Gå til innhold

Når begynte det å bli tungt med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken alder? 

Da de er nyfødt så sover de jo bare. Min erfaring er ca 4 uker. Da er det magevondt, lite søvn... Også blir det bare travlere og travlere

Anonymkode: c633a...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 3 år her. Ikke bare fordi ungen fikk mer vilje, men også fordi jeg og far ble mer usikre på hva som var beste måte å takle ulike situasjoner på. Før den alderen var jeg mye mer selvsikker på å takle de vanskene som kom opp. 

Anonymkode: e3fcf...632

• Liker 3
Skrevet

Syns det var tungt fra start jeg. Fra barseltid til søvnløse netter i årevis, mye vanlig sykdom de bare må gjennom, trassalder, lekser, tidsklemma, osv. 

Anonymkode: 857e2...852

• Liker 6
Skrevet

Synes egentlig seksårsalderen kan være ganske tøff. Har en seksåring og en toåring med masse energi. Seksåringen er definitivt med på å booste tankekjøret om kvelden.. 

Anonymkode: 16b62...d4c

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det var/er tungt og vanskelig jeg. Ihvertfall ikke babytiden, den var en drøm (hadde ingen våkenetter, to barn). Trassalder tok litt på mens det sto på, og vi har hatt noen år med mye sykdom, men den var ikke aldersrelatert (og førte heller ikke til våkenetter over tid, bare travle og kjipe dager). Syns det er litt trist at det er er opplest og vedtatt at å ha barn er tungt, tyngre og tyngst, vanskelig, utfordrende, slitsomt og ille. Jeg har faktisk tenkt hele veien at «oj, nå er det jo faktisk enda morsommere!». Direkte lett er det ikke alltid, men vil nok kalle det «mindre lett» til tider, ikke «enda verre enn verst».

Anonymkode: 48358...235

• Liker 6
Skrevet

6 mnd til 2,5 år. Nå er mine fremdeles i bhg-alder, men synes det har vært mye enklere enn «alle» skal ha det til. 

Anonymkode: 5aa22...b11

Skrevet

Fra fylte 13 år. 

Anonymkode: ac71b...844

• Liker 1
Skrevet

Fra 3-7 år og fra 15-18 år

Anonymkode: bbf36...8a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

6 mnd til 2,5 år. Nå er mine fremdeles i bhg-alder, men synes det har vært mye enklere enn «alle» skal ha det til. 

Anonymkode: 5aa22...b11

Det syns jeg også, helt til jeg fikk nr 3 som er født med vrangsiden ut😅

Hver alder, hver sin sjarm! Tenårene var ganske heftig med nr 1, vil allikevel tro at den siste har litt å komme med når hun når den alderen. Men jeg syns det første året med henne var tøft. Hun skrek 15-18 timer i døgnet hele det første året. Vi holdt på å fra forstanden. Hun sov ikke en hel natt før hun var 4. Hun er en veldig grei ung dame nå, når hun er 10, men selvstendig og har bein i nesa. 

Anonymkode: 00c1d...070

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Da jeg var dum nok til å bli gravid (og i dårlig form) igjen da han var 13 mnd 😆 Min erfaring var også at nyfødtperioden var den enkleste (da jeg bare hadde en i hvert fall 😅) 💙

Anonymkode: 07aa3...6d7

Skrevet

Vår gråt masse fra starten av og måtte holdes og bysses hele tiden. Borderline kolikk. Så var slitsomt fra starten av. Mindre slitsomt fra 1 og 1/2 da barnet begynte å sove skikkelig. 3 år nå, men jeg takler trass osv så lenge jeg får sove de fleste nettene

Anonymkode: fe8a5...35c

Skrevet

Synes det går andre veien. Nyfødt var et mareritt, og null søvn det første året. Så har det gradvis blitt bedre, min er 4 nå. 

Anonymkode: 93b04...5d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Synes det går andre veien. Nyfødt var et mareritt, og null søvn det første året. Så har det gradvis blitt bedre, min er 4 nå. 

Anonymkode: 93b04...5d4

Enig.

Min er også 4 år, alt er lettare. Første året var tøft. 

Anonymkode: d08f1...1b4

Skrevet

Første : 2-4

Andre: 3-7

Største er 13 nå og er en fryd å ha i hus. Selvstendig og fin samtalepartner. Men, gruer meg til utelivet begynner og forventer nok en tøff periode når nr 2 blir tenåring. 

Anonymkode: 7bf34...dd3

Skrevet

De er bare 3 og 5 år, så jeg vet jo ikke enda. Men med den eldste var perioden fra 1,5 til 2 tung. Da var jeg gravid, så det hadde mye med det å gjøre. Egentlig har den tunge periode med dem begge vært fra et par uker etter at de ble unnfanget og frem til de ble født, pga. lammende kvalme og oppkast. 

Babytiden var nydelig frem til jeg begynte i jobb etter permisjon, det syns jeg var hardt. Den yngste har vært en mild bris sammenlignet med den eldste når det gjelder selvstendighetstrang og vilje frem til nå. Men det endret seg omtrent da hun fylte tre. Nå er hun betydelig mer bestemt enn søsteren, og alt som virket bra med forrige treåring, er til lite hjelp denne gangen. 

Anonymkode: 37291...601

Skrevet

Jeg syns det var absolutt mest krevende i barseltiden med begge to. Egentlig det første leveåret. Nå er mine 5 og 10 år, og jeg elsker livet og morsrollen. Syns ikke at det er tungt i det hele tatt. 

Anonymkode: 19b0e...3d6

• Liker 1
Skrevet

Med første ble det bare enklere og enklere, men så måtte jeg jo få nr 2 før jeg skjønte hva folk mente med at nyfødte bare sover. 

Anonymkode: affed...f66

Skrevet

Jeg synes ikke noen tid var direkte tungt, men den mest slitsomme perioden var kanskje 1-3 år. Alt blir lettere når man kan snakke med barnet og det forstår mer. Jeg synes generelt at det blir bare lettere og lettere og mer og mer gøy/interessant jo eldre barna blir. 

Skrevet

Jeg syntes det var når barnet ikke sover og man dermed mangler søvn, og når de er i tenårene 😬 

Men tror det er veldig ulikt fra barn til barn, og foreldre. Og alle aldre har noe tøft ved seg og noe veldig fint. 

Anonymkode: 5ea39...6b4

Skrevet

Vi har en 6 åring som var på sitt værste som nyfødt. Hun hadde kraftig kolikk og gråt mye av døgnet. Jeg har helt ptsd av den tiden. Hun blir bare enklere og enklere med alderen, selv om 6 års alderen har hatt endel nykker.

1 åringen var en enkel baby og jeg vil si tiden nå rundt 18mnd har vært tøffest med henne. Jeg ser hun har en helt annen personlighet enn førstemann som gjør vi får mye mer trassanfall. Jeg synes rett og slett det kommer ann på personligheten til barnet.

Anonymkode: 1aea3...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...