Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten for første gang i mitt voksne liv fikk jeg denne gang anledning til å slappe litt av og nyte tilværelsen på julaften. Det var deilig! Før har det dreid seg om en nervesyk mor som skaper problemer og det er jo alltid mye som skal ordnes når en har små barn, en føler seg nesten som en som "bare jobber" i huset den kvelden. Men ungene har vokst litt og endelig fikk jeg sitte litt i sofaen jeg også.... Lykkefølelsen kom dalende... Gleder meg faktisk litt til neste jul, jeg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...må jo ta med at jeg er veldig fornøyd med meg selv når jeg ser hvor lykkelige ungene blir selv om det er mye arbeid....men det er liksom det å få tenke bittelitt på seg selv oppi alt kaoset..

Gjest Madeline
Skrevet

Ja, jeg hadde det veldig bra på julaften. God planlegging i god tid gjorde at alt gikk på skinner og uten stress. Jeg kunne sitte ned og nyte maten. Ungene tok seg av gaveutdelingen og for en gangs skyld var jeg ikke utslitt om kvelden. Alle gjestene var strålende fornøyd også.

Skrevet

Kan ikke si at dette er en jul jeg kommer til å huske med glede. Jeg har gått med influensa en 14 dagers tid nå, og i går ettermiddag meldte omgangssyka sin ankomst. Tror aldri jeg har vært så sjuk. :)

Skrevet

Jeg hadde en fantastisk nydelig og avslappende julaften!

Det var bare hannsauen, de tre ungene våre og jeg hjemme alene - og alle hadde gledet seg og sett fram til dette! Ingen besteforeldre som krevde spesialhensyn eller stor tålmodighet; vi bare koste oss og nøt freden og roen fra morgen til kveld! Egoistisk? Jepp! Men så lenge alle besteforeldrene ble godt ivaretatt andre steder dette året kunne vi ha god samvittighet! Og de to neste årene er det full pakke med oppvartning, overnattingsbesøk og mange ekstrahensyn å ta. F.eks. ikke rødvin til maten når svigermor er her (det er SYND!!!) - og måtte rope høyt og si alt 20 ganger når morfar er her og passe på hele tiden at han hører alt og ikke sitter og mukker fordi han går glipp av noe. Helst må han få mer oppmerksomhet enn ungene på julaften, og alle må være stille og lytte når han vil fortelle noe. Som er hele tiden.

Så jada; vi unte oss selv å bare nyyyyyte det! :sjarmor:

Skrevet

Ja, jeg hadde en fin julaften.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg hadde det jævlig i går, det var trist og kjipt. De som er intr. kan lese i dagboka.

Gjest Gulltopp
Skrevet
Jeg hadde det jævlig i går, det var trist og kjipt. De som er intr. kan lese i dagboka.

:klem: Jeg også...

Skrevet

Vi har det alltid flott på julaften. Avslappende, sosialt, koselig. En av de beste dagene i året. :-D

Skrevet

Jeg hadde en fin og rolig julaften i år... jeg koste meg :)

Skrevet

Tradisjonen tro, stresset jeg som en gal, men det ble en fin julaften og både folk og dyr så ut til å kose seg!

Skrevet

Hadde det kjempefint ja :) Masse god mat, og fikk nesten alt jeg ønsket meg :D

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hadde en veldig fin julaften. Koselig, god mat og avslappet :)

Skrevet

Hadde en kjempefin julaften! Spiste meg stappmett på julemiddag, det var så nydelig mat... :) Gaveutdelingen var hyggelig som alltid og jeg fikk masse fint. Etterpå spilte vi spill til langt på natt. Koselig å være sammen med familien.

Skrevet

Hadde en helt grei julaften, koselig med familie, men fryktelig slitsomt at noen surmuler når vi i løpet av en laaang kveld gikk på terassen for å røyke to ganger... eller når jeg forsynte meg med et glass rødvin etter maten (skal du drikke mer vin NÅ?) og sånne ting. Må legge til at alle andre drakk et par akevitt og øl til maten, jeg drakk et glass rødvin, så det som fikk den sure kommentaren var mitt andre glass, ingen av oss var på noen måte i nærheten av å være brisne engang. Blir sliten av sånt.

Skrevet (endret)

Bortsett fra at jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg nå har blitt den eldre generasjon som det skal tas hensyn til og jeg ser at barna mine jobber og blir slitne for at jeg skal ha det bra, hadde jeg en topp julaften.

Endret av Maxine Grey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...