AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Er det innafor å si, eller høres det ut som en høfelighetsfrase? Anonymkode: 42815...1af
Daria Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 En helt innafor, uforpliktende høflighetsfrase som kan være helt oppriktig ment uten å være bindende for noen av de involverte. 1
klarinetta Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 En veldig hyggelig ting å høre, tenker jeg 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Daria skrev (Akkurat nå): En helt innafor, uforpliktende høflighetsfrase som kan være helt oppriktig ment uten å være bindende for noen av de involverte. Ok, men jeg har lyst å ta en kopp kaffe med denne personen. Anonymkode: 42815...1af
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Har du tid til en kopp kaffe denne uken? Anonymkode: 533d0...7aa
Andro Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Det hender at jeg legger ut en melding i vennegrupper. "Er i byen i ettermiddag. Noen som vil ta en kaffe et sted?" Som oftest dukker det opp noen og det er så hyggelig. Lavterskelsammenkomst. 1
Motelvibes Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Bare foreslå å ta en kopp kaffe. Noen trenger direkte tale, ikke hint. 1
Daria Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men jeg har lyst å ta en kopp kaffe med denne personen. Anonymkode: 42815...1af Og det gir du uttrykk for ved å si noe sånt. Alternativet er jo å faktisk lage en helt konkret avtale. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Høflighetsfrase. En som gratulerte meg med bursdag på fb lurte på om vi skulle treffes en gang neste mnd og jeg sa ja. Innerst inne visste jeg at det ikke ville skje. Er 8 mnd siden jeg hadde bursdag og ennå ikke møttes. Anonymkode: d903a...d50 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 Hadde definitivt tolket det som en høflighetsfrase og ikke fulgt det opp. Anonymkode: 88c36...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høflighetsfrase. En som gratulerte meg med bursdag på fb lurte på om vi skulle treffes en gang neste mnd og jeg sa ja. Innerst inne visste jeg at det ikke ville skje. Er 8 mnd siden jeg hadde bursdag og ennå ikke møttes. Anonymkode: d903a...d50 Ok, men jeg mener det. Har lyst å ta en kaffe. Har du en bedre måte å si det på da? Anonymkode: 42815...1af
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde definitivt tolket det som en høflighetsfrase og ikke fulgt det opp. Anonymkode: 88c36...7e1 Synd. Anonymkode: 42815...1af
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Noen bruker det som høflighetsfrase, andre mener det. Vil påstå flertallet mener det. Jeg mener det i hvert fall når jeg sier sånt til folk. Anonymkode: d63fb...9b8
Blåttvann Skrevet 24. februar 2023 #15 Skrevet 24. februar 2023 Spørs hvordan det sies, hvis det sies sånn du skrev det så er det bare noe man sier. Hvis det sies med mer innlevelse om mer hyggelige ord så hadde jeg tatt det mer seriøst; "Det var skikkelig koselig å se deg igjen! Neste gang du er i byen hadde det vært veldig koselig å ta en kaffe og catch up!"
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Skrevet 24. februar 2023 Blåttvann skrev (4 minutter siden): Spørs hvordan det sies, hvis det sies sånn du skrev det så er det bare noe man sier. Hvis det sies med mer innlevelse om mer hyggelige ord så hadde jeg tatt det mer seriøst; "Det var skikkelig koselig å se deg igjen! Neste gang du er i byen hadde det vært veldig koselig å ta en kaffe og catch up!" Denne virker litt mer oppriktig. Har hørt kaffekoppfrasen hele livet hehe. Anonymkode: 3d262...53b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 Blåttvann skrev (6 minutter siden): Spørs hvordan det sies, hvis det sies sånn du skrev det så er det bare noe man sier. Hvis det sies med mer innlevelse om mer hyggelige ord så hadde jeg tatt det mer seriøst; "Det var skikkelig koselig å se deg igjen! Neste gang du er i byen hadde det vært veldig koselig å ta en kaffe og catch up!" Takk. Høres veldig fint ut å si det på den måten, Anonymkode: 42815...1af
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, men jeg har lyst å ta en kopp kaffe med denne personen. Anonymkode: 42815...1af Da bør du være helt konkret, høflighetsfrasen i overskriften blir 99% aldri noe av. Anonymkode: a3d74...fe7 1
Blåttvann Skrevet 24. februar 2023 #19 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok, men jeg mener det. Har lyst å ta en kaffe. Har du en bedre måte å si det på da? Anonymkode: 42815...1af Ah, trodde det var noen som sa det til deg. Hvis det er du som skal si det så kan du også be personen hjem til deg. "Neste gang du kommer så kan du jo komme hjem til meg på en kaffe? Det hadde vært veldig koselig!" Det blir mer oppriktig og personlig hvis du ber folk hjem til deg. Du trenger jo ikke å holde det når det blir aktuelt, da kan dere avtale å møtes på café hvis du ikke vil ha de hos deg. Bare si at mannen har hjemmekontor eller noe sånt. Ellers kan du si "Det var skikkelig hyggelig å se deg ugjen! Neste gang du kommer til byen så hadde det vært veldig hyggelig å ta en kaffe. Eller jeg kan vise deg Operaen siden du ikke rakk det denne gang. Jeg vet om en hemmelig inngang jeg kan vise deg." Eller noe sånt. Da virker det som du mener det, ved å inkludere litt ekstra. Ellers er det bare som å si "hvordan går det?" kontra "hvordan går det egentlig med deg? Jeg hørte din mor døde". Det er to HELT ulike måter å spørre på. Den ene bare hyggelig, den andre mer genuin. Noe sånt. 😅 Men pass på å tilpasse hva du sier til relasjonen du har til personen, ikke bli for intens heller liksom. 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå