider skift/turnus, skal du føre opp gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid, regnet som et snitt av hele skift/turnusperioden. Ekstra arbeid i tillegg til turnusarbeidet føres i de uker arbeidet utføres. Gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid finner du ved å dele antall arbeidstimer totalt i turnusperioden på antall uker i turnusperioden. Den ukentlige arbeidstiden i din turnus kan beregnes som en prosentstilling dersom din stilling angis i prosent. For eksempel: En 50 prosent stilling beregnes til 18,75 timer i uken, uansett om fulltid avviker fra 37,5 timer i uken. https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/relatert-informasjon/utfylling-av-meldekort-for-enkelte#chapter-5 Anonymkode: 2d5fb...ca9 Dette, TS. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du fører timene de dagene du jobber. Anonymkode: 77fe2...f60 Skjønner ikke at folk svarer på ting de ikke kan når det kan få store konsekvenser for den som får svaret. Når det er sagt spør man ikke om slikt på KG. Man henvender seg til NAV om man ikke forstår reglene som står på nettsidene deres. Anonymkode: 93a40...0a1 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette, TS. Skjønner ikke at folk svarer på ting de ikke kan når det kan få store konsekvenser for den som får svaret. Når det er sagt spør man ikke om slikt på KG. Man henvender seg til NAV om man ikke forstår reglene som står på nettsidene deres. Anonymkode: 93a40...0a1 Vi er på KG. Her kan de fleste alt - tror dem, i affal. Anonymkode: fb495...f74
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Jeg gjør som de over skriver, dvs legger inn gjennomsnitt av timene (også må du gange opp slik at det tilsvarer 37,5 timers. Mange på nav har ikke peiling på dette og jeg fikk feil svar med tre ulike personer. Jeg stolte på det de sa og dette medførte at jeg seks måneder etterpå måtte tilbakebetale et beløp da jeg bare hadde ført gjennomsnitt av timene, og ikke ganget det fra en 35,5 timers uke til en 37,5 timers uke. 🙈 det var jeg selv som oppdaget feilen da jeg tok en ny regning på dette fordi jeg syns at jeg fikk så mye utbetalt. Anonymkode: a5d42...6eb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør som de over skriver, dvs legger inn gjennomsnitt av timene (også må du gange opp slik at det tilsvarer 37,5 timers. Mange på nav har ikke peiling på dette og jeg fikk feil svar med tre ulike personer. Jeg stolte på det de sa og dette medførte at jeg seks måneder etterpå måtte tilbakebetale et beløp da jeg bare hadde ført gjennomsnitt av timene, og ikke ganget det fra en 35,5 timers uke til en 37,5 timers uke. 🙈 det var jeg selv som oppdaget feilen da jeg tok en ny regning på dette fordi jeg syns at jeg fikk så mye utbetalt. Anonymkode: a5d42...6eb Litt usikker på om jeg forstår hva du har gjort feil. Nav regner en uke som 37,5 timer og når man jobber turnus kan en gjennomsnittlig uke være 35,5 timer. Jeg har fått beskjed om å føre gjennomsnittlig antall timer. Siden nav bruker 37,5 timers uker, får jeg dermed 2 timer ekstra i aap hver uke siden jeg jobber 50%. Anonymkode: 9262b...d43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Husker ikke helt hva jeg gjorde feil heller siden det var så mye frem og tilbake. Men kan vise deg hva jeg fikk til svar fra nav ; Takk for at du tar kontakt. I utgangspunktet skal stillingsgrad ta utgangspunkt i 37.5 timers uke. Ut fra det kommer jeg frem til at 37.5 % stilling blir 14 timer per uke. Det er også rutine at "Arbeidstimene du fører opp på meldekortet avrunder du til nærmeste halve time. Er det like langt til begge alternativer avrunder du nedover, ikke oppover.". Merk at det viktige her er at du i løpet av et meldekort rapporterer alle timer du får betalt fra arbeidsgiver for slik at det ikke blir en feilutbetaling av arbeidsavklaringspenger. Anonymkode: a5d42...6eb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husker ikke helt hva jeg gjorde feil heller siden det var så mye frem og tilbake. Men kan vise deg hva jeg fikk til svar fra nav ; Takk for at du tar kontakt. I utgangspunktet skal stillingsgrad ta utgangspunkt i 37.5 timers uke. Ut fra det kommer jeg frem til at 37.5 % stilling blir 14 timer per uke. Det er også rutine at "Arbeidstimene du fører opp på meldekortet avrunder du til nærmeste halve time. Er det like langt til begge alternativer avrunder du nedover, ikke oppover.". Merk at det viktige her er at du i løpet av et meldekort rapporterer alle timer du får betalt fra arbeidsgiver for slik at det ikke blir en feilutbetaling av arbeidsavklaringspenger. Anonymkode: a5d42...6eb Men er ikke timer jobbet det samme som timer betalt da? Anonymkode: 9262b...d43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men er ikke timer jobbet det samme som timer betalt da? Anonymkode: 9262b...d43 Jeg jobber i en 37,5 % stilling der ukene er variable. Noen uker kan det være en dag ene uka og to dager uka etter, neste ukene kan bestå av tre dager ene uka og to dager neste uka osv. har 12 ukers turnus. Så jeg fører 14 timer i uka på hvert meldekort slik nav skrev i det siste brevet. Anonymkode: a5d42...6eb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i en 37,5 % stilling der ukene er variable. Noen uker kan det være en dag ene uka og to dager uka etter, neste ukene kan bestå av tre dager ene uka og to dager neste uka osv. har 12 ukers turnus. Så jeg fører 14 timer i uka på hvert meldekort slik nav skrev i det siste brevet. Anonymkode: a5d42...6eb Ja, man skal føre opp gjennomsnittlig arbeidstid når man har turnus. Da er 14 timer i uka gjennomsnittlig for deg. Jeg har 17,75 i snitt så må runde av. Anonymkode: 9262b...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå