Gå til innhold

Hva gjør at mange menn blir så blind /lat på husarbeid og orden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skrives så ofte om at det ikke kan være noe tilfeldighet eller at noen er «uheldig» med mannen sin.

hva gjør at menn er så dårlig på rydding , vasking og planlegging av ting i hjemmet? Vi alle, uavhengig av kjønn, er født like nakne og like mange hender og føtter

min mann er ikke noe unntak på den «lat inne» siden .
-Jeg må be han ta ut av oppvaskmaskin, han tenker ikke på det selv. han kan gå forbi fulle skittentøyskurver uten å tenke «jeg bør sette på en klesvask» eller gå forbi korga med rene klær klar til bretting ute å tenke «kanskje jeg skulle bretta dette?» 
- tar aldri initiativ selv til usynlige husoppgaver som feks å vaske vindu 
- tar med uteklær  hjem fra barnehagen men henger det ikke på tørk «oisann jeg glemte det vist jeg» . Så jeg må stress tørke slt mulig når jeg kommer fra kveldsvakt kl 23 de gangene jeg jobber kveld .
- lar tallerken osv stå etter han har spist. Kan lage middag men krydder , kjeler, poser, melk osv står igjen på benken 

til info er moren hans nazi på rydding og rengjøring og forventer å ha det strøkent. Så han kommer fra er hjem med forventninger , men ble likevel lat selv. 

men ja mange menn er slik som min mann i varierende grad. Jeg lurer på hva som gjør det slik ?
Jeg har ikke noe mer lyst å vaske do enn han, men vet det må man gjøre likevel 

Anonymkode: 21d6e...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skrives så ofte om at det ikke kan være noe tilfeldighet eller at noen er «uheldig» med mannen sin.

hva gjør at menn er så dårlig på rydding , vasking og planlegging av ting i hjemmet? Vi alle, uavhengig av kjønn, er født like nakne og like mange hender og føtter

Anonymkode: 21d6e...4b1

Hvordan vet du at det skrives ofte? Det er jo ingen som har en normalt oppegående mann som faktisk skryter av dette på nettet eller klager over hvor flink mannen er. De eneste som skriver er jo de som faktisk er stuck med en ubrukelig mann, det er jo ikke representativt.

La meg heller snu på det, hvorfor finner du deg i at det er sånn?

Anonymkode: f72da...705

• Liker 1
Skrevet

Fordi menn er griser. 

Anonymkode: ff151...0eb

Skrevet

Noen ganger handler det nok om ulike standarder og at terskelen er ulik for når man ser på ting som skittent, rotete eller at her må ditt og datt gjøres. Om den ene har støv på hjernen så er det kanskje da at den personen ønsker at det hele tiden skal være strøkent hjemme. Noe den andre kanskje ikke er enig i. Så blir det konflikter av det.

Enkelte kvinner har nok også gjort seg selv en bjørnetjeneste i begynnelsen av forholdet. Der de gjør alt og i forelskelsens rus så stiller de ingen krav til at mannen skal ta sin del. Dette kommer senere i forholdet når ting er innarbeidet.

Det er også litt sånn at jeg lurer på om det å ha en mor som har støv på hjernen kan ha gjort at hun gjør alt fordi hennes terskel er lavere for å ta ting og at ingen andre slipper til. Det kan være demotiverende om det man gjør uansett ikke er bra nok.

Noen er også bare mer late og andre har kanskje et gammeldags kvinnesyn som sier at kvinner elsker husarbeid og er flinkere til å vaske enn det menn er. Jeg opplever at flere menn enn kvinner bor i skitne eller halvskitne hjem og ikke vet hvordan de skal vaske klær (alt vaskes på 30 grader for eksempel) eller noe. Nå mener jeg ikke litt rot og noen hybelkaniner her og der, men skitt, rot og noen ganger også søppel.

Allikevel så skjønner jeg ikke at man i det hele tatt har samvittighet til å bare overlate ting til partner og at partner omtrent, eller må, må kjefte på en for at ting skal bli gjort.

Anonymkode: 70380...5d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi menn ikke er oppdratt til å tenke på andre enn seg selv.

De kan se på en utslitt kone vaske kjøkkenet, sette på klesvask, brette tøy, lage matpakke, rydde i yttergangen, stå opp med barna, legge barna, lage mat, oppdra barna, støvsuge, vaske gulvet, planlegge bursdagsgaver, osv osv mens de selv ikke har noe problem med å sitte i sofaen og prompe mens hun jobber foran han.

Derfor.

De er egoistiske og selvsentrerte og setter seg ikke inn i kvinnens situasjon. Han tenker bare på seg selv og forstår ikke hvorfor det blir lite sex, dét er fokuset hans. Når kvinnen forklarer gidder han ikke høre etter, han tenker bare på at de har lite sex og synes kvinnen er rar som ikke har lyst på den guden av en mann han tross alt er.

To kvinner i forhold har det mer likeverdig, nettopp fordi en kvinne aldri hadde hatt samvittighet til å kjøre ut partner på samme måte som en mann veldig ofte gjør.

Anonymkode: b3d1a...cfc

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

5 ting, og gjerne alle 5 på samme tid når det er skikkelig ille:

- De har fått putene sydd under ræven gjennom hele oppveksten av moren, og har blitt bortskjemt.
- De har fått putene sydd under ræven fra start av i forholdet av dama, og har blitt bortskjemt.
- De har ikke samme interesse for å ha det ryddig og fint, og vet at ved å ikke gjøre noe så blir ting gjort uansett av andre.
- De har et gammeldags syn på kjønnsroller.
- De respekterer ikke partneren.

Endret av Bombasi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...