Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en gutt på 10 mnd som hver eneste morgen sover urolig etter 05-05.30… har gjort det i noen mnder nå, og begynner bli ordentlig lei😂 han kan våkne på natten men er da ofte grei å få til å sovne igjen, og noen netter våkner han bare en gang eller ingen. Men hveeeer eneste morgen sover han kjempeurolig. Han ligger med øynene lukket, gråter og om jeg ikke gir han støtten han trenger så våkner han helt. Om jeg bysser han ei lita stund og legger han ned igjen så kan han sove i alt fra 15-45 minutt før han gråter igjen og trenger mer byssing. Har ikke lyst å venne han til å stå opp 5-6 heller. Flere som har vært gjennom dette?? Er det normalt🥴🥴🥴 har prøvd å legge han i egen seng igjen, samsoving, ikke bysse, la han sove oppå meg mens jeg sitter med hotellputa i ryggen

Anonymkode: 6e7be...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til småbarnslivet, helt normalt med unger som våkner kl 05 og spesielt i den alderen 🤷🏼‍♀️ Du er heldig som får bysset i videre søvn i det heletatt på det tidspunktet 🤪

Anonymkode: f4af7...e40

Skrevet

Ja det er normalt. Han begynner å bli klar for å stå opp og sånn er det bare med barn. De står ofte opp tidlig… Fortsett å bysse og holde han i senga så lenge du kan. Du er som personen over sier heldig at han sover videre..

Anonymkode: e654f...26a

Skrevet

Ingen gode tips, har mye av det samme her, min er snart 1 år. Bare at det ofte starter 03-04. Baby er tydlig fremdeles trøtt og ikke klar for å stå opp men sover veldig urolig, jeg må ta opp og bysse og holde, sover noen ganger bare 10 min før hun våkner igjen osv. Jeg synes det hjelper litt å samsove så jeg kan holde rundt baby og evnt la henne amme litt i halvsøvne. Så står vi ofte opp 06-0630. Merker når hun er skikkelig våken og det ikke er vits å forsøke å få til å sove mer. 

Min har egentlig alltid vært mest urolig andre halvdel av natta, men sover også ganske dårlig første del av natta 😅 

Anonymkode: 1dfdb...467

Skrevet

Så «godt» å høre det er vanlig😭 har følt på at andre har babyer som sover til de våkner liksom. Han er tydelig ikke klar for ny dag idet heletatt, så har lurt på om det er noe han kjenner på… men bare stålsette seg da forstår jeg. Vi samsover etter han begynner med dette. Sover først på eget rom. Har prøvd å gi ei flaske for å se om han var sulten men ville ikke ha så da var det nok bare uro da. Prøver å bare sitte me han oppå meg men han vil jo ha skikkelig byssing. Tok inn yogaballen igår så den var jo god å sitte på istedenfor å stå og gå. 
etter han klarte å sovne selv i senga si merka jeg raskt det ble mindre oppvåkninger hvor han trengte meg til å sove videre. Så det gjør veldig godt for kroppen😂

ts

Anonymkode: 6e7be...748

Skrevet

Min har våknet så tidlig veldig lenge. Det tidligste var litt etter klokken 4. Nå er han 14 måneder og vi er heldige om han sover helt til klokken 6. 

Anonymkode: e70f9...d84

Skrevet

Min våkner så tidlig hvis han legger seg for sent på kvelden :) Må legge tidlig nok så sover han godt til klokken 7.30-08 

Anonymkode: 12c46...7db

Skrevet

Gutten vår på 6 mnd våkner alt mellom 05 og 07 (de gangene han sover til 07 er en sjeldenhet altså 😅). Om han våkner 05 prøver jeg å amme, kose og hysje tilbake i søvn. Noen ganger går det, andre ikke. Våkner han nærmere 06 står vi bare opp. Han er tydelig klar for å starte dagen i den tiden, selv om han blir fort trøtt igjen. Blir en dupp igjen i 07-07:30 tiden. 

Har egentlig tenkt at det er ganske normalt? Babyer og små barn våkner vel oftest tidlig? Vi legger han mellom kl 18 og 19 på kvelden, så i 06 tiden har jo han vært i sengen i 12 timer. 

Bare å justere når man legger seg selv, eller ta med i beregningen at det blir knapt med søvn!

Anonymkode: b305f...2c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2/24/2023 den 11.06):

Min har våknet så tidlig veldig lenge. Det tidligste var litt etter klokken 4. Nå er han 14 måneder og vi er heldige om han sover helt til klokken 6. 

Anonymkode: e70f9...d84

Har det heeelt likt😅

Anonymkode: c610a...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...