AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Er det noen som har vært over grensen ved Svinesund etter 1. januar som har merket om de har økt kontrollfrekvensen pga nye tobakkskvoter? Anonymkode: 1af28...0a1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Nei, men lurer på hvordan man skal kunne merke det? Med mindre man kjører over grensa flere ganger om dagen så har man jo ikke på langt nær nok data til å danne seg et kunnskapsgrunnlag. Anonymkode: 5336d...72e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Er vel ikke så vanskelig å merke. De stopper jo normalt ingen med norske skilter. Er du blitt stoppet med norskregistrert skilt, er det økt kontrollfrekvens Jeg har aldri blitt stoppet og aldri sett noen blitt stoppet selv om man normalt alltid må kjøre gjennom grensekontrollen Anonymkode: 1af28...0a1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er vel ikke så vanskelig å merke. De stopper jo normalt ingen med norske skilter. Er du blitt stoppet med norskregistrert skilt, er det økt kontrollfrekvens Jeg har aldri blitt stoppet og aldri sett noen blitt stoppet selv om man normalt alltid må kjøre gjennom grensekontrollen Anonymkode: 1af28...0a1 Tull. Jeg kjenner flere nordmenn som kjører bil med norske skilter som har blitt stoppet for tollkontroll hvor de har gått igjennom bagasjen. Anonymkode: 1a2be...049
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Ja det er mer kontroller enn det pleier å være ved den gamle Svinesundsbrua i alle fall. Det er der jeg kjører mest. Lett å se, for da sperrer de veien sånn at alle sluses gjennom kontrollområdet. Anonymkode: bb659...1fd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja det er mer kontroller enn det pleier å være ved den gamle Svinesundsbrua i alle fall. Det er der jeg kjører mest. Lett å se, for da sperrer de veien sånn at alle sluses gjennom kontrollområdet. Anonymkode: bb659...1fd Akkurat det er jeg vant med - at alle sluses gjennom (men ingen stoppes). Tror det har skjedd en gang på de siste 10 årene at jeg ikke har opplevd å bli sluset gjennom. Anonymkode: 1af28...0a1
Eva-Lena Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har blitt stoppet flere ganger i tollen. De fleste gangene spør de bare om jeg har kjøpt alkohol eller tobakk. Jeg kjøper aldri det, så blir nei fra meg. God tur videre. Én gang har de spurt om å få ta en titt og de bare såvidt så i posene i bagasjerommet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat det er jeg vant med - at alle sluses gjennom (men ingen stoppes). Tror det har skjedd en gang på de siste 10 årene at jeg ikke har opplevd å bli sluset gjennom. Anonymkode: 1af28...0a1 Da har vi litt forskjellig opplevelse. Når jeg kjører over er normalen at bilene får kjøre rett forbi, og så skjer det en gang i blant at bilene blir sluset gjennom. I dag både i 8-tiden og i 15-tiden fikk jeg kjøre rett forbi. Forrige gang jeg opplevde å bli slust gjennom var på søndag, og da så jeg at de stoppet mange norske biler. Anonymkode: bb659...1fd
Addie Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Kjørt over til Norge to ganger denne uken, begge ganger ble alle sluser igjennom og de sto ute. Men jeg så ingen som ble stoppet
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Kjørte over Svinesund i går og opplevde at alt var som vanlig. Men har lest at det var storkontroll denne uken. Anonymkode: a295c...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå