Gå til innhold

Hvorfor i helsike må jeg betale gebyr når den andre mora krever fastsetting av bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks har unger med ei anna dama også og hun sender inn søknad om fastsettelse av bidrag flere ganger i året og jeg blir pålagt å betale 1243 kr hver gang? Hva i helsike? Hvordan kan de kreve meg for penger for dette? 

Anonymkode: 4cf6c...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har DU med det å gjøre? Er du mann eller dame og hvem er du i denne røra?

Høres for øvrig ut som denne eksen godt vet om dette gebyret, og liker å påføre eksen unødige utgifter og sure gebyrer å betale.

Anonymkode: be4af...86d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trodde det skulle deles likt? 🤔

Hun sjekker vel at dere ikke har gått opp i lønn da, fordi hun skal ha mer... 🤷‍♀️

Vent litt.. Din eks..? Betaler du hver gang din eks får en slik fastsettelse? Har du barn med han også..? Som de også fastsetter for? Eller er det eksen som ber deg betale? Skjønte ikke... 

Endret av Perfume
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min eks har unger med ei anna dama også og hun sender inn søknad om fastsettelse av bidrag flere ganger i året og jeg blir pålagt å betale 1243 kr hver gang? Hva i helsike? Hvordan kan de kreve meg for penger for dette? 

Dagens tips: Ring nav og hør med de. De vet svaret. Tlfnummeret er 55 55 33 33

• Liker 7
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Forstår det slik at dette er snakk om en mann som har barn med to kvinner, der TS er den ene.

Ring NAV og spør, TS. Vanligvis er det vel den som ber om fastsettelse som betaler gebyr.

Skrevet

Hvis jeg ber om ny vurdering av barnebidrag så blir vi pålagt gebyr begge to, både mor og far. 
Skjønner ikke hva du har med dette å gjøre ? 

Anonymkode: 90ff4...fb4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis jeg ber om ny vurdering av barnebidrag så blir vi pålagt gebyr begge to, både mor og far. 
Skjønner ikke hva du har med dette å gjøre ? 

Fordi jeg er den ene mora. Min eks hat barn med meg og med ei anna dama. Den andre damer sender inn søknad i hytt og pine og jeg blir også pålagt gebyr siden jeg har barn med samme mann. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg er den ene mora. Min eks hat barn med meg og med ei anna dama. Den andre damer sender inn søknad i hytt og pine og jeg blir også pålagt gebyr siden jeg har barn med samme mann. 

Har du vært i kontakt med Nav ang dette ? 
Det høres jo heilt sjukt ut? 
Har du fått mere i bidrag etter alt dette styret til hun andre exen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du vært i kontakt med Nav ang dette ? 
Det høres jo heilt sjukt ut? 
Har du fått mere i bidrag etter alt dette styret til hun andre exen? 

Ja, de sier jeg også får gebyr. Helt sinnsykt ja. Neida, jeg får mindre og hun mer. Jævla gribbekjerring 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, de sier jeg også får gebyr. Helt sinnsykt ja. Neida, jeg får mindre og hun mer. Jævla gribbekjerring 

Da hadde jeg krevd at eksmannen din betaler gebyret. 

Anonymkode: f471c...33c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For et opplegg ! 
Betyr det at hun tjener mye mindre enn deg, og derfor må du også «betale» bidrag ? 
Kanskje du skal begynne å kreve ny vurdering av bidrag du og ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jøss, det hørtes veldig rart ut! 

Og hun er jo en skikkelig drittkjerring. Hvorfor i alle dager gjør hun dette? Hun får jo faktura hun også?!

Da jeg søkte om bidrag i 2016 så trakk de min faktura/gebyr fra første utbetaling av bidrag. Nå når jeg søkte igjen så fikk jeg bidrag som vanlig og egen faktura på 1243 kr. Hun må da tape masse penger på dette hun også?

Anonymkode: 92638...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hun er jo en skikkelig drittkjerring. Hvorfor i alle dager gjør hun dette? Hun får jo faktura hun også?!

Da jeg søkte om bidrag i 2016 så trakk de min faktura/gebyr fra første utbetaling av bidrag. Nå når jeg søkte igjen så fikk jeg bidrag som vanlig og egen faktura på 1243 kr. Hun må da tape masse penger på dette hun også?

Hun taper jo gebyrene, men vinner i forsmåddhet. Og det er nok mer hennes valuta.

Anonymkode: b3039...2b7

• Liker 1
Skrevet

For et opplegg ! 
Betyr det at hun tjener mye mindre enn deg, og derfor må du også «betale» bidrag ? 
Kanskje du skal begynne å kreve ny vurdering av bidrag du og ? 

Jada, hun valgte å gå ned i lønn med 200k så nå skal far tynes maks og mitt bidrag blir spist på. 

Hun gjør det fordi hun vil ha mer i bidrag 

• Liker 1
Skrevet

Er dette vanlig praksis hos Nav? Aldri hørt om det før faktisk. 

Anonymkode: 056bd...bca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jada, hun valgte å gå ned i lønn med 200k så nå skal far tynes maks og mitt bidrag blir spist på. 

Hun gjør det fordi hun vil ha mer i bidrag 

Man kan vel ikke velge å gå ned i lønn sånn uten videre. Da bør jo barnefar be om fastsetting av bidrag på grunnlag av 80% forventet lønn

Anonymkode: 23e4d...5c3

• Liker 3
Skrevet

Dette forstod jeg ingenting av! Hvorfor skal DU betale fastsettelse av bidrag som er mellom eksen din og hun andre?? Du har da ingenting med den beregningen og gjøre? 

vist du eller eksen søker om endring, så forstår jeg det. Men virker rart at du skal betale for noe som ikke gjelder deg.

Anonymkode: 73916...49a

• Liker 1
Skrevet

Fy faen jeg hadde fått nerveproblemer om jeg hadde måtte betale hver gang eksen til eksen min ville endre bidraget... tror det er like greit at jeg ikke har unger med noen  

Anonymkode: 9bcf3...1f7

Skrevet

Dette forstod jeg ingenting av! Hvorfor skal DU betale fastsettelse av bidrag som er mellom eksen din og hun andre?? Du har da ingenting med den beregningen og gjøre? 

vist du eller eksen søker om endring, så forstår jeg det. Men virker rart at du skal betale for noe som ikke gjelder deg.

Anonymkode: 73916...49a

Du kunne jo lest tråden og fått svaret. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...