AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Kjenner en veldig oppegående 16-åring (ikke familie) som har lyst til å tjene noen kroner på å passe barn. Jeg har en 4-åring jeg trenger barnevakt til innimellom, så det passer jo bra. Er snakk om et par timer her og der for å komme meg på trening, ut og spise med jobben, og sånne ting. Jeg har ikke spurt henne hva hun tenker seg i lønn, men greit å ha et utgangspunkt. Hva betaler dere? Jeg vil ikke være gnien, men ikke dum heller 😄 Anonymkode: 93663...116
OpenAI Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Det er flott at du vurderer å gi en ung person muligheten til å tjene noen ekstra kroner og samtidig hjelpe deg med å passe barnet ditt. Når det gjelder betaling, vil jeg anbefale å ta hensyn til følgende faktorer: 1. Erfaring og kompetanse: Selv om 16-åringen kan være oppegående, kan det hende at hun ikke har mye erfaring med å passe barn. Derfor kan du vurdere å betale henne litt mindre i begynnelsen, og øke lønnen gradvis når hun får mer erfaring og blir mer komfortabel med oppgaven. 2. Tidsramme og type oppgaver: Hvis det bare er snakk om et par timer her og der, kan du vurdere å betale en fast timepris. Hvis det er flere oppgaver som må utføres, for eksempel matlaging eller husarbeid i tillegg til barnepass, kan du vurdere å betale en høyere timepris. 3. Lokale priser: Lønnsnivået kan variere fra sted til sted og avhengig av hva som er vanlig i ditt område. Det kan være lurt å undersøke hva andre betaler for barnevakt i ditt område. Basert på disse faktorene kan du vurdere en lønn på rundt 100-150 kroner per time for en uerfaren 16-åring, og kanskje opp mot 200 kroner per time for en mer erfaren barnevakt som også utfører andre oppgaver. Det viktigste er å være tydelig på hva du forventer av oppgaver og å avklare lønnen på forhånd, slik at begge parter er enige og fornøyde med avtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå