Gå til innhold

Tenk så deilig uten økonomisk vekst....slipper maset om lønnsøkning etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jammen vært en drømmeverden, der alt kostet det samme heletiden. Lønnen var det samme.

Slippe alt gnålet og jaget om priser som øker, lønnen må opp etc. Slitsomt.

Heller fokusere på å leve, ikke jage etter penger for å overleve.

Sukk, jeg er lei pengestyret. Selv om jeg tjener bra, så lei av at alt handler om penger. Alt måles i det, mennesket betyr ingenting. Pengene går foran alt.....trist.

Hvorfor godtar vi mennesket dette egentlig? Egentlig har jo fotfolket makten, men har gitt den fra seg til eliten og politikerne. Snart er Norske flagget byttet ut mot EU sitt...går ikke mange år.

Anonymkode: f570f...e30

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har godt med penger, er det enkelt å ikke fokusere på det. Om du har lite, vil man jobbe for å få mer.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det hadde jammen vært en drømmeverden, der alt kostet det samme heletiden. Lønnen var det samme.

Sukk, jeg er lei pengestyret. Selv om jeg tjener bra, så lei av at alt handler om penger. Alt måles i det, mennesket betyr ingenting. Pengene går foran alt.....trist.

Hvorfor godtar vi mennesket dette egentlig? Egentlig har jo fotfolket makten, men har gitt den fra seg til eliten og politikerne. Snart er Norske flagget byttet ut mot EU sitt...går ikke mange år.

Jeg har nok penger om jeg kan si det sånn.

Men jeg jager ikke etter mer, jeg tenker ikke på lønn, jeg lever og koser meg hver dag, jeg prioriterer lykke og takknemlighet, jeg setter ikke penger foran alt, jeg måler ikke noe eller noen i penger. 

Er sikkert lett å si, men du også tjener bra, hvorfor lar DU alt handle om penger? 

Anonymkode: ea03d...d0a

Skrevet

Jeg hadde nok stagnert i arbeidet om jeg aldri hadde fått lønnsøkning. Jeg utvikler meg, lærer nye ting, får mer ansvar og nye ansvarsområder. Det vil jeg kompenseres for, det hadde ikke vært like motiverende å stå på og lære nye ting om lønna var den samme uansett.  

Skrevet
Myrmica skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde nok stagnert i arbeidet om jeg aldri hadde fått lønnsøkning. Jeg utvikler meg, lærer nye ting, får mer ansvar og nye ansvarsområder. Det vil jeg kompenseres for, det hadde ikke vært like motiverende å stå på og lære nye ting om lønna var den samme uansett.  

Trist, hvorfor skal du måle fremgangen og utviklingen din med lønnen?

Tenk så mye du kan utvikle deg som menneske utenom arbeidslivet. Jeg har oppdaget at fritiden har mye større verdi enn arbeidstiden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tenk så mye du kan utvikle deg som menneske utenom arbeidslivet. Jeg har oppdaget at fritiden har mye større verdi enn arbeidstiden.

Er veldig enig her, og greia er at penger er bare tall. Tall på en skjerm som avgjør om man er lut fattig eller rik.

Anonymkode: e62e3...b8a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nettopp det, fritiden har større verdi enn arbeidstiden for meg også, og det er der jeg dyrker de fagområdene og hobbyene jeg virkelig liker. 

For å bli god i jobben min, yter jeg det lille ekstra og sørger for å utvikle meg. Det kommer samfunnet til gode. Men det gjør også at jeg har litt mindre tid og energi til det jeg helst vil drive med. Heldigvis blir jeg kompensert for dette. 

Så kan man selvsagt argumentere for at da må man heller jobbe med det man virkelig brenner for. Men alle kan ikke ha hobbyen eller pasjonen sin som jobb, da hadde i alle fall ikke samfunnet gått rundt.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du vil at den økonomiske veksten skal stoppe, så betinger det at alt annet også stopper opp. Vi kan ikke bli flere mennesker å mette, flere eldre å pleie, flere syke som trenger helsehjelp, flere barn som trenger barnehage osv uten økonomisk vekst.

Du må gjerne leve i en urealistisk boble. Men vær glad den ikke faktisk gjelder den dagen du trenger helsehjelp.

Anonymkode: e85e6...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Om du vil at den økonomiske veksten skal stoppe, så betinger det at alt annet også stopper opp. Vi kan ikke bli flere mennesker å mette, flere eldre å pleie, flere syke som trenger helsehjelp, flere barn som trenger barnehage osv uten økonomisk vekst.

Du må gjerne leve i en urealistisk boble. Men vær glad den ikke faktisk gjelder den dagen du trenger helsehjelp.

Anonymkode: e85e6...3ba

Helsehjelp i Norge? Nå må du gi deg, nødhjelp i Norge fungerer tålig. Men utenom dette står det dårlig til med helsevesenet vårt, sykehusreformen i 2002 var starten på nedturen.

I dag må mange kjøpe seg hjelp i det private, leger flykter også over til det private.

Det er faktisk krise i Norge på mange området, et lite land med bare 5.5mill innbyggere. Helt tragisk at det går ann, klarer ikke bygge en liten jernebanestrekning heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...