Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 7.57):

Du kan ikke si at kjøtt generelt er usunt bare fordi det ikke fungerte for deg. Og "mer kjøtt" kan jo bety så mangt. Generelt ville jeg vært skeptisk til kostholdsråd fra homeopat.

Anonymkode: 4a764...fc0

Hvordan er mer kjøtt "så mangt"? Jeg skriver at jeg unngikk alle tilsetningsstoffer, så da kan man ta bort alle ferdigprodukter. Det jeg spiste var rent storfe- og lammekjøtt, og det hjalp meg ikke. Nå er det heller ikke bare homeopater som kommer med 'mer protein'-visa, også leger gjør det. Og mer protein er noe man aldri trenger, det er bare bløff.

Anonymkode: 3273c...212

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 9.06):

Sunn fornuft tilsier at det er lurt å følge kostholdet til dem som er minst rammet av kreft og andre livsstilssykdommer. Det vil si urbefolkning som spiser tradisjonelt.

Det er også sunn fornuft å ikke spise mye av mat som gir deg hull i tennene, som brød og store mengder frukt.

Åh herregud  frukt gir deg ikke hull i tennene.... Tannlegekontorene er fulle av folk som knapt kjøper en banan i løpet av en måned.

Skrevet
anon01 skrev (På 24.2.2023 den 8.01):

Google TS. Googlet "Rødt kjøtt"

https://kreftforeningen.no/forebygging/kosthold-og-kreft/kjott-og-kreft/

https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/kostrad/velg-magert-kjott/

Også sånn ellers; bruk sunn fornuft. Så kommer man langt. 

Disse kildene er utrolig dårlige. Myndighetene sine kostråd generelt er en katastrofe, se hva som serveres på sykehus når du er innlagt: søppelmat!!

Det er ikke farlig å spise mettet fett for eks, eller kjøtt generelt. Hovedproblemet med Nordmenn sitt kosthold er kjøttpålegget/prosessert mat generelt som innholder så masse dritt.

Et rent kjøttstykke er noe av det beste du kan spise av næring, gjerne gressforet. Så kan du spise kylling av bedre kvalitet som er foret uten soya. Legg til litt grønnsaker og ris/potet så har du et fullkomment måltid! :) 

Spis RÅVARER! Enkelt og greit....kostholdet er noe av det viktigste i livet ditt, men matvareindustrien lurer oss trill rundt med DRITTEN de skal lure til å bli avhengig av. Mennesket er et dumt individ, som går rundt å drikker energidrikker, mellombarer, bakeverk, ferdig mat, merket med sukkerfritt og mindre fett....vi lures HELETIDEN!

Ikke stol på staten sine kostråd.

Anonymkode: 1fc42...592

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er mer kjøtt "så mangt"? Jeg skriver at jeg unngikk alle tilsetningsstoffer, så da kan man ta bort alle ferdigprodukter. Det jeg spiste var rent storfe- og lammekjøtt, og det hjalp meg ikke. Nå er det heller ikke bare homeopater som kommer med 'mer protein'-visa, også leger gjør det. Og mer protein er noe man aldri trenger, det er bare bløff.

Nå vet jeg ikke hvilken sykdom du sliter med, men som sagt kan vi ikke bruke enkelterfaringer til å slå fast at store grupper bør spise mer eller mindre av noe. Du har nok rett i at proteinmangel er sjelden, for det er mye som tyder på at vi har en ekstremt sterk appetitt for protein, noe som kanskje forklarer en del av feilernæringen og overspisingen vi ser: når vi spiser proteinfattig mat må vi spise desto mer før vi blir ordentlig mette, og da har vi altså fått i oss både proteinet vi skal ha, og masse ekstra fett og sukker.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Åh herregud  frukt gir deg ikke hull i tennene.... Tannlegekontorene er fulle av folk som knapt kjøper en banan i løpet av en måned.

Jo, hvis du spiser for mye eller ofte, for frukt har mye av både karbohydrater og syre.

Men jeg sier selvfølgelig ikke at frukt er en *forutsetning* for å få hull. Forutsetningen er karbohydrater i en eller annen form. Vi er åpenbart ikke konstruert for å spise så mye karbohydrater som vi gjør, for da ville ikke fått så store skader av det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...