Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med venner som kun er meg meg meg? Som kun er opptatt av seg og sitt og du blir sittende som en skygge og bare lytte på din venninnes problemer.. 

Anonymkode: b8a0c...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har minst mulig kontakt. En har jeg faset ut og en treffer jeg ett par ganger i året.

Anonymkode: b5f6e...9d3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kutter dem ut. Slikt får man ta med psykologen.

Anonymkode: 9e17a...e9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har minst mulig kontakt. En har jeg faset ut og en treffer jeg ett par ganger i året.

Jeg har vært dumsnill lenge, og nå har jeg fått nok. Har tatt det opp også, men hjelper ikke. Er nok hennes personlighet. 
Jeg er ikke den som bare sitter der passiv, jeg prøver aktivt å komme inn, og noen ganger har jeg sagt: nå har jeg lyttet på deg i 1 time, er du ikke interessert i å spør hvordan jeg har det? Og når jeg skal prate om mitt faller hun helt ut. Det er sårende når jeg har lyttet så mye til henne, og jeg ser hvor lite jeg betyr. 
holder på å fase henne ut, svarer sjelden på tlf og er kort på mld. 

Skrevet

Først tester kaster jeg noe scenario til dem hvor de kan få sjanse til å lytte, bryr seg, eller gjøre noe hyggelig for andre. 

Failer de 3 ganger, så dumper jeg dem. Det er bare alt for mange slike "venner" der ute. Det er derfor alle kommer til KG for å  bli hørt og få råd på store og små ting. 😬

Ikke kast mer tid på sånne folk. Har kuttet ut mange slike "venner" og det eneste jeg angret på er at jeg ikke gjorde det tidligere for da kunne man bruke tid på kultivere vennskap med faktiske hyggelig folk. 

Anonymkode: 6744b...d67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva gjør dere med venner som kun er meg meg meg? Som kun er opptatt av seg og sitt og du blir sittende som en skygge og bare lytte på din venninnes problemer.. 

Faser de ut, unngår å møte de

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Først tester kaster jeg noe scenario til dem hvor de kan få sjanse til å lytte, bryr seg, eller gjøre noe hyggelig for andre. 

Failer de 3 ganger, så dumper jeg dem. Det er bare alt for mange slike "venner" der ute. Det er derfor alle kommer til KG for å  bli hørt og få råd på store og små ting. 😬

Ikke kast mer tid på sånne folk. Har kuttet ut mange slike "venner" og det eneste jeg angret på er at jeg ikke gjorde det tidligere for da kunne man bruke tid på kultivere vennskap med faktiske hyggelig folk. 

Det har jeg også gjort, ble bare fort hørt og ikke lytta til. Avbrøt meg ved første innpust.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg også gjort, ble bare fort hørt og ikke lytta til. Avbrøt meg ved første innpust.

Så bra. Da må du dessverre gå videre til neste steg 2: dump ved utfasing

Steg 3: Sett av til å finne nye venner.

Lykke til masse.

Skrevet

Faser også ut sånne. Et vennskap skal gå begge veier.

Anonymkode: 76da5...5f0

Skrevet

Enig med de som sier fase ut. Evt holde kontakten på et minimum. Jeg lurer på om det er mange som har opplevd å bli kuttet ut, tatt det opp med vedkommende-og fått ærlig tilbakemelding???

Anonymkode: 2f0b7...260

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig med de som sier fase ut. Evt holde kontakten på et minimum. Jeg lurer på om det er mange som har opplevd å bli kuttet ut, tatt det opp med vedkommende-og fått ærlig tilbakemelding???

Anonymkode: 2f0b7...260

Det kreves litt baller noe de færreste har hehe. 

Jeg mener jo at de fleste tar til seg veldig og bli veldig flaue hvis de får høre direkte som det er "Jeg orker ikke å være venn med deg mer fordi du er utrolig selvopptatt".

Man har ikke lyst å være venner uansett, så man taper egentlig ingenting ved å være ærlig. Når man folk får det harde sannhet i fleisen så er sjansen til endring betraktelig større. Det skal være en god venn hvis man ønsker å utsette seg for harde konfrontasjoner. Paradoksalt så tilhører ikke disse folkene denne kategorien. Ergo, greit å få det ut kun for å få emosjonelt rensing og for å vite at man har stått opp for seg selv, ikke i håp at vedkommende skal endre seg. Så slipper man også behov for utblåsning på KG for eksempel da det er den fæla venninnen som trenger mest å høre det.  :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...