male32 Skrevet 23. februar 2023 #1 Skrevet 23. februar 2023 Hei Trenger nye, og lurer på hva som er bra? Ønsker gryter som varer lenge. De må ha helletut/sil i lokket. Jeg vurderer dette fra Ikea: https://www.ikea.com/no/no/p/hemkomst-gryte-kasserollesett-7-deler-rustfritt-stal-50513093/ Jeg legger merke til at det ofte er tilbud på grytesett andre steder. Bruker Ikea og ha slike tilbud?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Ikea har nok ikke noe særlig tilbud på sine kjeler, de har vel fast "lavpris". Min erfaring med ikea sine kjeler er at de har for tynn bunn, slik at varmen fordeles dårligere og ting brenner seg lettere. Kanskje de har blitt bedre, men skal jeg ha kjeler i stål liker jeg best tykk bunn. Jeg har eva trio. Dyre, men de har også vart i 15 år. Invite-serien hos Jernia er vel noe tilsvarende, og jeg ser at de har 40% rabatt nå. Anonymkode: 0ba70...918
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Hvis du finner ut at du virkelig vil slå på stortromma, anbefaler jeg IIttala Tools. Anonymkode: 9d0ea...044
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du finner ut at du virkelig vil slå på stortromma, anbefaler jeg IIttala Tools. Anonymkode: 9d0ea...044 Ser at du ville ha helletut i lokket, da kan du se bort ifra Tools. Anonymkode: 9d0ea...044
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikea har nok ikke noe særlig tilbud på sine kjeler, de har vel fast "lavpris". Min erfaring med ikea sine kjeler er at de har for tynn bunn, slik at varmen fordeles dårligere og ting brenner seg lettere. Kanskje de har blitt bedre, men skal jeg ha kjeler i stål liker jeg best tykk bunn. Jeg har eva trio. Dyre, men de har også vart i 15 år. Invite-serien hos Jernia er vel noe tilsvarende, og jeg ser at de har 40% rabatt nå. Anonymkode: 0ba70...918 Å, jeg så ikke at du ville ha helletut. Da kan du sikkert se bort fra invite også. Hva med disse? https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/grytesett/tefal-nordica-grytesett-m-lokk-6-deler-kasserolle-15l-gryte-35-l/?gclid=Cj0KCQiAutyfBhCMARIsAMgcRJTi4xFuHIRcmM_32QGAwj0ndXVSB6QsvaGfSw13cFwYP0Hd8HtIy2gaAjRpEALw_wcB Anonymkode: 0ba70...918
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å, jeg så ikke at du ville ha helletut. Da kan du sikkert se bort fra invite også. Hva med disse? https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/grytesett/tefal-nordica-grytesett-m-lokk-6-deler-kasserolle-15l-gryte-35-l/?gclid=Cj0KCQiAutyfBhCMARIsAMgcRJTi4xFuHIRcmM_32QGAwj0ndXVSB6QsvaGfSw13cFwYP0Hd8HtIy2gaAjRpEALw_wcB Anonymkode: 0ba70...918 Disse grytene er sikkert praktiske på mange måter, men har noen ulemper også: De høye kantene på lokkene gjør at de blir kronglete å plassere i oppvaskmaskinen. Mens andre lokk lar seg sette nedi akkurat som tallerkener må disse nærmest legges løst oppå. Lokkene med korte håndtak er vanskelig å håndtere med en hånd. Å løfte lokket med den ene hånda og røre kjapt i gryta med den andre som man gjør uten å tenke over det med lokk som har knott på toppen funker dårlig. Ofte er ikke dette noe problem, men andre ganger er det mye som skjer på en gang i matlagingen og da blir disse lokkene "rusk i maskineriet". På min kjele kilte lokket seg faktisk fast om jeg prøvde å løfte det med en hånd, siden den brede kanten med sil sluttet så tett. (Min erfaringer er ikke fra akkurat dette merket, men andre gryter med samme patent. Slik jeg ser det er tingene jeg irriterer meg over svakheter ved selve patentet, og ikke avhengig av merke. Glem det - kjelen min er av merket OBH Nordica, som ser ut til å være samme konsern som Tefal. Jeg tipper derfor at min kjele var forløperen til disse. De kan selvsagt ha luket ut barnesykdommer ved patentet, men jeg anbefaler å handle i butikk og "prøveløfte" lokkene med en hånd før man kjøper. Anonymkode: bd353...997
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har Eva Trio,og er strålende fornøyd. Flate lokk, som kan brukes på tvers av gryter. Og glass. Anonymkode: 1e85d...dc2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har Eva Trio,og er strålende fornøyd. Flate lokk, som kan brukes på tvers av gryter. Og glass. Anonymkode: 1e85d...dc2 Enig. Elsker Eva Trio, og at lokkene er lette å plassere i oppvaskmaskinen. Savner ikke helletut. Nå er det forsåvidt ekstremt lettvint å vaske opp et lokk for hånd, men alt som kan passe inn i maskinen enklest mulig, er for meg et pluss. Anonymkode: 0ba70...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå