AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Vi står midt i et brudd. Jeg har råd til å beholde huset, hun ikke. Jeg ønsker sterkt at en av oss beholder for barnas skyld slik at bruddet kan virke mindre brutalt for dem og at de kan ha et trygt sted å være. Jeg er overbevist om at det å beholde huset vil minimere sorgen for de vs om vi må selge og flytte til to nye boenheter. Men kona nekter. Hun vil ikke bli ‘kastet ut av eget hus’ som hun sier. Hun mener hun har stått for mesteparten av oppussing og styling. Hva får jeg gjort? Jeg ønsker ikke å gjøre en stygg sak ut dette og engasjere advokat. Vi skal i mekling snart på familiekontoret, vil jeg få medhold der? Som sagt, jeg har råd til å beholde, det har ikke hun. Anonymkode: e2b45...294 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Fvk har ikke noe med det å gjøre. Om dere ikke blir enige er det dessverre advokat neste. Anonymkode: a058a...c52 9 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fvk har ikke noe med det å gjøre. Om dere ikke blir enige er det dessverre advokat neste. Anonymkode: a058a...c52 Dette. Blir det ikke enighet må huset selges og du kan by... Anonymkode: 2f1d4...e49 24 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Ja, du kan ikke nekte salg om begge eier. Anonymkode: e3bfe...377 1 2
Mt3 Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Fvk kan vel bare hjelpe dere å diskutere, de kan kanskje få henne til å se fornuften i ditt forslag men de har ingen bestemmelsesrett verken på hvem som beholder huset eller fordeling av barna om dere ikke klarer å bli enige. 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Det mest rettferdige for dere begge er å legge huset ut til salgs, så være med i budrunden. Huset selges til høyeste bud. Anonymkode: f1711...ddb 26 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Har hun ikke råd, så har hun ikke råd. Du burde være i hennes interesse også at en av dere sitter med barndomshjemmet til ungene. Anonymkode: 568e9...fea 16 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Snakker du om å overta uten videre, eller om å kjøpe henne ut? Anonymkode: fa34c...b18 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du burde være i hennes interesse også at en av dere sitter med barndomshjemmet til ungene. Anonymkode: 568e9...fea Det kan være det er lurt, men hun har altså ikke plikt til å gå med på det. Anonymkode: e3bfe...377 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Snakker du om å overta uten videre, eller om å kjøpe henne ut? Anonymkode: fa34c...b18 Kjøpe henne ut, selvsagt. Hun skal få det hun har krav på. Jeg er ikke ute etter å lure noen, og helt ærlig vil jeg helst ikke bo i huset heller. Det handler utelukkende om at barna skal få beholde barndomshjemmet sitt. Jeg har ståltro på at det vil gjøre sorgen mindre for dem enn om de må flytte til to nye lokasjoner. Ts Anonymkode: e2b45...294 20 9 7
Trilili Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 Har du mulighet til å hjelpe henne å ta over huset? Være kausjonist eller noe? Hvis det er bare for barnas del? Da blir det sikkert også lettere å samarbeide for deg med henne også . 5 5
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi står midt i et brudd. Jeg har råd til å beholde huset, hun ikke. Jeg ønsker sterkt at en av oss beholder for barnas skyld slik at bruddet kan virke mindre brutalt for dem og at de kan ha et trygt sted å være. Jeg er overbevist om at det å beholde huset vil minimere sorgen for de vs om vi må selge og flytte til to nye boenheter. Men kona nekter. Hun vil ikke bli ‘kastet ut av eget hus’ som hun sier. Hun mener hun har stått for mesteparten av oppussing og styling. Hva får jeg gjort? Jeg ønsker ikke å gjøre en stygg sak ut dette og engasjere advokat. Vi skal i mekling snart på familiekontoret, vil jeg få medhold der? Som sagt, jeg har råd til å beholde, det har ikke hun. Anonymkode: e2b45...294 Om dere er gift, må dere dele boet og alt av formue etter ekteskapet. Det er slik loven er om dere ikke har særeie. Vil hun ha halvparten,må du betale henne ut. Har du ikke råd til det, må du selge og dere må dele overskytende.
Enmanelskeråhate Skrevet 24. februar 2023 #13 Skrevet 24. februar 2023 Høres jo merkelig ut at hun ikke unner barna å bo i huset pga sine følelser når hun selv ikke har råd.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden): Høres jo merkelig ut at hun ikke unner barna å bo i huset pga sine følelser når hun selv ikke har råd.. Hun vil jo bo der selv. Anonymkode: 6e275...770 1
Enmanelskeråhate Skrevet 24. februar 2023 #15 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun vil jo bo der selv. Anonymkode: 6e275...770 Men det har hun jo ikke råd til, så da nekter man den andre å overta det? Han kan jo uansett kjøpe det på markedet, da taper hun endra mer egenkapital i delte meglerutgifter osv osv 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Skrevet 24. februar 2023 Mysticgirl skrev (1 minutt siden): Om dere er gift, må dere dele boet og alt av formue etter ekteskapet. Det er slik loven er om dere ikke har særeie. Vil hun ha halvparten,må du betale henne ut. Har du ikke råd til det, må du selge og dere må dele overskytende. Vi er ikke gift, men jeg kaller henne «kona». Vi skal dele alt rettferdig, så klart. Jeg har råd, hun ikke. Ts Anonymkode: e2b45...294 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi står midt i et brudd. Jeg har råd til å beholde huset, hun ikke. Jeg ønsker sterkt at en av oss beholder for barnas skyld slik at bruddet kan virke mindre brutalt for dem og at de kan ha et trygt sted å være. Jeg er overbevist om at det å beholde huset vil minimere sorgen for de vs om vi må selge og flytte til to nye boenheter. Men kona nekter. Hun vil ikke bli ‘kastet ut av eget hus’ som hun sier. Hun mener hun har stått for mesteparten av oppussing og styling. Hva får jeg gjort? Jeg ønsker ikke å gjøre en stygg sak ut dette og engasjere advokat. Vi skal i mekling snart på familiekontoret, vil jeg få medhold der? Som sagt, jeg har råd til å beholde, det har ikke hun. Anonymkode: e2b45...294 Så lenge dere eier huset sammen. Kjøpte huset etter ekteskap. Kan hun forlange at huset selges. Har hun ikke råd til å ta over kam hun ikke kreve dette. Så da må forutsetning for å beholde huset økonomisk evnt legges frem for henne, da hun ikke helt virker til å forstå om hun ikke har råd. Dog tenker jeg at hvis hun skal ha hovedansvaret for barna. Så syntes jeg jo at det å se på løsninger der hun kan bli boende uten at du blir taper på det, kan være det beste for barna. At mor sitter dårlig i det etter skilsmisse. Er heller ikke bra fir barna Anonymkode: 15db2...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 48 minutter siden, AnonymBruker said: Hun mener hun har stått for mesteparten av oppussing og styling. Har hun det da? Anonymkode: 2f247...ec5 5 1
Gjest Abendstern Skrevet 24. februar 2023 #19 Skrevet 24. februar 2023 Denne tråden blir legendarisk 💣
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #20 Skrevet 24. februar 2023 Enmanelskeråhate skrev (6 minutter siden): Men det har hun jo ikke råd til, så da nekter man den andre å overta det? Han kan jo uansett kjøpe det på markedet, da taper hun endra mer egenkapital i delte meglerutgifter osv osv Kanskje hun har råd når alt kommer til alt? Eller kanskje hun mener at han skal gi henne en større andel av huset slik at hun får råd til å kjøpe ham ut? Anonymkode: 6e275...770 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå