AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Jeg er sammen med verdens snilleste mann. Han bruker remeron pga dødsfall i familien. Noen ganger stusser jeg over hvor likegyldig/ flat han er til ting. Når vi ble sammen var leiligheten hans ekstremt rotete, møkkete samt masse søppel som han ikke gikk ut med feks. Tenkte ikke så nøye over det da han er mann og hadde ikke samme interesse for hus/hjem som meg. Så oppdaget jeg at bilen var likedan, samt at han ikke tar tak økonomisk. Fant ut at han har stått på 2 ulike abonnement som han ikke har brukt på flere år. Lite økonomisk sans og altfor 'snill' i barneoppdragelsen osv. Jeg gikk nylig inn å leste om bivirkninger av remeron og ser at det er noen bivirkninger som jeg synes treffer på noe av dette jeg stusser på. Noen med erfaring om remeron, psykisk sykdom. Vet ikke om jeg skal si det til han. Redd han skal føle jeg skal ta han for alt han gjør feil. Anonymkode: 714e5...ef1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Man får ikke remeron, antidepressiva for kortvarig normal sorg. Gikk han på denne medisinen før dere ble kjent også? Da har nok leiligheten og bilen hans sammenheng med depresjon. Om han ikke var deprimert før dere møttes så har rotet nok sammenheng med latskap. Uavhengig årsak så er det helt innafor å snakke med han om det. Si at du kan hjelpe han å rydde og at det er viktig å ha det ryddig rundt seg når man har det rotete inni seg, for om man har det rotete rundt seg føler man seg bare enda mer dritt og mislykka og uinspirert og umotivert. Om han ikke gidder å ta i mot hjelpen din eller gjøre noe selv for å komme seg ut av depresjonen så hadde jeg ikke orka å holde ut mer i forholdet med han om det hadde vært meg. Anonymkode: 4a2fc...9c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå