Gå til innhold

Hvordan fungerer henvisning til avtalespesialist (psykolog)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fastlegen sa han har sendt henvisning til avtalespesialist, psykolog. Kan ikke se denne henvisninga inne på Helsenorge.no. Skal man kunne se det der? Fikk også avslag fra DPS for en mnd siden men ingen brev i posten om avslag og hvorfor. Sto inne på Helsenorge at den er avvist. Dypt fortvilt. 

Anonymkode: 807d8...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk napp på henvisning til privat psykiater med driftsavtale. Det står ingenting om det på Helsenorge.

Anonymkode: f3d83...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk napp på henvisning til privat psykiater med driftsavtale. Det står ingenting om det på Helsenorge.

Nei, går ikke under sykehus. Er vel kun ang sykehus som er inne på HelseNorge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helse-Norge gjelder for det offentlige/statlige. Avtalespesialister er private aktører som har fått til en avtale om at de kan sende regninga til det offentlige. 

Anonymkode: 3e6dc...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2023 at 12:51 AM, Maestro said:

Nei, går ikke under sykehus. Er vel kun ang sykehus som er inne på HelseNorge?

Jeg har henvisning til tre studier som jeg er med i på Riksen, og ingen av de er listet der. Det er kun en henvisning for pågående behandling og en avvist henvisning som ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henvisning til avtalespesialist kommer ikke i helsenorge da avtalespesialisten er private. Du skal få direkte svar fra dem. Får du ikke det ville jeg bedt fastlegen purre på svar. Husk at posten tar tid nå som den ikke kommer hver dag. Vet det er vanskelig å ikke vite. Om du får avslag er det sannsynligvis flere avtalespesialister fastlegen Jan henvise til.

Anonymkode: 25ff5...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var nye regler f.o.m september, om at fastlegen i første omgang må søke pasienter inn på dps for vurdering for å se om man er dårlig nok til å få innvilget behandling? At man ikke kommer til hos hverken avtalespesialist eller behandling hos dps før dps innvilger behandling? Det har jeg fått vite av både en avtalespesialist og av fastlegen🤔

Anonymkode: c3fe0...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg trodde det var nye regler f.o.m september, om at fastlegen i første omgang må søke pasienter inn på dps for vurdering for å se om man er dårlig nok til å få innvilget behandling? At man ikke kommer til hos hverken avtalespesialist eller behandling hos dps før dps innvilger behandling? Det har jeg fått vite av både en avtalespesialist og av fastlegen🤔

Anonymkode: c3fe0...ee2

Det ble innført et pilotprosjekt i deler av landet, tror det var 3 fylker. Det er meningen at resten av landet skal og inkluderes etterhvert, men vet ikke når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det ble innført et pilotprosjekt i deler av landet, tror det var 3 fylker. Det er meningen at resten av landet skal og inkluderes etterhvert, men vet ikke når.

Det er sånn i Bergen nå iallfall

Anonymkode: 551b3...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...