Gå til innhold

Hva gjør du den dagen du får mensen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag kom mensen, og jeg kjenner at det er en drittdag…

Hva gjør dere for dere selv når denne dagen kommer for ørtende gang og det eneste dere ønsker er en positiv graviditetstest? 
Unner dere dere selv noe godt? Spiser dere drittmat? Drikker vin? Krøller dere sammen på sofaen? Eller fortsetter dere som før og gjør ingenting?

Anonymkode: 5c532...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg prøvde å bli gravid hadde jeg hvertfall holdt meg unna alkohol og drittmat. Lev så normalt og sunt som mulig og ikke se på det som så stort nederlag med mensen, ikke gå å vent på å bli gravid, skjer det så skjer det! Prøv å ha den innstillingen så slipper du disse følelsesmessige nedturene og kroppen stresser mindre som igjen øker sjansen for å bli gravid :)

Anonymkode: 5f2eb...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår destruktiv oppførsel som trøstespising og alkohol. Lever som normalt. Er gjerne ekstra snill med meg selv, som at jeg unner meg å ligge på sofaen med en god bok og drite i husarbeidet for en dag. 

Anonymkode: a2702...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner meg alkohol med god samvittighet. Går ikke på grøftefylla, men et glass eller to. Drikker ikke i DPO-fasen.

Anonymkode: 4a3d5...455

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt jeg har kjøpt noe fint til meg selv, eller spist kake. Men det jeg prøver på er å gi meg selv lov til å være lei meg, for det er skikkelig dritt å ikke bli gravid!, og ta ting i et roligere tempo. Ofte trenger jeg det siste fordi kroppen verker så mye de første par dagene i syklusen. Gå en rolig tur, bruke myke klær, fylle på varmeflasken og lage en kopp med god te. 

Anonymkode: 4ff68...adb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

I dag kom mensen, og jeg kjenner at det er en drittdag…

Hva gjør dere for dere selv når denne dagen kommer for ørtende gang og det eneste dere ønsker er en positiv graviditetstest? 
Unner dere dere selv noe godt? Spiser dere drittmat? Drikker vin? Krøller dere sammen på sofaen? Eller fortsetter dere som før og gjør ingenting?

Anonymkode: 5c532...106

Drikke vin når man prøver å bli gravid?

Det er fy-fy.

Her har jeg gått for en ny bok fra bokhandelen og te eller varm kakao i sofaen. Jeg har prøvd å ikke bli veldig lei meg og tenkt ''OK, det ble ikke denne gangen heller, vi prøver igjen''. 

Det var verst med første baby fordi hver måned det ikke ble en positiv test, føltes som et nederlag og ''er det noe galt med oss som ikke får det til?''. Men det ble mindre bekymring med de andre svangerskapene fordi etter nr.1 visste jeg at vi kunne få det til. Det var bare et spørsmål om tid. 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øl og sjokolade. Og masse kaffe (siden jeg ikke drikker koffein når vi holder på med IVF forsøk). Vet at det tar litt tid før vi får prøve igjen så unner meg alt, både av mat og følelser. Da er det lettere, syns jeg, å være flink når det nærmer seg nytt forøk også. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Drikke vin når man prøver å bli gravid?

Det er fy-fy.

Her har jeg gått for en ny bok fra bokhandelen og te eller varm kakao i sofaen. Jeg har prøvd å ikke bli veldig lei meg og tenkt ''OK, det ble ikke denne gangen heller, vi prøver igjen''. 

Det var verst med første baby fordi hver måned det ikke ble en positiv test, føltes som et nederlag og ''er det noe galt med oss som ikke får det til?''. Men det ble mindre bekymring med de andre svangerskapene fordi etter nr.1 visste jeg at vi kunne få det til. Det var bare et spørsmål om tid. 

Man kan da ta seg et glass vin. Vi tok IVF og fikk beskjed om å leve helt som normalt, med tanke på både alkohol og kaffe, og alt annet. 

Anonymkode: 2174b...244

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...