AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Har en idé om at det ofte er mannen som finner seg noen først, men er det egentlig sånn? Hvor raskt møtte du som kvinne en ny etter skilsmissen? Hvor raskt møtte mannen noen? Hvem slet mest med å komme over skilsmissen? Anonymkode: d5d6c...4f0
Hjelpsom Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 I mitt tilfelle fant hun seg ny "partner" før separasjonen. Jeg var den som ble sittende knust igjen mens hun er lykkelig i sitt nye forhold. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har en idé om at det ofte er mannen som finner seg noen først, men er det egentlig sånn? Etter hva forskningen sier så har kvinnen ofte allerede gått videre før separasjonen og er ferdig med sorgprosessen. Mens menn får sorgprosessen etter separasjon. Men ja, mange menn panikker og hopper rett inn i nye forhold med en gang som "plaster" på såret for å unngå å prossesere bruddet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Exn og jeg bodde sammen i ca 7 mnd etter at det var slutt,pga jeg bygde bolig som var klar i februar. I september møter jeg plutselig en fantastisk mann (nå min samboer) Jeg hadde bestemt meg for å bli alene leeenge da jeg hadde menn langt opp i halsen. Men plutselig dukket drømmemannen opp og ting gikk veldig fort. Følelsene til exn hadde vært borte i mange år,så det var en befrielse å komme bort fra han. Mannen møtte noen mens jeg fortsatt bodde hjemme. Datet flere, men ikke fått noen forhold. Exn min slet/sliter etter at jeg og ungene flyttet ut. Anonymkode: 91ba0...b47 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Jeg var kjempe singel de første 6 mnd, null interesse for menn. Men ved ca 6 mnd begynnte det å skje noe 🤣 Møtte han jeg er med nå etter 9 mnd. Vi har straks kjent hverandre i 2 år. Det var jeg som kastet ut exen forøvrig. k45 Anonymkode: dc9d9...000 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Det tok bare 8-9 mnd før jeg var i nytt forhold. Det var ikke planlagt i det hele tatt, jeg ville være singel lenge. Men falt pladask & så ble det oss. Gift i mange år nå. Forholdet til eksen var helt ferdig lenge før vi skilte oss. Vi hadde forsøkt parterapi osv, og i tillegg var han utro. Anonymkode: 42a75...3bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en idé om at det ofte er mannen som finner seg noen først, men er det egentlig sånn? Hvor raskt møtte du som kvinne en ny etter skilsmissen? Hvor raskt møtte mannen noen? Hvem slet mest med å komme over skilsmissen? Anonymkode: d5d6c...4f0 Her fikk jeg en ny tre uker etter jeg kastet ut eksmannen, helt utilsiktet. Skulle bare ha meg litt gøy etter tre år med sextørke som min eksmann initierte. Det ble bare slik. Eksmannen møtte "febrilsk" en dame med en gang han fikk høre at jeg traff noen, bare for å vise at han også kan. Hun var helt feil for ham på alle måter, og det ble slutt fort. Så fant han seg ei annen som han flyttet sammen med nå. De har det veldig bra. Det er nok han som slet mest. Han forstod ikke hvorfor jeg gjorde det slutt, til tross for flere tydelige advarsler og forklaringer om hva som gjorde det (alvorlige ting som utstrakt drikking i helgene der han lå på fylla og dreit i plikter og avtaler knyttet til meg og barna, sexnekt over flere år, utroskap og lignende). Mine følelser døde et par år før det ble slutt, så jeg slet ikke noe. Anonymkode: 66965...184
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Foreløpig er vi begge fortsatt single etter to år. Anonymkode: dfb69...faf
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 6 mnd før jeg fant en ny, som jeg nå er gift og har barn med. Jeg er kvinne 🙂 Anonymkode: 7d732...896
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en idé om at det ofte er mannen som finner seg noen først, men er det egentlig sånn? Hvor raskt møtte du som kvinne en ny etter skilsmissen? Hvor raskt møtte mannen noen? Hvem slet mest med å komme over skilsmissen? Anonymkode: d5d6c...4f0 Min eksmann fant sin nye 2 år før vi ble skilt. De ble samboere samme dag han flyttet ut. Jeg er evig singel og har vært det nå i 15 år. Anonymkode: 3fefc...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 6 mnd før jeg fant en ny, som jeg nå er gift og har barn med. Jeg er kvinne 🙂 Anonymkode: 7d732...896 Eksmannen er fortsatt singel, 6år seinere. Anonymkode: 7d732...896
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har inntrykk av at mange som skiller seg finner ny partner forholdsvis fort, mens vi «kroniske» single sliter med å finne partnere gjennom hele livet. Har alltid undret meg litt over dette. Anonymkode: d0f10...a19 1
Snok1 Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 Det var jeg som ville ut, og da hadde jeg allerede èn i kikkerten som jeg hadde vært emosjonell utro med over noe tid, og som jeg for mange år siden hadde hatt et forhold til. Forholdet til partner var emosjonelt ferdig lenge før dette. Vaner og barn holdt oss sammen og hun ønsket ikke å bruke FVK. Nåværende og jeg ble sammen etter ca ett år, hun hadde også sitt å rydde opp i. Vi hadde nesten ingen kontakt i mellomfasen, vi ville gjøre hvert vårt brudd mest mulig alene og enda viktigere å etablere nye liv med barna på egenhånd. Dette er nå snart ti år siden, og vi har det strålende som særboende kjærester.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en idé om at det ofte er mannen som finner seg noen først, men er det egentlig sånn? Hvor raskt møtte du som kvinne en ny etter skilsmissen? Hvor raskt møtte mannen noen? Hvem slet mest med å komme over skilsmissen? Anonymkode: d5d6c...4f0 Jeg tror at det er i hovedsak mannen som finner seg noen først fordi han greier seg dårligst alene. Hos oss var det sånn at jeg ikke hadde noen i de årene vi var skilt. Han prøvde seg i et forhold etter ca 3 år, men det funket ikke. Vi har funnet tilbake til hverandre igjen nå etter 5 år. Anonymkode: 3d82f...c08
Million Skrevet 24. februar 2023 #15 Skrevet 24. februar 2023 Aldri for min del. Det er seks år siden jeg skilte meg, og jeg bestemte meg egentlig allerede FØR jeg ble skilt at jeg ikke skulle ha noen ny partner. Orker bare ikke. Fikk nok etter atten års ekteskap som ikke var lykkelig en dag. Eksmannen derimot, som gråt sine krokodilletårer de første ukene etter at jeg sa jeg ville skilles, fant seg en ny etter fem-seks måneder. Vi var fremdeles i separasjonstiden. Det var helt greit for meg at han fant seg en ny, for det ville gjøre livet hans mer stabilt forhåpentligvis, og han fikk råd til større bolig med den nye og plass til å ha sønnen vår på samvær i blant. Det forholdet varte i ca seks år. Eller blir det sju? Nå vel, det er slutt nå, og allerede før han hadde flyttet ut av deres felles bolig, var han i gang med å finne seg en ny. Sukk.... stress som det der fatter jeg ikke. Men det er heldigvis ikke min business. Får bare håpe det varer denne gangen da. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har nå vært singel i to år, og regner med det blir en stund til. Eksen aner jeg ikke, ønsker ikke å ha noe med han å gjøre. Jeg sliter ikke med skilsmissen, skulle ønske det hadde vært mulig å skille meg fra ham da barna var små, da hadde livet mitt vært mye bedre tror jeg. Anonymkode: 331a5...53d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 Jeg er kvinne, og fikk ny kjæreste ca. 2,5 år etter at vi ble separert (1,5 år etter skilsmisse). Denne er jeg fortsatt sammen med (nå gift) 10 år senere. Min eksmann fikk kjæreste rundt et år etter bruddet, var sammen med henne i rundt et år, så var han singel i flere år før han fant seg ei ny han giftet seg med. Anonymkode: 6b634...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå