Gå til innhold

Innafor å be nabo ta mer hensyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen i etg over fikk tvillinger for omtrent 1 år siden. Nå er det helt krise for min del. Ungene labber rundt fra morgen til kveld, banker i gulvet, kjører med vogn eller noe som dundrer over gulvet konstant, ting mistes og jeg skvetter stadig til. Føler det er uholdbart å være her. Har nå også fått vite at moren skal være hjemme 1 år til med dem!!!

Jeg har hjemmekontor (arbeidsgiver i utlandet, så ikke mulighet for noe annet) og sliter bare mer og mer med å konsentrere meg. Føler konstant jeg må beklage alt bråket når jeg sitter i møter!

Er det innafor å be dem ta mer hensyn? 

Anonymkode: 2a481...d6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be en av dem om å komme ned og høre på bråket. 
Hvis du leier så finn deg et nytt sted å bo 

Anonymkode: 3fdd0...3d5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, du kan leie deg komtorplass

Anonymkode: 6e57b...fe0

• Liker 6
Skrevet

Hvordan tenker du at to ettåringer skal ta hensyn? Gå lettere på fot og slutte å leke? 🤔

Anonymkode: 39264...e20

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke kan ha noen boende over meg😂

Du må dessverre akseptere det og investere i gode øretelefoner/propper med lyddemping..

Anonymkode: c5d17...ca0

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Be en av dem om å komme ned og høre på bråket. 
Hvis du leier så finn deg et nytt sted å bo 

Anonymkode: 3fdd0...3d5

Nei, ikke gjør det.

Skrevet

Ikke innafor. Vi bryr oss ikke om ditt hjemmekontor. Det er en bolig regulert for boformål, ikke arbeid. Slutt å syt, det må du tåle. Kan ikke be en barnefamilie be barna på ett år ikke leke på gulvet. Du får leie deg en kontorplass. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan tenker du at to ettåringer skal ta hensyn? Gå lettere på fot og slutte å leke? 🤔

Denne er jeg også spent på. Hvordan skal de ta mer hensyn?

Anonymkode: 8f17d...8ff

• Liker 6
Skrevet

Blir vanskelig å be to ettåringer ta mer hensyn. Kjipt å bo i lytt leilighet, men følg rådet til en over her med å kjøpe noen gode lydisolerende øretelefoner.

Anonymkode: 63978...010

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

1) støydempende plugger 

2) jobb på et annet sted. Cafe, biblioteket. 

3) finn deg et annet sted og bo. 

Her jeg bor, er det 3 barn som er 3, 5 og 7. Og en av dem skriker som et helvette i gangen, når dem kommer slitne hjem fra bhg. Ikke gråt, men høy skriking. Sikkert trassing. Og ellers lyd når dem herjer på gulvet oppe. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, her tror jeg du har en dårlig sak, TS. De bor der, de har all mulig lov til å være hjemme også i arbeidstida og vanlig «familiestøy» må du rett og slett regne med. Uheldig at det går ut over deg, men det er jo et problem du må løse. Støykansellerende hodetelefoner, øreplugger eller leie en kontorplass kan jo være løsninger? 

Anonymkode: 65896...39a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dem er inne HELE dagen! Trodde barn hadde godt av frisk luft jeg. Og ha leker som ikke bråker så ekstremt mye. MÅ den gå med sånn bråkete vogn eller stol eller hva det er for noe? Tøfler inne? Stoppe barna når de hamrer for fullt i gulvet?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt innafor å gi beskjed om at du sliter på hjemmekontor pga bråket deres, men barnefamilier er vanligvis ekstremt egosentrert og lite lydhør for at de er plagsom pga bråk. Prøv apoteket sine Quies ørepropper i voks! De er litt dyre, men verdt pengene.

Anonymkode: 8ee8d...247

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dem er inne HELE dagen! Trodde barn hadde godt av frisk luft jeg. Og ha leker som ikke bråker så ekstremt mye. MÅ den gå med sånn bråkete vogn eller stol eller hva det er for noe? Tøfler inne? Stoppe barna når de hamrer for fullt i gulvet?

Husk dette om du selv får barn en gang 😂

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det eneste er vel at du kan be dem ikke hamre i gulvet. Det som bråker er kanskje en gåbil? Jeg skjønner frustrasjonen, men du har (dessverre) ingen sak her.

Anonymkode: a6374...1bd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt innafor å gi beskjed om at du sliter på hjemmekontor pga bråket deres, men barnefamilier er vanligvis ekstremt egosentrert og lite lydhør for at de er plagsom pga bråk. Prøv apoteket sine Quies ørepropper i voks! De er litt dyre, men verdt pengene.

Anonymkode: 8ee8d...247

Nei, det er handling støy på dagtid. Staten betaler for at de skal være hjemme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Om det er femten minus ute eller pissevær , så skjønner jeg jo at dem er inne. Eller om det er opphold og grei temp, så kunne de jo tatt en luftetur ut. Er ikke alle foreldre som er flinke på og ta ungen(e) med seg på trilletur eller lekeplassen, som er leit. For ungene, ikke for leieboer som bor under som kan gjøre noe med det ved og være annen plass eller stappe noe i ørene 😂

Skrevet

Jeg har hatt naboer under som klagde på barna min. De gikk i barnehage så var nok mest i helger de irriterte seg. Barna var også rolige, men løp selvsagt over gulvet, mistet leker og kunne krangle. De kunne også trasse og skrike i oppgangen. 

De hadde kun bodd under oss i 3 uker når første klage kom og kl 17.00 på en søndag. Barna hadde vært ute hele dagen og løp frem og tilbake over gulvet når klagen kom. Tror hun ringte på 3 ganger innen vi rakk å åpne døren så hun var hissig. Ba oss flytte til enebolig og aktivisere barna mer ute. Ufin var hun og vi hadde aldri hilst. 

Det var mannen min som tok døren og han svarte ikke annet enn at barn er barn og var høflig. Hun hilste aldri på meg i oppgangen, men så demonstrativt bort. Klagde en gang til også når en av barna gråt i oppgangen. Da kom de begge farende opp sinte og sa: til helvete som dere bråker» foran barna. Da ble det faktisk konfrontasjon. Før det hadde de satt ut vogna vår i øs pøs regn, 2 ganger. 

Fryktelig ubehagelig erfaring. Lærer på barneskolen var hun også. Vi prøvde å dempe barna og ville uansett aldri latt de slå med leker i gulvet. Så følte hele situasjonen var urimelig. Heldigvis flyttet de og de nye naboene som var i 60-årene syns ikke barna våre bråkte heldigvis. Vi spurte de. 

Poenget er at du må si ifra på en hyggelig måte. Vi gikk med konstant høye skuldre. Siden de var så kjipe så begrenset vi oss egentlig mer enn vi burde. Var glad når de flyttet. 

Anonymkode: 66672...231

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må gjerne mene at barna burde være mer ute eller bli hindret fra å slå i gulvet - men dette har du jo ikke noe med. Så lenge det ikke pågår omsorgssvikt kan du ikke blande deg i hvordan de lever. 

Anonymkode: 65896...39a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke sikkert det er så lett for mor å ta begge to med ut alene da! Du kan jo ta en lang lunsj en dag og spørre om de vil være med på tur? Da får både de og du frisk luft😁

Anonymkode: 1b888...039

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...