Gå til innhold

Damer i åpne forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere av damene i åpne forhold som jeg har hatt kontakt med på Tinder ønsker ikke å gå rett på sak, men vil «bygge en relasjon over tid» som kan lede til sex.

Som mann fortoner det seg merkelig å være så følelsesmessig investert i et seksuelt forhold. Det hele minner mest om utroskap og jeg lurer på hva partneren deres synes om dette.

Flere enn meg med samme erfaring?

Anonymkode: 7cdff...3c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpent forhold er ikke det samme som følelsesløs og uforpliktende relasjon. Det er like viktig i åpne forhold å være følelsesmessig tilknyttet hverandre, elske hverandre og være kompatible som partnere som alle andre forhold. Det tar naturligvis tid å finne ut av og bygge

Anonymkode: 3c54b...0ca

• Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke alle som liker sex med random folk. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for diverse mannfolk å forstå det. Det går an å ha litt forbindelse og "følelser" uten at det er så seriøst dere er redde for. Sexen blir bedre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, svartkatt said:

Det er ikke alle som liker sex med random folk. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for diverse mannfolk å forstå det. Det går an å ha litt forbindelse og "følelser" uten at det er så seriøst dere er redde for. Sexen blir bedre.

Selvsagt blir sexen bedre med følelser. Det har jeg ingen problemer med å forstå, men jeg har ingen intensjon om å investere mer enn et absolutt minimum av følelser i en relasjon som ikke kan bli noe mer enn sex. Det er jo risikosport for mitt eget følelsesliv.

Jeg tviler dessuten på at mennene til disse kvinnene er spesielt begeistret for at de møter andre menn på slike premisser, men det er kanskje bare meg.

• Liker 1
Skrevet

Åpne forhold er vel en samlebetegnelse for alle variasjoner hvor parntere har en avtale om å kunne ha sex med andre.

Dette innebærer alt av hva vi kan tenke som:

hvor kun den ene parten har sex andre

Begge har sex med andre

Den ene har sex med en mens den andre har sex med andre

For egen del er det ikke noe som frister ved one night stand, altså hvor vi møtes kun for sex. Jeg ønsker å bli kjent, dele tanker og drømmer. Skape en emosjonell følelse, til tross for at jeg gift, det er også langt bedre med sex om en kjenner hverandre, vet hvilke punkter den andre trigges av og lære hverandre å kjenne.

Skrevet

Har en anelse om at mange er mer redd for sine egne følelser, ja.. Ikke mange som vil innrømme det. 

Skrevet
4 minutter siden, svartkatt said:

Har en anelse om at mange er mer redd for sine egne følelser, ja.. Ikke mange som vil innrømme det. 

Det er jo selvsagt. Hvem vil vel gå inn i en relasjon som så lett kan lede til ulykkelig forelskelse, forviklinger eller drama.

Skrevet
6 minutter siden, Friluftsmann70 said:

For egen del er det ikke noe som frister ved one night stand, altså hvor vi møtes kun for sex. Jeg ønsker å bli kjent, dele tanker og drømmer. Skape en emosjonell følelse, til tross for at jeg gift, det er også langt bedre med sex om en kjenner hverandre, vet hvilke punkter den andre trigges av og lære hverandre å kjenne.

ONS er ikke det eneste alternativet. Man kan jo fint ha fast sexpartner som man ikke er følelsesmessig investert i.

Men deg om det. Ikke pokker om jeg som singel er villig til å risikere en sånn relasjon med en gift kvinne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvsagt blir sexen bedre med følelser. Det har jeg ingen problemer med å forstå, men jeg har ingen intensjon om å investere mer enn et absolutt minimum av følelser i en relasjon som ikke kan bli noe mer enn sex. Det er jo risikosport for mitt eget følelsesliv.

Jeg tviler dessuten på at mennene til disse kvinnene er spesielt begeistret for at de møter andre menn på slike premisser, men det er kanskje bare meg.

Forstår de fleste har problemer med de tankene, og derfor det ikke passer for alle. Men en av fem i forhold er nå åpne for et åpent forhold.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Åpent forhold er ikke det samme som følelsesløs og uforpliktende relasjon. Det er like viktig i åpne forhold å være følelsesmessig tilknyttet hverandre, elske hverandre og være kompatible som partnere som alle andre forhold. Det tar naturligvis tid å finne ut av og bygge

Anonymkode: 3c54b...0ca

Det er jo polygami du beskriver her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...