AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Det er åpenbart ikke farlig for helsen å være sulten en sjelden gang i blant. Men kan det få negative konskevenser å være sulten hver dag? Altså sulten mellom måltider. Men spiser godt når man først spiser. Kan det få konsekvenser for helsen på lang sikt? Anonymkode: f5216...9ea
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Det kan få positive konsekvenser på sikt. Nei, det fins ikke farlig. Anonymkode: 3f66f...7cb 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Hekt ufarlig å være sulten. Tenker det er en god egenskap å klare å overvinne sultfølelsen mellom måltider. Anonymkode: 30f0f...f55 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Jeg skjønner ikke slike kommentarer eller "tips for varig metthetsfølelse hele dagen". Går virkelig ikke alle rundt og kjenner seg sultne mange ganger til dagen? Jeg har tatt det for gitt at alle gjør det. Er det noen som føler de må småspise så mye mellom måltidene at de aldri kjenner seg sultne? 🤔 Anonymkode: a68c4...700 1
Brunhilde Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Jeg føler meg sulten rett som det er og tanken på at det skal være farlig har aldri streifet meg, snarere tvert i mot. 1
exictence Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Tror det er sunt å være en del sulten innimellom hver dag, men selvsagt spise normalt til måltider. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Tvert imot, det er masse forskning på at dette bare er sundt Anonymkode: a5596...913 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Å være sulten i seg selv er nok ikke farlig men det er når blodsukkeret påvirkes, blodtrykket, kroppens næringsopptak og mineraler og vitaminnivå påvirkes at det kan bli farlig Anonymkode: 70091...118 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å være sulten i seg selv er nok ikke farlig men det er når blodsukkeret påvirkes, blodtrykket, kroppens næringsopptak og mineraler og vitaminnivå påvirkes at det kan bli farlig Anonymkode: 70091...118 Ingenting av det du nevner påvirkes (av mennesker uten diabetes og andre underliggende sykdommer) av å være sulten mellom måltider.. Anonymkode: 3f66f...7cb 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Å føle deg sulten er helt ufarlig. Også om det er flere ganger per dag, og om det er mange timer i gangen. Det er bare kroppen sin måte å si ifra til deg at "hei, nå er jeg sulten, spis noe snart". Dyr kjenner også på den følelsen, og er noe av det som gjør at de finner seg noe å spise innimellom (eller om man har kjæledyr som man mater til faste tider: at de maser på deg om mat). Det verste som skjer mellom måltidene er at du blir litt grinete, litt sliten, eller i verste fall at du får litt lavere blodsukker. Men etter en stund pleier man å bli vant til det, og kroppen venner seg til å gå en stund uten mat før neste måltid, spesielt hvis det er faste tidspunkt hver dag. Anonymkode: cdb28...c87
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å føle deg sulten er helt ufarlig. Også om det er flere ganger per dag, og om det er mange timer i gangen. Det er bare kroppen sin måte å si ifra til deg at "hei, nå er jeg sulten, spis noe snart". Dyr kjenner også på den følelsen, og er noe av det som gjør at de finner seg noe å spise innimellom (eller om man har kjæledyr som man mater til faste tider: at de maser på deg om mat). Det verste som skjer mellom måltidene er at du blir litt grinete, litt sliten, eller i verste fall at du får litt lavere blodsukker. Men etter en stund pleier man å bli vant til det, og kroppen venner seg til å gå en stund uten mat før neste måltid, spesielt hvis det er faste tidspunkt hver dag. Anonymkode: cdb28...c87 Mennesker uten diabetes får faktisk ikke lavt blodsukker. LavERE, men ikke lavt. Anonymkode: 3f66f...7cb 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har ikke diabetes, og får ofte ordentlig lavt blodsukker. Under 2 (har målt), så har blitt fortalt at for min kropp er det viktig med regelmessig inntak. Vi er forskjellige. For meg handler det om at jeg har en ganske lav vekt, og dermed lite reserver å ta av. Følelsen av sult er imidlertid ikke farlig. Anonymkode: 4724f...e8d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke slike kommentarer eller "tips for varig metthetsfølelse hele dagen". Går virkelig ikke alle rundt og kjenner seg sultne mange ganger til dagen? Jeg har tatt det for gitt at alle gjør det. Er det noen som føler de må småspise så mye mellom måltidene at de aldri kjenner seg sultne? 🤔 Anonymkode: a68c4...700 Ja, mange tror faktisk at man ikke skal føle på sult. Det er jo ganske store økonomiske krefter i sving som tjener på at vi tror at sultfølelse betyr at vi må hive innpå noe, ellers blir vi hangry og svake. Anonymkode: 80c7c...632 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Det er jo BRA å være sulten før måltidene? Jeg skjønner ikke folk som tror noe annet? Anonymkode: 31547...60a 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Nei, ikke farlig overhodet, så lenge blodsukkeret ikke er for lavt. Men som noen er inne på her, er det sterke økonomiske krefter som tjener rått på folks hang til mellommåltider og seiglivede tro på at en time eller tre med sult er farlig. Anonymkode: de12d...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Ikke farlig, men personlig får jeg ofte migrene hvis jeg ikke spiser jevnlig.. Anonymkode: 2195e...544
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Jeg har fastet i 11 dager, følelsen av å være "sulten" gårt bort etter tredje dagen. Anonymkode: 379b8...d85
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 Jeg er faktisk mer redd for helsa mi fordi jeg aldri venter lenge nok mellom måltidene til å kjenne litt på sultfølelsen. Det er sunt at det brummer litt. Anonymkode: e0f70...f1a
Jaane doe Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 Nei, det er ikke farlig. Husker jeg så en video av en lege som forklarte om dette. Det var en person som ønsket å gå ned i vekt og fortalte at de prøvde å lage måltider som kom til å holde de mett, samtidig som de ikke hadde for store porsjoner eller for mange kalorier. Men uansett så følte de seg sulten etterhvert sa de. Legen svarte dem med at sultfølelsen er ikke farlig og man er heller ikke nødt til å spise hver gang man føler den sultfølelsen. Prøver man å gå ned i vekt må man lære seg å leve med det at man av og til føler seg sulten. Fordi man trenger ikke mat hver gang man føler seg sulten eller føler at man "har lyst på noe". Det er ikke farlig. 1
Roci Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 14.43): Jeg skjønner ikke slike kommentarer eller "tips for varig metthetsfølelse hele dagen". Går virkelig ikke alle rundt og kjenner seg sultne mange ganger til dagen? Jeg har tatt det for gitt at alle gjør det. Er det noen som føler de må småspise så mye mellom måltidene at de aldri kjenner seg sultne? 🤔 Anonymkode: a68c4...700 Jeg kjenner meg vanligvis ikke sulten mange ganger om dagen, men blir sulten før hovedmåltidene eller når jeg anstrenger meg selv ekstra fysisk, f.eks. går en lang fjelltur. Småspiser heller ikke mellom måltidene, da jeg har erfart at jeg blir mer sulten jo oftere jeg spiser. Når jeg holder meg til 2-3 måltider pr dag, er det ikke slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå