AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Hei, jeg er i uke 25 nå av graviditeten og har i mange uker slitt med plager nedentil. Det er mest på de ytre kjønnsleppene, og på innsiden av disse. Det klør, særlig på natt. Huden er rød og sår. Og den sprekker stadig opp. Får små rifter liksom. Sliter også med at toalettpapir plutselig smuldrer seg opp og fester seg så må dusje underlivet ofte. Akkurat som om pH i underlivet har endret seg? Jeg har ikke endret noe, men kan graviditeten forårsake alt dette? Har forsøkt: Canesten i lengre perioder uten at det hjelper så veldig.. har også vært behandlet for skabb pga utbrudd i omgangskrets uten at skabbkremen har gitt noe bedring. blir så fortvilet over dette 😓😩 noen som har opplevd noe lignende og funnet noe som lindrer? Anonymkode: d3518...edf
Noldus Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Vet ikke om det har vært like ille for meg, men har hatt god effekt av sinksalve. Eventuelt purelan ellet annen type salve mot såre brystvorter.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Har samme problem, og ikkje funne noko løysing på det. Så venter spent på tips her Anonymkode: 88fdc...a76
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Du må prøve diflucan tablettkur. Tror jeg fikk det også da jeg var gravid, men hør med legen! Dette der er helt forferdelig å gå med!❤️ Anonymkode: 89275...b52
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må prøve diflucan tablettkur. Tror jeg fikk det også da jeg var gravid, men hør med legen! Dette der er helt forferdelig å gå med!❤️ Anonymkode: 89275...b52 Fant forresten dette når jeg søkte litt: https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/soppinfeksjon-i-underlivet-2/ jeg mener å huske jeg fikk diflucan. Men her står det noen andre råd du kan teste ut også. Anonymkode: 89275...b52
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Høres ut som sopp, gå til legen og få hjelp Anonymkode: d4a02...4a8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Diflucan saves the Day! Anonymkode: 9efe1...084
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Regner med at du er screenet for kjønnssykdommer? Bare i tilfelle. Anonymkode: 588c9...46f 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, jeg er i uke 25 nå av graviditeten og har i mange uker slitt med plager nedentil. Det er mest på de ytre kjønnsleppene, og på innsiden av disse. Det klør, særlig på natt. Huden er rød og sår. Og den sprekker stadig opp. Får små rifter liksom. Sliter også med at toalettpapir plutselig smuldrer seg opp og fester seg så må dusje underlivet ofte. Akkurat som om pH i underlivet har endret seg? Jeg har ikke endret noe, men kan graviditeten forårsake alt dette? Har forsøkt: Canesten i lengre perioder uten at det hjelper så veldig.. har også vært behandlet for skabb pga utbrudd i omgangskrets uten at skabbkremen har gitt noe bedring. blir så fortvilet over dette 😓😩 noen som har opplevd noe lignende og funnet noe som lindrer? Anonymkode: d3518...edf Jeg hadde det på samme måten. Forsøkte Diflucan flere ganger, men soppen kom tilbake like etter. Så ut som et stykke kjøttkake der nede. Det var konstant sårt, hoven og det klødde HELE TIDEN! Jeg fikk Apolar på resept. Det hjalp veldig på kløen. Bare et tips hvis du har prøvd alt ☺️ Anonymkode: 5bc3f...6d6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Gå til lege. Det høres ut som noe som må behandles av lege. Anonymkode: 86f32...98e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 Regner med at du ikke barberer deg. Om du gjør det, bør du selvsagt kutte det ut. Anonymkode: 50fac...680
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 Sjekk deg for lichen sklerosus. Anonymkode: ffdc9...6ef
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 Er nok litt sent å svare, men kan mulig være herpes også. Ville gått til legen med det, og håper du gjore det 🥰 Anonymkode: 6e407...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå