Gå til innhold

Kan jeg kreve avslag på faktura pga forsinkelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ordnet noen ting på huset i oktober, fikk faktura uka etter og antok det var det. Viser seg at det ikke inkluderte elektrikerarbeidet, og jeg fikk faktura på det i dag. Kan jeg kreve noe avslag pga tidstapet her? Gud så irriterende…

Anonymkode: 501ab...a28

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med tidstap? Ble ikke all jobben gjort? 

Anonymkode: b63e5...a06

• Liker 3
Skrevet

Hvis du mener at fakturaen kom sent, så får du selvsagt ikke avslag.  Jeg forstår ikke hvordan du tenker. 

Anonymkode: b63e5...a06

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei🤦‍♀️

Tidstap?

• Liker 1
Skrevet

I alle dager, hvordan kommer du på det 😂

Anonymkode: 1100f...a74

• Liker 3
Skrevet

Det skulle da fremgå klart av fakturaspesifikasjonen på den første fakturaen at det elektriske ikke var tatt med? Det hender ofte at håndverksfirmaer ikke fakturerer før det har gått noen måneder. Du får selvsagt ikke avslag av den grunn. 

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med forsinkelse?

De har brukt underleverandør (elektriker), som har fakturert etter sine rutiner. Da blir jo denne viderefakturert senere, det er ingen grunn til at de skal sitte og være "bank" i mellomtiden. 

Inngå fastprisavtaler i stedet om dette er forvirrende for deg. 

Anonymkode: c2a9d...959

• Liker 1
Skrevet

Tidstap? 😂

Hva har du tapt av tid egentlig? Jeg regner ikke med du har sittet og tvunnet tommeltotter og satt livet på vent mens du ventet på denne fakturaen... Ikke har du lidt noe økonomisk tap heller? Tvert imot, nå har du jo kunnet ha pengene på konto og heve renter av dem helt fram til nå. 

Anonymkode: 1e234...fb0

• Liker 1
Skrevet

Altså, dersom faktura kom for sent er det jo streng tatt du som sitter med rentefordelen her, så nei du kan ikke kreve avslag på grunn av det. Dersom jobben ikke ble utført til avtalt tid blir det noe annet.

• Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk ordnet noen ting på huset i oktober, fikk faktura uka etter og antok det var det. Viser seg at det ikke inkluderte elektrikerarbeidet, og jeg fikk faktura på det i dag. Kan jeg kreve noe avslag pga tidstapet her? Gud så irriterende…

Anonymkode: 501ab...a28

Nei, det kan du ikke kreve.

Anonymkode: 7c527...faa

• Liker 1
Skrevet

Og hvor ble TS av da - flau?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...