Gå til innhold

Barnesete i taxi i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de fleste taxier pute eller barnesete tilgjengelig, eller må man da bestille på forhånd? Barnet er straks 6 år. Vi er litt usikker på ankomsttid, så vil helst ikke måtte bestille på forhånd. 

Anonymkode: 51f8d...ba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring dem og spør?

Anonymkode: c7bf9...062

Skrevet

Ville iallfall ikke ha satset noen andre selskaper enn Oslo Taxi. Du kan fint ringe 02323 (sentralen) og be om taxi med stasjonsvogn og barnesete. 

Anonymkode: 5817e...7bd

• Liker 2
Skrevet

Et barnesete tar masse plass i bilen, så nei, det kjører de færreste rundt med.

• Liker 1
Skrevet

Pute til seksåring er det mange som har, men ikke alle. Oslo Taxi er mest seriøse. På de fleste taxiholdeplasser vil det være noen med barnesete, men du må kanskje spørre noen biler. Og hvis ikke bestiller du per telefon og får en ganske raskt uten forhåndsbestilling. 

Anonymkode: 0f394...92c

• Liker 2
Skrevet

Vær obs på at en forhåndsbestilling med barnesete hos Oslo Taxi IKKE er en garanti for at det dukker opp en bil. Det er helt avhengig av om det er en sjåfør som er villig til å ta oppdraget. Det lærte jeg på den harde måten.

En annen gang dukket det opp en maxitaxi. Fordi den ble regnet som minibuss var det ikke noe setebeltekrav, og ungen satt bare på fanget mitt.

Anonymkode: 62f6f...cde

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Pute er vanlig, men det sikreste er å legge det til i bestilling at man vil ha det.

Skrevet

Nei, de fleste har ikke det.

Det må bestilles. Og jeg har gjort det også uten hell. Ene gangen dukket bilen opp med en bilpute sjåføren ikke ante hvordan skulle festes.

Andre gangen trakk de ned en fast greie i sete som var en smal bilpute. 

Man må gjerne spesifisere veldig om man vil ha X type bilsete (ikke bare evt pute), og være villig til å vente. 

Anonymkode: 3c12f...fc9

Skrevet

Last ned Oslo taxi appen. Du kan bestille taxi og krysse av for sete der. Vi bestilte bakovervendt og forovervendt, fikk taxi med fine seter til begge barna. 

Anonymkode: a33d6...73d

• Liker 1
Skrevet

Er det taxi holdeplass så er det alltid noen med sete. Velg Oslo taxi, ikke velg de grønne taxiene for de er dyre og useriøse. 

Anonymkode: a33d6...73d

Skrevet

Du får satse på at det er naboen min som tar oppdraget! Han har alltid et sete i bilen (sånt fancy som passer til bitteliten baby og 6-åring) fordi han ikke gidder å kjøre hjemom med det mellom levering og henting i barnehagen, og har ikke noe imot at kunder bruker det. 😛

Anonymkode: 2d91c...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...