AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Har gått til privat psykolog i to år, sist jeg var der sa jeg at dette var siste gangen jeg kom. Psykologen virket da litt sur på meg, begynte å tenke på om de har oppsigelsestid etc? Gikk ikke for behandling, men en vanskelig livssituasjon, så er ikke det at jeg ikke burde ha sluttet heller. Anonymkode: 645c5...308
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Nei, det har de ikke. Psykologen ble nok ikke sur fordi du sluttet å komme dit. Psykologen kan muligens ha vært uenig i avgjørelsen, og ikke vært i stand til å skjule denne følelsen. Anonymkode: 94239...d87 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 De er mennesker de og, er jo litt kjipt å bli «sagt opp» Anonymkode: d6d0a...6fc
Daria Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Oppsigelsestid har du vel ikke, men det er jo litt spesielt hvis du har gått i terapi i to år og så bare annonserer at du skal slutte uten å ha diskutert det med behandler. Det bunner nok mest i omsorg for deg.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Jeg tenker dette var følelsen «overrasket», du kommer så brått og sier dette er siste gang, og psykologen var ikke forberedt på det og ble overrasket. Følelsen av å være overrasket er ikke mulig å skjule. Anonymkode: ab366...398
svartkatt Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Det er vel mer vanlig at man har en avslutningstime.. virker som du sa ifra når du gikk ut døra..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Jeg synes det er rart at du hadde bestemt deg for dette på egenhånd, og ikke drøftet det litt med psykologen? «Jeg har tenkt på at jeg tror det er tid for å slutte å komme hit, hva tenker du om det» liksom. Ikke fordi psykologen bestemmer det, men fordi det tross alt er vedkommende som er fagpersonen her. Det ville det jo også gjøre det enklere å ta opp tråden ved en senere anledning dersom behovet skulle oppstå. Å bare si at dette var siste gangen virker veldig brått, skjønner at psykologen ble paff. Anonymkode: 8e2d9...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Tenker at psykologen som en profesjonell fagperson sikkert er vant med og liker å avslutte en terapi skikkelig? At man oppsummerer, tar litt overblikk? Anonymkode: e90f5...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå