AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Noen her som har prøvd å date noen over landegrensene? Er det slik at man kan finne kjærligheten i sitt liv slik. Eller har de fleste en skjult motivasjon? Med skjult motivasjon tenker jeg at de bare ønsker seg til et bedre land av økonomiske grunner. Kulturforskjeller og språkbarrierer kan jo også være et problem. Noen som har positive/negative erfaringer med å prøve å finne lykken i utlandet? Anonymkode: 464ea...c74
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Ja.. Han hadde økonomisk motivasjon men det kom ikke til syne før etter fire år. Jeg var så emosjonelt investert i det forholdet at jeg lukket øynene og nektet å innse det selv etter det ble helt tydelig.. Tok tid å akseptere at hele forholdet var en løgn og alle følelsene han imiterte at han hadde ikke var ekte Anonymkode: c2e00...66b 3 1
Lt.Dan Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 TV selskapet TLC har flere artige realityserier om temaet, verdt en titt. Om man må se over landegrensene for å finne seg noen er det muligens på tide å se seg selv i speilet. Og uansett om man drar den utkårede tilbake hit, så vil jo vedkommende bli til samme folkeslaget her hjemme som evt man ikke kom noen vei med i utgangspunktet?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja.. Han hadde økonomisk motivasjon men det kom ikke til syne før etter fire år. Jeg var så emosjonelt investert i det forholdet at jeg lukket øynene og nektet å innse det selv etter det ble helt tydelig.. Tok tid å akseptere at hele forholdet var en løgn og alle følelsene han imiterte at han hadde ikke var ekte Anonymkode: c2e00...66b Forresten en hvit mann om det skulle bety noe Anonymkode: c2e00...66b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja.. Han hadde økonomisk motivasjon men det kom ikke til syne før etter fire år. Jeg var så emosjonelt investert i det forholdet at jeg lukket øynene og nektet å innse det selv etter det ble helt tydelig.. Tok tid å akseptere at hele forholdet var en løgn og alle følelsene han imiterte at han hadde ikke var ekte Anonymkode: c2e00...66b Trist å høre, hvordan oppdaget du at det kun var økonomiske grunner for forholdet? Anonymkode: 464ea...c74
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen her som har prøvd å date noen over landegrensene? Er det slik at man kan finne kjærligheten i sitt liv slik. Eller har de fleste en skjult motivasjon? Med skjult motivasjon tenker jeg at de bare ønsker seg til et bedre land av økonomiske grunner. Kulturforskjeller og språkbarrierer kan jo også være et problem. Noen som har positive/negative erfaringer med å prøve å finne lykken i utlandet? Anonymkode: 464ea...c74 Jeg har... jeg har vært gift med en muslim jeg traff via nettet i sin tid. Det gikk åt skogen pga kulturforskjeller. Jeg har møtt en mann fra land i europa som jeg ikke har hatt noe problem med kultur forskjeller med, men her fikk jeg ingen følelser men vi er venner fortsatt. Så velg fra vestlige europeiske land er mitt råd. Da mener jeg land som Sverige, Danmark, Tyskland, Belgia, Nederland, Frankriket, UK. Ellers hadde jeg nok ikke hatt noe i mot folk fra USA og Australia. Og menn i Norge finner seg jo ofte koner i Thailand. Anbefaler deg og holde deg til folk med omtrent samma kultur som deg selv. Anonymkode: a577d...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Kommer vel an på hvilket land det er snakk om. Og så er det ikke bare svart/hvitt eller altså muslim / ikke kristen heller. Det er mange nyanser mellom der. Jeg dater en fra et annet nordisk land, det går helt fint. Kjenner en som er gift med en fra et annet land i Europa, det går også fint, men de bor i det landet, så det har jo vært litt tilpassing når det gjelder kultur, skikker osv., men det tror jeg er fordi de bor i det landet og ikke i Norge. Anonymkode: f238c...ddd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har... jeg har vært gift med en muslim jeg traff via nettet i sin tid. Det gikk åt skogen pga kulturforskjeller. Jeg har møtt en mann fra land i europa som jeg ikke har hatt noe problem med kultur forskjeller med, men her fikk jeg ingen følelser men vi er venner fortsatt. Så velg fra vestlige europeiske land er mitt råd. Da mener jeg land som Sverige, Danmark, Tyskland, Belgia, Nederland, Frankriket, UK. Ellers hadde jeg nok ikke hatt noe i mot folk fra USA og Australia. Og menn i Norge finner seg jo ofte koner i Thailand. Anbefaler deg og holde deg til folk med omtrent samma kultur som deg selv. Anonymkode: a577d...b8c Når det gjelder nordmenn og kvinner fra Thailand, vet jeg om to par der det virker som om de er lykkelige og likestilt. Oppegående, relativt unge menn med koner på ca. samme alder. Ellers vet jeg om mange par (samme landkombinasjon) der mannen er mye eldre enn kona, og/eller det er tydelig at det er gode grunner til at han ikke har fått norsk kone. Anonymkode: f238c...ddd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Tro meg de ender tilslutt opp med noen fra sitt eget land. Her eller der. Ikke bitter. Anonymkode: e6b3c...77d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Nesten samtlige av mine ekser er opprinnelig fra utlandet. Det er etter min erfaring alltid ekstra utfordring, uavhengig av store religjøse forskjeller. Om du er kvinne og er sammen med noen fra andre land vill det alltid være ekstra utfordrende. Det er det jeg har kommet fram til, og jeg kommer ikke til å innlede et forhold til noen utenfor skandinavia igjen. Er man mann, så vil jeg tro at disse forskjellene for det meste vil være positivt. Men, for oss norske kvinner vil jeg revurdere det. Desverre. Anonymkode: db74b...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja.. Han hadde økonomisk motivasjon men det kom ikke til syne før etter fire år. Jeg var så emosjonelt investert i det forholdet at jeg lukket øynene og nektet å innse det selv etter det ble helt tydelig.. Tok tid å akseptere at hele forholdet var en løgn og alle følelsene han imiterte at han hadde ikke var ekte Anonymkode: c2e00...66b Ble du virkelig overrasket av hans intensjoner? Anonymkode: 76cb8...6be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 "Bedre land av økonomiske grunner"? Du vet at det finnes mange land der ute med god økonomi? Utlendinger som har fantastiske jobber og som ikke drømmer om Norge? Anonymkode: 869cd...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå