AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Fikk ordnet noen ting på huset i oktober, fikk faktura uka etter og antok det var det. Viser seg at det ikke inkluderte elektrikerarbeidet, og jeg fikk faktura på det i dag. Kan jeg kreve noe avslag pga tidstapet her? Gud så irriterende… Anonymkode: 501ab...a28 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Hva mener du med tidstap? Ble ikke all jobben gjort? Anonymkode: b63e5...a06 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Hvis du mener at fakturaen kom sent, så får du selvsagt ikke avslag. Jeg forstår ikke hvordan du tenker. Anonymkode: b63e5...a06 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 I alle dager, hvordan kommer du på det 😂 Anonymkode: 1100f...a74 3
Boetica Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Det skulle da fremgå klart av fakturaspesifikasjonen på den første fakturaen at det elektriske ikke var tatt med? Det hender ofte at håndverksfirmaer ikke fakturerer før det har gått noen måneder. Du får selvsagt ikke avslag av den grunn. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Hva mener du med forsinkelse? De har brukt underleverandør (elektriker), som har fakturert etter sine rutiner. Da blir jo denne viderefakturert senere, det er ingen grunn til at de skal sitte og være "bank" i mellomtiden. Inngå fastprisavtaler i stedet om dette er forvirrende for deg. Anonymkode: c2a9d...959 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Tidstap? 😂 Hva har du tapt av tid egentlig? Jeg regner ikke med du har sittet og tvunnet tommeltotter og satt livet på vent mens du ventet på denne fakturaen... Ikke har du lidt noe økonomisk tap heller? Tvert imot, nå har du jo kunnet ha pengene på konto og heve renter av dem helt fram til nå. Anonymkode: 1e234...fb0 1
Jdz Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Altså, dersom faktura kom for sent er det jo streng tatt du som sitter med rentefordelen her, så nei du kan ikke kreve avslag på grunn av det. Dersom jobben ikke ble utført til avtalt tid blir det noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Fikk ordnet noen ting på huset i oktober, fikk faktura uka etter og antok det var det. Viser seg at det ikke inkluderte elektrikerarbeidet, og jeg fikk faktura på det i dag. Kan jeg kreve noe avslag pga tidstapet her? Gud så irriterende… Anonymkode: 501ab...a28 Nei, det kan du ikke kreve. Anonymkode: 7c527...faa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå