Gå til innhold

Han har hatt hatt sex med en mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fortalt meg at han hadde sex med en annen mann mens han studerte. Det er åtte år siden han ble ferdig med utdannelsen, så det kan være lenger enn åtte år siden. Jeg har ikke spurt. Det var "bare munnsex" sa han, og bare et par ganger. Både og gi og få, har jeg funnet ut, og uten kondom. Og "alt". Jeg spurte ikke mer. Men aldri etterpå.

Jeg synes jeg burde hørt dette før. Vi har vært sammen siden den gangen, og gift i snart fem år. Ingenting er galt, alt er fint, men jeg skulle gjerne ikke visst dette - eller fått høre det med én gang. Han er selvsagt ikke "homo", men når man mer enn en gang suger en annen mann, og jeg forstår at "alt" betyr sug og svelg, så er det mer enn de fleste er borti. Men skal jeg la det ligge, tenke at han delte, var fortrolig, og at alt i vår tid sammen uansett er bra? Er det sånn? Strever litt med dette.

Anonymkode: 083f2...f4b

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Let. It. Go.

Anonymkode: ebb9b...32b

• Liker 38
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva er problemet? 

Anonymkode: 42560...996

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet

Han burde ikke fortalt deg dette...

Anonymkode: 6eb14...109

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes ikke man har meldeplikt om alt som man har holdt på med i sin fortid. Sånn med unntak av alvorlig kriminalitet kanskje. 

Hvor mange partnere, hvem de var og hvilket kjønn - det har du faktisk ingenting med. Jeg vet ikke hvor mange partnere min mann har hatt før meg. La fortid være fortid! 

Anonymkode: 79651...0a6

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Synes du skal være glad og beæret over at han faktisk betrodde deg det, jeg. Spesielt siden du virker litt fordomsfull mot det. 
Selv hadde jeg syntes det var bra om kjæresten min likte å eksperimentere med sex med andre menn, uten at han var homofil, for eneste trekanten jeg liker er med to menn, og å suge pikk sammen med kjæresten min er noe som tenner meg skikkelig. Kanskje han sa det fordi han drømmer om trekant med en annen mann? 

Anonymkode: e766a...956

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Han er ikke homofil, men 100% heterofil kan han neppe være siden dette var mer enn en engangshendelse. 

Men dette betyr vel ingenting, egentlig. Det tilhører historien. Vi alle har noen "skjelett" bak døra ifra hendelser som har skjedd og ting som har blitt gjort, og han valgte å avduke sine ovenfor deg. Litt dumdristig gjort av han, da han burde forutsett at dette skapte tanker og følelser hos deg som ikke nødvendigvis ble positive. Så han burde ha holdt det for seg selv hvis det ikke har særlig betydning for han nå. 

Utover det får du bare la det gå, og plassere det i kategorien "et skjelett" som vi alle har. 

Endret av Bombasi
  • Liker 9
Skrevet

Jeg hadde blitt tent av det, men jeg har full forståelse for at min reaksjon ikke er den mest vanlige. 

Forstår jeg det som at dere var sammen da dette skjedde?! Da hadde jo utroskapet vært det største problemet først og fremst. 

Ellers har jeg forståelse for at han har brukt tid på å fortelle dette til deg... Han har mest sannsynlig vært redd for fordømmelse og kanskje han har hatt noe personlig skam rundt også, som kan ha tatt lang tid å prosessere for hans egen del. Forsøk å tenke at det har en enorm verdi for deg å ha funnet en mann som nå endelig tør å være åpen om sine innerste erfaringer og hemmeligheter. Det kommer man langt med i et ekteskap. Snakk åpent og uten fordømmelse, men ikke legg lokk på dine forvirrede følelser rundt det ❤️

• Liker 6
Skrevet

Det er jo litt ufrivillig å reagere på det, men går vel an å jobbe med tankegangen sin? Jeg hadde syntes det var ekkelt å få vite noe sånt om min mann, men det er vel homofobt og trangsynt.

Du kan jo spørre hva han ville oppnå med å fortelle det til deg? Er det viktig for han å være åpen om alt sånt? Ønsker han at du skal anerkjenne det eller noe?

Anonymkode: 13424...9f2

• Liker 2
Skrevet

La det ligge, det er 8 år gammel historie og ikke noen trussel for deres forhold.

• Liker 5
Skrevet

Så guffent ts! Hadde blitt lynforbanna om jeg fikk vite om dette. Dette burde ha kommet frem myyyye tidligere! 

Anonymkode: 3b9c4...1d0

• Liker 5
Skrevet
Useless skrev (4 minutter siden):

La det ligge, det er 8 år gammel historie og ikke noen trussel for deres forhold.

Som den overtenkeren jeg er, tenker jeg at det er en trussel mot forholdet deres hvis han plutselig bestemte seg for å si det nå. Hvorfor liksom? Tenker han på det? Savner han det? Vil han prøve igjen?

Men det er selvsagt bare mine tanker.

Anonymkode: ae275...4d7

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen er nyskjerrig på sexlivet sitt i yngre dager, og da tester en litt ut. 
Det er vel det som har skjedd her, og så gikk livet videre. 
Desse som skriker fy og æsj har ikke mye fantasi og utforskertrang. 
Hva skal Märtha si da? 

Anonymkode: 3ab9a...68e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok??? Har du fortalt han om alle du har hatt sex med da eller???

Nei sexliv er privatliv og det er da ingen grunn til at han skulle måtte rapportere til deg om dette

Anonymkode: aefda...fad

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Spør som andre "hva er problemet?". 

Det er veldig tydelig at du har en del homofobi i deg. Det er veldig, veldig vanlig. Men uavhengig så er det nettopp homofobi. Legger også merke til at du ønsker å ta avstand fra homofobi, så det synes til at du ikke ønsker å være homofob. Så ta tak i disse tankene. Hva er det i deg som gjør at du reagerer så sterkt på dette, blir du redd han egentlig er homofil og vil forlate deg. Hvordan truer dette minnet fra hans liv deg og ditt liv nå? Hva er det som gjør at du ser annerledes på ham fordi han har hatt en homoerotisk erfaring. 

Anonymkode: bc706...599

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (3 timer siden):

Han er ikke homofil, men 100% heterofil kan han neppe være siden dette var mer enn en engangshendelse. 

Men dette betyr vel ingenting, egentlig. Det tilhører historien. Vi alle har noen "skjelett" bak døra ifra hendelser som har skjedd og ting som har blitt gjort, og han valgte å avduke sine ovenfor deg. Litt dumdristig gjort av han, da han burde forutsett at dette skapte tanker og følelser hos deg som ikke nødvendigvis ble positive. Så han burde ha holdt det for seg selv hvis det ikke har særlig betydning for han nå. 

Utover det får du bare la det gå, og plassere det i kategorien "et skjelett" som vi alle har. 

Synes ikke det er dumdristig. Hvilke forhold er det man vil ha dersom man mener at man må skamme seg for ulike erfaringer og ikke skal kunne ha muligheten til å dele de med livspartneren sin om man ønsker? Ikke et forhold jeg ville ønsket å ta del i. 

• Liker 1
Skrevet

...og folk lurer på hvorfor seksuelle erfaringer med samme kjønn fortsatt er tabu blant menn... 😑

Anonymkode: c1e66...9f8

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

...og folk lurer på hvorfor seksuelle erfaringer med samme kjønn fortsatt er tabu blant menn... 😑

Anonymkode: c1e66...9f8

Det er jo ikke tabu hvis man er ærlig fra starten av. Det nytter ikke å slippe bomben fem år inn i ekteskap når partneren er "fanget". Jeg hadde ikke ønsket å innlede et forhold med en bifil mann, blant annet fordi jeg alltid hadde lurt om han savnet noe i forholdet med meg, som jeg var ute av stand til å gi ham. 

Anonymkode: 0d2a9...236

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spør som andre "hva er problemet?". 

Det er veldig tydelig at du har en del homofobi i deg. Det er veldig, veldig vanlig. Men uavhengig så er det nettopp homofobi. Legger også merke til at du ønsker å ta avstand fra homofobi, så det synes til at du ikke ønsker å være homofob. Så ta tak i disse tankene. Hva er det i deg som gjør at du reagerer så sterkt på dette, blir du redd han egentlig er homofil og vil forlate deg. Hvordan truer dette minnet fra hans liv deg og ditt liv nå? Hva er det som gjør at du ser annerledes på ham fordi han har hatt en homoerotisk erfaring. 

Det er ikke homofobi å ikke ville være sammen med en bifil mann. På samme måte som det ikke er rasisme å foretrekke partnere fra Skandinavia grunnet kultur, språk mv. Det er heller ikke aldersdiskriminering å foretrekke partner som er x antall eldre eller yngre enn en selv. Man velger ofte partner ut fra visse kriterier, der verdier, kultur, forhold til alkohol, seksuelle preferanser, legning, politisk ståsted osv inngår. Hun har blitt ført bak lyset, og jeg skjønner henne godt. 

Anonymkode: 0d2a9...236

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Trist at han ikke har følt at han kunne være åpen om at han er bifil. Det er det eneste jeg tenker om dette. Ville ellers latt det ligge. Deres tid sammen er bra som før, ja, selvfølgelig.

Anonymkode: a0f8d...0b1

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...