AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Del Skrevet 24. februar 2023 Skulle logge meg inn på helse Norge i dag men siden ville ikke akseptere mitt mobilnummer. Jeg ringte banken for å få hjelp og fikk beskjed om å aktivere mobil bank appen min. Gjorde dette men kom fremdeles ikke inn, og fikk da beskjed om å bruke kodebrikken. Husket ikke passord da den ikke har vært i bruk på flere år. Personen jeg snakket med i banken sa jeg skulle bruke kodebrikken fra nå av. Jeg trodde kodebrikken var passé for lenge siden? Anonymkode: 85d87...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle logge meg inn på helse Norge i dag men siden ville ikke akseptere mitt mobilnummer. Jeg ringte banken for å få hjelp og fikk beskjed om å aktivere mobil bank appen min. Gjorde dette men kom fremdeles ikke inn, og fikk da beskjed om å bruke kodebrikken. Husket ikke passord da den ikke har vært i bruk på flere år. Personen jeg snakket med i banken sa jeg skulle bruke kodebrikken fra nå av. Jeg trodde kodebrikken var passé for lenge siden? Anonymkode: 85d87...024 I Nordea bruker jeg appen ''Nordea id''. Har aldri brukt bank id på mobil. Anonymkode: ca9b0...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Del Skrevet 24. februar 2023 Igjen? Alltid brukt kodebrikke. Anonymkode: d63fe...c42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg bruker alltid kodebrikke da det viser seg at sånne apper osv er altfor ustabilt Anonymkode: 0d927...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 24. februar 2023 #5 Del Skrevet 24. februar 2023 Har ikke brukt brikken siden starten for snart 20 år siden. Banken min (Sp1) har egen app heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Del Skrevet 24. februar 2023 Bruker utelukkende BankID på mobil, har aldri hatt problemer med den. Kodebrikke har jeg ikke hatt på mange år. Anonymkode: eeeac...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Del Skrevet 24. februar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Husket ikke passord da den ikke har vært i bruk på flere år. husker ikke passord? Man må jo skrive inn personlig passord når man logger inn med bankID også? Anonymkode: bb161...c80 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 24. februar 2023 #8 Del Skrevet 24. februar 2023 (endret) BankID på mobil slik vi kjenner den skal fases ut slik at man må laste ned og bruke BankID-appen. Men ikke alle banker er tilknyttet den så da må man bruke kodebrikken eller app'n Engangskode på mobil. Husker du ikke passordet ditt så ringer du kundesenteret i banken så resetter di passordet ditt slik at du får tilsendt nytt engangspassord på mail/sms. Null problem! Men om du kun har brukt BankID på mobil de siste 12 mnd. så kan selve bankID-avtalen din (som kodebrikken er tilknyttet) være utløpt. Da må du også kontake banken din for at de skal restarte avtalen din. Endret 24. februar 2023 av Svisle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): husker ikke passord? Man må jo skrive inn personlig passord når man logger inn med bankID også? Anonymkode: bb161...c80 Har ikke brukt passord når jeg har brukt bank id på mobil. Ts Anonymkode: 85d87...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Del Skrevet 24. februar 2023 Bank id på mobil skal i alle hovedsak vekk, dette har det vært snakk om nå i lengre tider så det bør jo ikke komme som en bombe. Anonymkode: 255b4...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 24. februar 2023 #11 Del Skrevet 24. februar 2023 Funket fint med bankID på mobil på helsenorge akkurat nå for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 24. februar 2023 #12 Del Skrevet 24. februar 2023 Er kodebrikka ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Del Skrevet 24. februar 2023 Anonymburker skrev (Akkurat nå): Er kodebrikka ut? Den er visst plutselig inn igjen etter å ha ligget på hylla i tre år Ts Anonymkode: 85d87...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bank id på mobil skal i alle hovedsak vekk, dette har det vært snakk om nå i lengre tider så det bør jo ikke komme som en bombe. Anonymkode: 255b4...936 Hva skal brukes i stedet for? Kodebrikke er jo et solid steg tilbake, flere dingser å holde styr på Anonymkode: eeeac...a51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. februar 2023 #15 Del Skrevet 24. februar 2023 Alltid brukt kodebrikke jeg, synes det er mest trygt <_< 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva skal brukes i stedet for? Kodebrikke er jo et solid steg tilbake, flere dingser å holde styr på Anonymkode: eeeac...a51 Det er en viktig ting å holde styr på, det er som med passet vårt. Det er den sikreste måten å logge seg inn på noe som helst med. At en går tilbake til det som er tryggest og sikrest å bruke er bare bra for alle. Jeg har alltid brukt kodebrikke Anonymkode: 255b4...936 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er en viktig ting å holde styr på, det er som med passet vårt. Det er den sikreste måten å logge seg inn på noe som helst med. At en går tilbake til det som er tryggest og sikrest å bruke er bare bra for alle. Jeg har alltid brukt kodebrikke Anonymkode: 255b4...936 Det er da sikrere med en mobiltelefon som både trenger ansiktsgodkjenning, så en app som trenger toveis-vertifisering, og så en tallkode? Enn en liten plastdings som krever mange færre steg, og er lett å plukke med seg. Og absolutt alt forenkles jo på den måten. Før måtte man huske bankkort, førerkort, husnøkler, garasjeåpner.... Nå har man jo bare alt på telefonen. Skulle også ønske passet kunne ligge elektronisk sikkert på den måten, og at man enkelt kunne hente det opp fra en annen enhet. Det føles ekstremt gammeldags å drasse rundt på en liten papir-bok, som det er superenkelt for en lommetyv å plukke med seg, uten at det er noen som helst sperre til alt passet sier om deg. Anonymkode: eeeac...a51 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #18 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er en viktig ting å holde styr på, det er som med passet vårt. Det er den sikreste måten å logge seg inn på noe som helst med. At en går tilbake til det som er tryggest og sikrest å bruke er bare bra for alle. Jeg har alltid brukt kodebrikke Anonymkode: 255b4...936 Samme her, bruker alltid kodebrikke. Anonymkode: 52970...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #19 Del Skrevet 24. februar 2023 Nei, vi skal selvfølgelig ikke tilbake til kode. Bruk Engangskode-appen. Anonymkode: dc1be...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå