Gå til innhold

Time sammen med partner helt i starten, når man kun har bedt om letrozol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg er på venteliste for time hos gynekolog for å få letrozol, eller det var i hvert fall det jeg ba legen om da privat gynekolog har sagt tidligere under celleprøve at jeg har PCOS. 
I svaret til ventelisten står det at de vil at partner også skal ta en sædprøve, og det er jo greit de sjekker det også. Etter det vil vi få en time sammen visstnok.

Men har andre hatt time med partner kun for å få en sjekk og resept på det? Jeg tenker at en sjekk vil jeg gjerne ta alene og trenger ingen timer sammen før man eventuelt må gå videre til prøverør om ikke medisiner fungerer. Så jeg ville bare sjekke om det var normalt at man tok disse timene sammen helt i starten?

Anonymkode: ae585...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her måtte mannen også ta sædprøve for å utelukke noe hos han før jeg fikk resept på letrozol. Tror det er helt normalt fordi det KAN jo hende problemet ligger hos han, og da er letrozol unødvendig.

Anonymkode: fb53e...af5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte også begge to levere blodprøver og han sædprøve før jeg (vi) fikk time hos gyn. Jeg ble nesten litt fornærmet da vi fikk felles innkalling for noe som føltes som «mitt problem» og veldig intimt. Men nå i etterkant er jeg kun takknemlig for at vi begge fikk en grundig sjekk :) Også er jo alle prøver tatt allerede, om det skulle komme til at vi må til ivf.. Nå er jeg på andre syklus med letrozol. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han måtte levere sædprøve før jeg fikk letrozol, ja. Men han trengte ikke være med på time, jeg fikk bare en rekvisisjon til mannen så ordnet han det. Det er jo meningsløst å prøve letrozol i mange måneder dersom det viser seg at det er store problemer hos han også!

Anonymkode: 46d0a...381

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk Letrozol på grunn av uregelmessige sykluser. 

7 runder etterpå ble vi henvist videre til IVF. Først da ble mannen testet, og han var hele årsaken til at det ikke gikk.

Altså hadde vi kastet bort nesten ett år. En god del penger.Og jeg hadde proppet i meg runde på runde med hormoner helt unødvendig. 

Anonymkode: 2d07d...a61

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk Letrozol på grunn av uregelmessige sykluser. 

7 runder etterpå ble vi henvist videre til IVF. Først da ble mannen testet, og han var hele årsaken til at det ikke gikk.

Altså hadde vi kastet bort nesten ett år. En god del penger.Og jeg hadde proppet i meg runde på runde med hormoner helt unødvendig. 

Anonymkode: 2d07d...a61

Nettopp. Så sykt unødvendig og bortkasta :( Det er tøft nok med prøving om ikke en skal gjøre det enda verre med fånyttes tiltak. 

Anonymkode: 46d0a...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble innkalt til felles time, begge måtte ta blodprøver i forkant og han måtte levere sædprøve. Var bare jeg som ble sjekket på timen, men fikk fortalt at grunnen til at de ønsker at begge skal komme til timen er fordi prosjektet med å få barn er ett felles prosjekt og at begge skal få lik informasjon. 

Vår time endte med at de ikke fant noe galt, men fikk letrozol som vi skulle prøve i 1 år før vi gikk videre med IVF. Ble heldigvis gravid i løpet av det året. 

Anonymkode: 92b5c...1a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...