AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Noen som kan hjelpe meg med å forklare hvordan jeg får stilt inn spylerettningen? Den sprayer for mye til siden så treffer knapt ruten. De spylerne går jo tilbake i luken sin så vet ikke hvordan gjøre det. Anonymkode: 9ffe7...5b7
Slipses Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Går tilbake i luka? Lyktespylerene du mener? De skal ikke treffe frontruta.. Hvilken årsmodell er Passaten? Ikke likt på alle Passater. 2005 og eldre så må du stikke ei tynn nål inn i dysa og vri den dit du vil den skal spyle. 2006 og nyere kan ikke justeres sideveis, kun opp og ned (sprøytedyse) med T15 torx skrutrekker.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Slipses skrev (53 minutter siden): Går tilbake i luka? Lyktespylerene du mener? De skal ikke treffe frontruta.. Hvilken årsmodell er Passaten? Ikke likt på alle Passater. 2005 og eldre så må du stikke ei tynn nål inn i dysa og vri den dit du vil den skal spyle. 2006 og nyere kan ikke justeres sideveis, kun opp og ned (sprøytedyse) med T15 torx skrutrekker. Ja men er jo ikke no andre spyler enn de! Det er 2010 Anonymkode: 9ffe7...5b7
Slipses Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 (endret) Selvsagt er det det. Se bilde, jeg har ringet rundt spylerdysene. Kommer det ikke noe ut av de når du spyler må du ha bilen på verksted. (husk panseret må være lukket for at de skal funke) Endret 24. februar 2023 av Slipses
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Ikke noe man kan prøve å fikse hjemme? De blir ikke tette eller no sånt liksom? Anonymkode: 9ffe7...5b7
Slipses Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Med tenninga på, uten å starte motoren, vri lysbryteren helt til venstre til 0 (så lyktespyleren ikke spyler) og prøv å spyle. Hører du en lyd fra spylerpumpa? (den sitter ca under høyre frontlykt der du fyller spylervæske. Hører du ikke noe virker ikke pumpa, da må du sjekke sikringen (se instruksjonsboka). Sikringen ryker stort sett pga defekt spylerpumpe eller ledningsbrudd/kortslutning. Hvis du derimot hører spylerpumpa betyr det at den virker, da kan det være tett en plass eller lekkasje på røret mellom karosseriet og panseret.
Maskinfører Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Da må du kjøpe denne deretter stikker du den inn og justerer retninga litt usikker på VW da noen kan justeres med Vagcom mener jeg og huske 🙂 19-258 33,- kr på Biltema 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Begge veier er vel like effektiv om man skal bruke viskeren til pryl? Anonymkode: 8e6a0...438 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå