AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Når man ikke ønsker sykemelde seg. Hva nedprioriterer du som småbarns foreldre? Barn 5 og 9 år. - Alt sosialt? Da blir man jo deprimert av å være ensom. - Turer ut med barna? - Vasking? - Tv tid? - Tid med partner etter leggetid? Det er jo også dumt å nedprioritere. Anonymkode: 5e229...966
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Du er utslitt og skjønner ikke at tv-tid utgår? Det utgår om du trenger å prioritere søvn 😊 Det får fint an å ha tid med partner uten å gjøre det hver dag. Ta vasking og husarbeid i et skippertak i helga i stedet. Gjør daglig vedlikehold mens barna er våkne. Når barna har lagt seg; prioriter søvn. Så får resten bare være. Vær med partner fredag og eller lørdag kveld. En kan ta klesvask mens den andre lager middag. Alt annet enn daglig rydding og å sørge for at folk har mat og klær kan vente. De dagene jeg er sosial gjør jeg det stort sett etter jobb slik at jeg likevel kan legge meg til rett tid. Så får far ts middag og unger den dagen. Det går såklart på skift. Vi planlegger uke og ukeshandling. Handler på Meny med hjemmelevering. Fungerer fint så lenge man hensyntar tilbud. Betaler nok litt mer enn I vanlig dagligvare da Meny er dyrt, men vi sparer så mye tid og hverdagsstress på det at det er verdt det. Bestiller på søndag/mandag og får levert til tirsdag hver uke. Anonymkode: cb3e6...192
Mezzosoprena Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man ikke ønsker sykemelde seg. Hva nedprioriterer du som småbarns foreldre? Barn 5 og 9 år. - Alt sosialt? Da blir man jo deprimert av å være ensom. - Turer ut med barna? - Vasking? - Tv tid? - Tid med partner etter leggetid? Det er jo også dumt å nedprioritere. Anonymkode: 5e229...966 Du nedprioriterer det som gir deg minst - sosialt som gir deg glede er med på å fylle opp energilageret, så du gjør det som gir deg mest glede og nedprioriterer det andre, vasking nedprioriterer du i hvert fall, TV-tid kan vel ikke gjør deg så sliten, hva er i så fall poenget med det? Tid med partner må du jo ha litt av, men hvis du trenger med å sove så gjør du selvfølgelig det. Barna nedprioriteres KUN når man MÅ!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er utslitt og skjønner ikke at tv-tid utgår? Det utgår om du trenger å prioritere søvn 😊 Det får fint an å ha tid med partner uten å gjøre det hver dag. Ta vasking og husarbeid i et skippertak i helga i stedet. Gjør daglig vedlikehold mens barna er våkne. Når barna har lagt seg; prioriter søvn. Så får resten bare være. Vær med partner fredag og eller lørdag kveld. En kan ta klesvask mens den andre lager middag. Alt annet enn daglig rydding og å sørge for at folk har mat og klær kan vente. De dagene jeg er sosial gjør jeg det stort sett etter jobb slik at jeg likevel kan legge meg til rett tid. Så får far ts middag og unger den dagen. Det går såklart på skift. Vi planlegger uke og ukeshandling. Handler på Meny med hjemmelevering. Fungerer fint så lenge man hensyntar tilbud. Betaler nok litt mer enn I vanlig dagligvare da Meny er dyrt, men vi sparer så mye tid og hverdagsstress på det at det er verdt det. Bestiller på søndag/mandag og får levert til tirsdag hver uke. Anonymkode: cb3e6...192 Begge er ikke hjemme her når middag lages. En av oss kommer hjem når middagen er laget, og kan ikke endre den arbeidstiden. Sosial etter jobb? Da er det jo lekser, fritidsaktiviteter og annet. Alle venner har også barn. Har ikke hørt om foreldre som er sosiale rett etter jobb...... Anonymkode: 5e229...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå