Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele historien er bare latterlig.. 

Jeg er en ung kvinne i midten av 20-årene. Var i et forhold under hele studietiden med min kjæreste fra vgs. Det tok slutt for ca 2 år siden og jeg har ikke datet etter det. Jeg trengte mye tid for å komme meg over min første og eneste kjærlighet. For noen måneder siden  dro jeg ut på byen med en venninne. Vi begynte å snakke sammen med en kompisgjeng som var litt eldre enn oss. Jeg fikk skikkelig connection med en av dem, la oss kalle han X. Så det var kjemi mellom meg og X. Vi utvekslet hverandres sosiale medier og begynte å snakke sammen. Jeg vil ikke gå inn i detaljer for å ikke bli gjenkjent, men kort forklart er X i 40-årene. Han fortalte at han var separert og har blitt enig med kona om å gå fra hverandre, da de var ulykkelige sammen. Han fortalte mye om hvor ulykkelige de var sammen og at forholdet var en fiasko. X har barn med henne. Det var ingen tegn av kona på sosiale medier og jeg trodde på hele historien. Vi dro på flere dates sammen. Jeg har ikke møtt barna hans(følte meg ikke klar for det så har ikke spurt en gang) eller familien. Har flere ganger møtt vennegjengen hans som var med han ute på byen(!!!!) Alt virket troverdig. Han har aldri invitert meg hjem, da han fortalte at han leier i en viss periode hos en kompis før huset blir solgt og han kan kjøpe noe eget. Ja, jeg trodde på alt. 

Så skjedde det noe. Jeg vil ikke fortelle hva. Og jeg finner ut sannheten. Nei, han er ikke separert. Han er ulykkelig med kona ja, og jeg er the other woman. Han er lei seg, sier at han er egentlig ferdig med kona, at alt han har sagt er riktig. Og at vennene hans ser at han var ulykkelig med kona si. Men kona vet ingenting. Jeg vet ikke hva han har sagt til henne de gangene vi var sammen. Vi møttes mye I helgen og han jobber mandag-fredag. Jeg har ikke en gang orket å spørre. Jeg er kvalm. Jeg vet at det ikke er min feil, men jeg er kvalm og angrer på alt. Jeg vil aldri se han igjen. Men hvordan vet jeg at han ikke finner seg en ny dame og går igjen bak ryggen til kona? Bør jeg ta kontakt med henne? Hva skal til før hun tror på meg? Hun vil sikkert tenke at jeg er en yngre kvinne som er ute etter mannen hennes.. 

Anonymkode: d4f99...512

• Liker 2
  • Hjerte 19
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med henne! Jeg ville visst. Jeg ville også trodd på deg. Det er uansett ikke viktig for deg om hun tror deg eller ikke

Anonymkode: 290b7...a78

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Du vet ikke om han finner ny dame igjen. Men kona hans fortjener å få vite hva som har skjedd. Si sannheten om at han førte deg bak lyset. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Så veldig lik min historie... dette skjedde meg for noen dager siden bare. Vi matchet på tinder, datet i 1,5 måned (mange dater), han fortalte meg at han var skilt og at det ikke funket med kona, hadde giftet seg av plikt osv... så bare merker jeg at noe er "off" med måten han kommuniserer på når vi ikke er sammen og blir mistenksom. Fant heller ingenting mistenkelig på sosiale media, MEN, etter relativt intens googling kom jeg inn på en spesiell side han hadde en konto på, og fikk da se at han fortsatt var gift og nettopp hadde vært på kjærlighetsferie med kona. Jeg bare slettet hele fyren. Og jeg gidder ikke varsle kona, orker ikke å gå gjennom alt sirkuset som blir, og hun tar han sikkert tilbake uansett. Ønsker ikke å være en del av det der og velger å ta vare på meg selv og se fremover.

Anonymkode: 63d28...da5

• Liker 8
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Kona har det sikkert kjipt nok fra før. Jeg hadde ikke sagt noe. Tenk litt på hennes situasjon, ekteskapet er ræva og på randen av brudd, de har barn som trenger å ha en mor som greier å beholde fatningen og være der for dem. Hun har det sannsynligvis skikkelig tøft, og hvis du kontakter henne nå, på toppen av alt annet... 

Mine foreldre var i samme situasjon. Pappa traff en ny dame, ekteskapet var skakkjørt og mamma var fullstendig utslitt. Hun sto på vaskerommet og gråt så vi barna ikke skulle se det hver eneste dag. Hun sov ikke, spiste ikke, de kranglet hele tiden. Hun prøvde så godt hun kunne å skjerme oss barna og var helt på bristepunktet. En tidlig morgen før vi hadde stått opp så ringte en rasende kvinne på døra for å fortelle at hun hadde et forhold til faren min. Helvete brøt selvfølgelig løs, og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så var det mamma som hadde det aller mest jævlig. På delt andreplass var jeg og lillebroren min. Det ble jeg, som var 12 år, som måtte ta over rollen som mor. Jeg måtte være hjemme fra skolen for å passe på mamma og jeg forhindret henne fra å ta livet sitt en kveld da vi barna hadde lagt oss.

Så vær så snill og ikke gjør dette mot henne, hun kommer til å finne ut av det uansett.

• Liker 6
  • Hjerte 15
Skrevet

Jeg har vært der. Traff en fyr på en datingside, som delte en spesiell interesse jeg hadde. Han var noen år eldre enn meg og jeg var egentlig ikke så interessert, men han overtalte meg til å møtes helt uforpliktende på grunn av denne hobbyen. Etterhvert falt jeg pladask for han. Han fortalte at han var separert fra kona, de hadde et elendig ekteskap, men han hadde holdt ut pga barna. Hun var visstnok ikke en særlig god mor, så han var redd for hvordan ungene skulle ha det hos henne halvparten av tiden.

Jeg satt på bremsen, for jeg hadde hørt om elskerinnetalen osv. Ville ikke være nummer to. Da kontaktet han meg og sa han hadde flyttet ut, og inviterte meg til leiligheten han leide. Han sa at han hadde fortalt kona om meg også. Men da jeg kom til leiligheten var det noe som skurret. Den var veldig sparsomt møblert og han hadde ikke en eneste personlig eiendel der. Bodde han egentlig der?

Etter litt detektivarbeid oppdaget jeg at han og kona levde som lykkelig gifte. Det var lite som antydet at hun visste om noen skilsmisse, og hun visste helt sikkert ikke om meg. Jeg fant også ut at det var hun som tjente mesteparten av pengene i den familien, så alle pengene han brukte på meg og oss, hotellturer, opplevelser og middager, var det hun som i realiteten betalte for. Jeg ble så kvalm og lei meg at jeg bare trakk meg ut. Jeg sa til han at hvis han kontaktet meg, så fortalte jeg kona hans alt. Jeg hørte ikke et ord mer fra han. også jeg som var hans store kjærlighet og greier😂

Jeg angrer nå på at jeg ikke bare fortalte henne det, for hun fortjente ikke å finansiere elskerinna til mannen. Men hun er en ganske kjent forretningskvinne, kjent for å være nådeløs, så jeg turte ikke.

Anonymkode: 1ece4...211

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Føler med deg. Ble også lurt av en såkalt skilt mann for noen år siden. Han kom til og med på besøk med datteren sin, som han liksom hadde på helgebesøk.  Dumme fyren tenkte ikke på hva han gjorde mot henne heller. Jeg tenker det finnes en egen avdeling i helvete for menn av slikt kaliber

Anonymkode: d0c66...37b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Dessverre en ganske vanlig historie. Han har jo også vært utro mot deg (ikke bare med deg). Du trodde han var singel, så er han gift.

Jeg ville fortalt kona. Stakkars dame.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Candiru skrev (40 minutter siden):

Kona har det sikkert kjipt nok fra før. Jeg hadde ikke sagt noe. Tenk litt på hennes situasjon, ekteskapet er ræva og på randen av brudd, de har barn som trenger å ha en mor som greier å beholde fatningen og være der for dem. Hun har det sannsynligvis skikkelig tøft, og hvis du kontakter henne nå, på toppen av alt annet... 

Mine foreldre var i samme situasjon. Pappa traff en ny dame, ekteskapet var skakkjørt og mamma var fullstendig utslitt. Hun sto på vaskerommet og gråt så vi barna ikke skulle se det hver eneste dag. Hun sov ikke, spiste ikke, de kranglet hele tiden. Hun prøvde så godt hun kunne å skjerme oss barna og var helt på bristepunktet. En tidlig morgen før vi hadde stått opp så ringte en rasende kvinne på døra for å fortelle at hun hadde et forhold til faren min. Helvete brøt selvfølgelig løs, og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så var det mamma som hadde det aller mest jævlig. På delt andreplass var jeg og lillebroren min. Det ble jeg, som var 12 år, som måtte ta over rollen som mor. Jeg måtte være hjemme fra skolen for å passe på mamma og jeg forhindret henne fra å ta livet sitt en kveld da vi barna hadde lagt oss.

Så vær så snill og ikke gjør dette mot henne, hun kommer til å finne ut av det uansett.

Mine foreldre var i samme situasjon som dine, hvor mamma holdt husholdningen i gang, inkludert gråting på vaskerommet, og pappa fløy rundt med elskerinner som han fortalte den ene løgnen etter den andre. Det tok først slutt da en av "damene" til pappa tok kontakt med mamma, på samme måte som din mor opplevde (jeg har noen minner om en illsint dame på døra en søndag morgen da jeg var 13).

I ettertid, etter jeg ble voksen, har mamma sagt at det værste med situasjonen var at ingen sa noe før. "Alle" visste om pappas "damer", bortsett fra henne. Hun var sint og lei seg fordi han fløy rundt i åresvis med damer, mens hun ante ingenting og hold hus og barn og forsøkte å holde et ekteskap i gang. 

Hvordan skal konen til mannen TS skriver om finne ut av noe? TS skriver at hun møtte vennegjengen til mannen, de hjelper han tydeligvis i det ekle opplegget hans med å lyve til 15 år yngere damer. Han har en egen leilighet for elskerinner. Hvordan skal konen finne ut av dette av seg selv?

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Fortell kona, glem så han og dem.

Forvent ikke noe spesielt når du forteller kona.

Hun kan ha vært den som ønsket at han skal sjekke andre damer.

Hun kan være en som ikke aksepterer utroskap, og som ikke skjønner noe av hva han driver på med.

Eller et eller annet mellom disse to punktene.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare å fortelle kona! Hvorfor beskytte han?? Han finner seg garantert ny elskerinne. Slike menn jakter hele tiden, og går over lik for å ha noen på si. Meget bred erfaring med slike menn ja!

Anonymkode: 714ac...95b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fortell det til kona. For etter hva du sier så virker dette "organisert" av vennegjengen og hun sitter hjemme og aner ingen ting. 

Sett deg i samme situasjon, tenk deg at du er den kona, at du er den som blir ført bak lyset på samme måte. Ville du ikke ha vist, selv om det er vondt å få vite. Du gir da henne sjansen til å gå videre og slippe å leve med en sånn type som har null respekt og er villig til å involvere hele vennegjengen til å få seg et ligg eller 10. 

Jeg ville vist hvis jeg var henne, ja det hadde vært knusende men jeg hadde ønsket at noen fortalte det. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har også vært i den situasjonen… min venninnegjeng møtte hans kompisgjeng på byen. Vi hang mye sammen, nesten hver helg i 4mnd, altså min venninnegjeng og hans kompiser. Han jugde for alle, og kompisene hans var med på det. Jeg fortsatte å date han, og jeg var hodestups forelsket.

Det var venninna mi som fant ut at han var gift og hadde to små barn, og hun kontaktet kona hans. Jeg hadde han på Facebook, Instagram og Snapchat, ingen tegn til att han hadde et annet liv.

Det ble veldig mye drama fra hans side frem til skilsmissen. Kona hans var heldigvis veldig "snill" mot meg og forstod situasjonen, og vi hadde god dialog gjennom alt… 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med alle som mener du bør fortelle det til kona. Jeg opplevde noe lignende. Ingen av de som visste sa noe til meg. 
Jeg fant ut av det selv, etter mistanke og eget «detektivarbeid». 
Jeg følte meg sviktet av de som visste men ikke sa noe - og jeg har aldri tilgitt dem, med det resultatet at jeg kuttet all kontakt. Det er rundt 20 år siden nå. 

Anonymkode: 9d56d...e15

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis du bestemmer deg for å si dette til kona så foreslår jeg at du tenker nøye gjennom hvordan du går fram. Det beste er om du har noen felles bekjente som du stoler på som kan gå god for at du snakker sant når du sier at du ble lurt. Hvis du ikke har noen slike personer så håper jeg du har bevis. Som i tekstmeldinger hvor han refererer til separasjonen eller lignende. Hvis du ikke har noen som kan gå god for deg (som hun også har tillit til) eller bevis, så hadde ikke jeg tatt opp dette. Han kommer som du er inne på, til å si at at du er en tulling. Og du må gå ut fra at vennene hans kommer til å støtte han. De hadde ingen problemer med å lyve til deg for hans del, da har de ingen problemer med å lyve til kona heller. For en råtten gjeng.

En annen sak er at jeg håper at du har lært å holde deg unna menn som setter i gang med å snakke om den fæle eksen tidlig i forholdet. Hvis du skal bli sammen med noen som er skilt, så vil du at det skal være en person med et ryddig og avklart forhold til eksen. Og som omtaler moren til sine barn med grunnleggende respekt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Disse «la oss kalle han x,y osv» begynner å bli mange. Er det ikke nok tråder å finne på nå?

Anonymkode: 92675...5c7

• Nyttig 1
Skrevet

Altså... Google nå elsketinnetalen dere. 

OG ett av tegnene er å snakke ned eksen for å rettferdiggjøre at de "holdt ut" i ekteskapet. De fleste normale folk snakker ikke dritt om eksen. Spesielt ikke i starten av ett nytt forhold. 

Anonymkode: 3c8fc...3d5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså... Google nå elsketinnetalen dere. 

OG ett av tegnene er å snakke ned eksen for å rettferdiggjøre at de "holdt ut" i ekteskapet. De fleste normale folk snakker ikke dritt om eksen. Spesielt ikke i starten av ett nytt forhold. 

Anonymkode: 3c8fc...3d5

Hva er elsketinnetalen?

Anonymkode: 9d56d...e15

Skrevet
Candiru skrev (6 timer siden):

Ts kan vel ta kontakt og være hyggelig og omsorgsfull, ikke rasende dame? Ikke sikkert at denne dama vet, selv om mora di visste. 

Anonymkode: d7be8...b1a

• Liker 2
Skrevet

Det er det feigeste og mest manipulerende trikset i boka det der. 

Jeg møtte også en slik, så oppdaget jeg at han ikke var skilt eller på vei til det. Da fikk jeg en skikkelig gråtehistorie om ulykkelig ekteskap. For noen år siden var også jeg i et ulykkelig ekteskap og vi valgte å gå fra hverandre og jobbe hver for oss i terapi. Det sa jeg til ham. Da viste han sine ekte sider og skrek at ikke alle er så perfekte som det jeg er på min høye hest.

Anonymkode: 7e43f...021

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...