Gå til innhold

Ting å gjøre Berlin/Alexanderplatz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne kule barer/utesteder, cafeer eller ting som ikke er museer. Vi er 26 og 30, langhelg, og vi bor på Alexanderplatz

Anonymkode: e7eb1...51c

Skrevet

På alexplatz er det jo ikke noe spesielt, bruk u-bahnen...søk på nett. Kryr av steder.

Anonymkode: 66065...bb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På alexplatz er det jo ikke noe spesielt, bruk u-bahnen...søk på nett. Kryr av steder.

Har jo tv-tårnet da.  Ellers er jeg enig, kryr av plasser.

Anonymkode: 25602...923

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har jo tv-tårnet da.  Ellers er jeg enig, kryr av plasser.

Anonymkode: 25602...923

Greit å ta en tur i tårnet ja, ellers er jo alexplatz ganske død og kjedelig. Berlin er KJEMPESTORT! Så bruk nettet, og u/s-banen. Berlin er helt toppers by.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 13.14):

Greit å ta en tur i tårnet ja, ellers er jo alexplatz ganske død og kjedelig. Berlin er KJEMPESTORT! Så bruk nettet, og u/s-banen. Berlin er helt toppers by.

Okei, forslag til steder i Berlin da? Trodde Alexanderplatz var sentralt 😭

Anonymkode: e7eb1...51c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde Alexanderplatz var sentralt 😭

Det er jo sentralt, men Berlin er en stor by! Da jeg bodde i Berlin, lå de kuleste klubbene i Steglitz, men det er en stund siden. Ellers var vi en del på ulike steder, for eksempel Qdorf

https://www.clubguideberlin.de/q-dorf/

(Sjekk lenken for tips til andre klubber også). 

Men ja, anbefaler også å Google, da finner du mer ut i fra hva du er interessert i å gjøre. 

Hvis jeg skal bo på hotell i Berlin, vil jeg helst bo rundt Potzdamer Platz el. 

Anonymkode: 2a91c...d5b

Skrevet

Prenzlauer berg er kjempe fint og ligger nært Alexanderplatz. 

Anonymkode: 0b972...390

Skrevet

Er man glad i shopping er vel et besøk på KaDeWe et must i min bok ;) Og finner man ikke noe å kjøpe kan man sette seg i 6etg. og spise kake, de har vel det største utvalget i hele Berlin tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Se nøye ned i bakken når du går. Kanskje du finner noen av tenna til Adolf..

Anonymkode: 71cb5...81b

• Liker 1
Skrevet

Ikke dra til Berlin uten å se restene etter førerbunkeren. Og en tur til Wannsee memorial & museum. Hvor nazistene endelig bestemte at jødene skulle utrydddes. 
Et lite dykk i et sort kapittel av menneskehistorien. 

Anonymkode: 9fc7a...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ikke dra til Berlin uten å se restene etter førerbunkeren. Og en tur til Wannsee memorial & museum. Hvor nazistene endelig bestemte at jødene skulle utrydddes. 
Et lite dykk i et sort kapittel av menneskehistorien. 

Anonymkode: 9fc7a...59c

Minnesmerket for jødeutryddelse, ett kvartal sør for Brandenburger Tor, er også et must-see mhp. severdigheter:

https://en.wikipedia.org/wiki/Memorial_to_the_Murdered_Jews_of_Europe

Skrevet

Har noen tips om du har lyst til å se litt andre ting enn bare krig også.

Botanisk hage. Området rundt er også veldig koselig. Mener å huske at det tok ca. en halvtime med S-bahn fra Brandenburger Tor.

Spion-museet er gøy. Ligger ikke så langt fra Mall of Berlin, både S-bahn og U-bahn stopper omtrent rett utenfor.

Kan også anbefale en burger-sjappe som ligger ikke så langt fra naturhistorisk museum. Skal se om jeg finner igjen navnet. :D

Anonymkode: f2703...540

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har noen tips om du har lyst til å se litt andre ting enn bare krig også.

Botanisk hage. Området rundt er også veldig koselig. Mener å huske at det tok ca. en halvtime med S-bahn fra Brandenburger Tor.

Spion-museet er gøy. Ligger ikke så langt fra Mall of Berlin, både S-bahn og U-bahn stopper omtrent rett utenfor.

Kan også anbefale en burger-sjappe som ligger ikke så langt fra naturhistorisk museum. Skal se om jeg finner igjen navnet. :D

Hasir Burger!

Skrevet

Se bokstavelig talt ned. Det er massevis av Stolpersteine (snublestein), de markerer siste kjent bosted for folk som ble drept av naziene.

Og ikke glem å spise Döner!

Anonymkode: 9e4b7...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...