AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Mannen min og jeg skulle ha en helg på hytta sammen. Han tok seg en ekstra dag fri og dro før meg. Jeg skulle jobbe og besøke ei venninne, før jeg skulle komme etter. Men må har jeg fått en kraftig runde med omgangssyke & har det ikke så godt. Så jeg må bli hjemme. Jeg sender melding til mannen min om det. Han skriver «god bedring, og si ifra hvis du vil jeg skal komme hjem». Jeg har ikke svart på den, fordi jeg ble lei meg. Hadde han vært syk, så hadde jeg kommet hjem med en gang. Jeg vet at jeg kan skrive at jeg hadde satt pris på å få han hjem. Men er ikke det egentlig ganske åpenbart at jeg hadde satt pris på hjelp og selskap? Eller overreagerer jeg? Det må også sies at hytta ligger bare en drøy time kjøring unna. Anonymkode: d2547...8a9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Ja, du overreagerer. Anonymkode: 43190...20a 24 9
NiceOrNothing Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min og jeg skulle ha en helg på hytta sammen. Han tok seg en ekstra dag fri og dro før meg. Jeg skulle jobbe og besøke ei venninne, før jeg skulle komme etter. Men må har jeg fått en kraftig runde med omgangssyke & har det ikke så godt. Så jeg må bli hjemme. Jeg sender melding til mannen min om det. Han skriver «god bedring, og si ifra hvis du vil jeg skal komme hjem». Jeg har ikke svart på den, fordi jeg ble lei meg. Hadde han vært syk, så hadde jeg kommet hjem med en gang. Jeg vet at jeg kan skrive at jeg hadde satt pris på å få han hjem. Men er ikke det egentlig ganske åpenbart at jeg hadde satt pris på hjelp og selskap? Eller overreagerer jeg? Det må også sies at hytta ligger bare en drøy time kjøring unna. Anonymkode: d2547...8a9 Ja, nå overreagerer du. Hadde ikke villet hatt partner hjem hvis jeg fikk omgangssyken . Da hadde jeg bedt han holde seg unna til jeg var symptomfri . 21
Bombasi Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Ja du overreagerer. Han har gitt deg beskjed om å si ifra hvis du vil ha han hjem. Og jeg kan ikke skjønne at du ønsker å få han hjem, annet enn å bli dullet med. Dulling som du fint klarer deg uten. For husk at du risikerer å smitte han. Og han er ikke langt unna deg heller hvis noe skulle skje. 6 4
Sølvpilen Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Er det ikke bedre at han kommer hjem når du er ferdig med omgangssyken ? Kjedelig om han også skulle få det og helt unødvendig. Men, så liker jeg helst å være i fred når jeg er syk. 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: eca86...a1c
Januar2 Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Er jo mye bedre at han bare blir på hytta, så han slipper å bli syk. 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men må har jeg fått en kraftig runde med omgangssyke & har det ikke så godt. Og da skal han bli smittet? Det beste er jo å være alene når man er syk, hva i alle dager skulle han gjort? Tørka deg i ræva mens du spyr? Ja, du overreagerer!! Anonymkode: aa96b...7ab 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Ja du overreagerer! er jo mye bedre at han blir på hytta og unngår smitte?! Anonymkode: f4685...0fc
Hjelpsom Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 (endret) Hmm, jeg har fått "kjeft" og det ble sakt at det var en av faktorene for at kona ville separeres at jeg ikke var støttende nok, da hun hadde vondt et par dager før bruddet. Jeg var dum og forsto ikke hvor ille det var, og ikke viste jeg hva jeg kunne gjøre. Så om TS trenger at han skal komme hjem, så er det det hun føler, hun trenger han og sånn er det jo bare. Men TS, kommuniser dette til han, han er mann og har ikke samme behov som deg mest sansynlig. Kommuniser at du trenger han der mens du er syk. Han sa jo at du skulle si ifra om du ønsket at han skulle komme hjem. Så han er villig, men vet nok ikke hvilket behov du har. Endret 24. februar 2023 av Useless 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 Ja, du overreagerer. Det er jo mye bedre at han blir på hytta og ikke blir smittet. Hvis du virkelig trenger hjelp og støtte, så må du si det. Han har jo tilbudt seg å komme hjem. Går ut i fra dere ikke har noen barn eller andre store forpliktelser da, da burde han jo komme hjem for å avlaste deg når du er syk. Anonymkode: e5188...f9d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 Takk for tilbakemeldinger, jeg tar de med meg. Kan nok hende jeg er litt ekstra hårsår fordi det er jeg som har tatt vare på ungene som har hatt omgangssyke denne uken & er ganske sliten fra før av. Anonymkode: d2547...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Skrevet 24. februar 2023 Du overreagerer. Du er voksen og klarer deg da fint uten dulling i noen dager. Han er voksen og må få ha sitt liv Anonymkode: e3f88...d38
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Du overreagerer. Når jeg har omgangssyke flytter samboeren min ut for å slippe å bli smitta. Støtter han 100% i det, selv om det er kjipere å være syk alene. Anonymkode: c5fb5...7b0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #15 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for tilbakemeldinger, jeg tar de med meg. Kan nok hende jeg er litt ekstra hårsår fordi det er jeg som har tatt vare på ungene som har hatt omgangssyke denne uken & er ganske sliten fra før av. Anonymkode: d2547...8a9 Om dere har unger bør han ihvertfall ikke komme hjem og bli smittet... Her lå vi begge to med omgangssyke samtidig, og det er helt jævlig når man har unger.. Anonymkode: c3552...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Skrevet 24. februar 2023 Hadde satt mye mer pris på at han holdt seg på hytta - så sant han har tatt med ungene dit? Hvis ungene er hjemme med deg, blir det noe annet - da må han komme hjem. God bedring. Anonymkode: a3b33...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 Det er jo veldig relevant om dere har barn eller ikke. Har du barn hjemme som du ikke orker ta deg av fordi du er syk så er det jo naturlig at han kommer hjem for å passe på barna, eller tar med barna på hytta. Har han allerede barna på hytta så er jo det beste at de blir der så du kan hvile i fred og bli frisk. Jeg tenker uannsett at det vanlige ville vært at du ringte ham når du ble syk sånn at dere kunne tatt denne samtalen over telefon og funnet ut hva som var best for alle istedet for å sende en melding og så sitte og analysere svaret. Og om du blir syk og derfor trengte at han kom hjem for å ta barna feks så kunne du bare sagt det med en gang. Anonymkode: efea4...5f3 1
exictence Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 Jeg hadde svart takk for du tilbyr deg å komme hjem, men jeg synes absolutt du skal være på hytta og kose deg. Dessuten vil jeg ikke risikere at du blir smittet. Hvorfor blir du lei deg? Skjønner virkelig ikke. Han tilbyr seg å komme hjem. Det er jo ikke gøy for ham å komme hjem til deg som er syk. Synes du ikke det er bedre at han koser seg?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #19 Skrevet 24. februar 2023 Jeg ville også spurt om jeg skulle komme hjem. For det er ingen SELVFØLGE at folk har lyst til å ha selskap når de spyr og driter i vinkel. Da hadde jeg satt stor pris på å ha huset for meg selv. + at jeg ikke ville smitte han. Ungene er vel med barnevakt siden dere egentlig skulle vekk? Men turte dere det da når de nettopp har hatt omgangssyke? Anonymkode: 05e1b...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #20 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mannen min og jeg skulle ha en helg på hytta sammen. Han tok seg en ekstra dag fri og dro før meg. Jeg skulle jobbe og besøke ei venninne, før jeg skulle komme etter. Men må har jeg fått en kraftig runde med omgangssyke & har det ikke så godt. Så jeg må bli hjemme. Jeg sender melding til mannen min om det. Han skriver «god bedring, og si ifra hvis du vil jeg skal komme hjem». Jeg har ikke svart på den, fordi jeg ble lei meg. Hadde han vært syk, så hadde jeg kommet hjem med en gang. Jeg vet at jeg kan skrive at jeg hadde satt pris på å få han hjem. Men er ikke det egentlig ganske åpenbart at jeg hadde satt pris på hjelp og selskap? Eller overreagerer jeg? Det må også sies at hytta ligger bare en drøy time kjøring unna. Anonymkode: d2547...8a9 Ja du overreagerer. Anonymkode: a466b...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå