Gå til innhold

Kan selvbruning gjøre melasma bedre/verre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har melasma over hele ansiktet og skyr sola som pesten. Men det er kjedelig å se likbleik og syk ut hele året. Kan jeg bruke selvbruning? Vil det jevne ut melasma eller forsterke problemet? 

Anonymkode: a04c3...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har synlig melasma over hele ansiktet, så ville jeg prøvd å få gjevnet ut hudtonen først. Jeg har samme problem. Tar jeg selvbruningskrem oppå så har jeg samme problem bare alt er mørkere.

Produkter med alpha arbutin og c vitamin serum gjevner ut hudtonen. Kombiner med niacinamide serum. Kremer med ris ekstrakt eller lakrisrot kan også ha bra effekt. Solfaktor 50 hver dag hele året. Denne kombinasjonen har gjort hudtonen min mye gjevnere. Jeg har også brukt retinol serum på kveld noen ganger i uken.

Jeg ser ut som en Dalmatiner på et par minutter i sola ute faktor. Fryktelig frustrerende. Kan ta ukevis før de mørke flekkene forsvinner. Savner den fine brunfargen jeg fikk da jeg var yngre. Har tilgode å finne en fake tan som ikke gir meg Donald Trump looken. Har du tips til en selvbruningskrem som ikke blir orange?

Anonymkode: 8f182...492

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jevne, ikke "gjevne".

Anonymkode: 7703a...308

Du har det like kult som meg på en lørdagskveld 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 7.34):

Hvis du har synlig melasma over hele ansiktet, så ville jeg prøvd å få gjevnet ut hudtonen først. Jeg har samme problem. Tar jeg selvbruningskrem oppå så har jeg samme problem bare alt er mørkere.

Produkter med alpha arbutin og c vitamin serum gjevner ut hudtonen. Kombiner med niacinamide serum. Kremer med ris ekstrakt eller lakrisrot kan også ha bra effekt. Solfaktor 50 hver dag hele året. Denne kombinasjonen har gjort hudtonen min mye gjevnere. Jeg har også brukt retinol serum på kveld noen ganger i uken.

Jeg ser ut som en Dalmatiner på et par minutter i sola ute faktor. Fryktelig frustrerende. Kan ta ukevis før de mørke flekkene forsvinner. Savner den fine brunfargen jeg fikk da jeg var yngre. Har tilgode å finne en fake tan som ikke gir meg Donald Trump looken. Har du tips til en selvbruningskrem som ikke blir orange?

Takk for tips til utjevning. Mine flekker er veldig rare fordi de kommer og går på ulike steder i fjeset. Og de ser veldig påtegnet ut ettersom det ofte kommer symmetrisk. Merkelig fenomen. Først kan det være full bart, så brede streker over øyebryn, så flekkete panne, kinn osv. Selv om de plutselig kan endres så blir de ofte ikke svakere før om vinteren. Men som du sier, de mørkner bare i løp av minutter uten solkrem! Det er fullstendig krise å glemme å ta på faktor 50, ødelegger resten av sommer/høst. Jeg prøvde Dior sin selvbruning og det er jo som du sier at de glattes ikke ut. Men jeg føler ikke heller at de forsterkes. Synes ikke jeg ble oransj heller🙂

Anonymkode: a04c3...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...